Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Posten som ehandlare
- Detta ämne har 14 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
31 maj, 2012 kl. 10:47 #146707Per NilssonDeltagare
Fenomenet kallas för ”skomakarens barn”.
31 maj, 2012 kl. 14:56 #146730Richie72Deltagare@Arne på Posten 45998 wrote:
Jag tar till mig synpunkter jag får under mina föreläsningar, när jag träffar e-handlare, från er här på forumet och vid enskilda kundmöten.
Er kundservice på telefon är i alla fall väldigt bra!!! Det tycker jag du kan vidarebefordra internt.
31 maj, 2012 kl. 16:14 #146733Arne pa PostenDeltagareTack Richie72 det ska jag göra. Ha en fortsatt trevlig kväll
A31 maj, 2012 kl. 17:17 #146736ParvelitoDeltagare@Arne på Posten 45998 wrote:
Jag är ofta ute och pratar e-handel, tycker till om både det ena och det andra i hela e-handelsprocessen och ofta visar jag upp goda exempel som jag vet fungerar bra och som förhoppningsvis kan utveckla e-handeln. Det ligger i både vårt, e-handlarens och konsumenternas intresse. Även internt på Posten talar jag om det som inte fungerar, som har e-handelsbäring. Jag tar till mig synpunkter jag får under mina föreläsningar, när jag träffar e-handlare, från er här på forumet och vid enskilda kundmöten.
Jag kan då återföra konstruktiv kritik till dem som är ansvariga och på så vis få igång förändrings- och utvecklingsprocesser internt hos oss.
När det gäller själva frimärksshoppen så är vi väl medvetna om att den inte är optimal, därför håller vi på att jobba fram en ny webbutik för detta inklusive ny orderbekräftelse. Vi har självklart tagit till oss synpunkterna om till exempel Rek som vi tycker är ett mycket bra förslag.
Jag tycker det är bra att Posten håller sig med en ”omvärldsbevakare” som dig, som dessutom delar med dig. Det är värt mycket för oss små ehandlare som inte har råd med egna anställda omvärldsbevakare. Du gör ett bra jobb, och jag är säker på att ehandeln som helhet i Sverige har stor nytta av Postens satsning på att ha dig i den roll du har.
Icke desto mindre så hade jag väl kanske hoppats på en lite bättre prestation från Posten när man ehandlar där. Jag ser inget fel på shopen i sig, utan mer hanteringen runt en order.
Jag reklamerade igår till kundtjänst, och de skulle då skicka ut en ny omgång. När jag så vittjade postlådan ikväll så låg där ett tunt brev från Posten, som visade sig innehålla en kreditnota, men inga frimärken.
Jag vet inte hur jag skall tolka den, om det är så att Posten vill betala tillbaka pengarna istället för att leverera frimärkena jag beställt, eller om den råkade åka ut ur systemet och skickades till mig av misstag i den interna hanteringen. Jag får ringa kundtjänst i morgon igen…
7 juni, 2012 kl. 17:40 #147035ParvelitoDeltagareFrimärkena kom i fredags, i en vit bubbelplastpåse som ett vanligt brev.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.