Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Posten som ehandlare
- Detta ämne har 14 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
25 maj, 2012 kl. 09:00 #98194ParvelitoDeltagare
Postens representanter som bevakar ehandel brukar ju tycka till en del om hur vi ehandlare sköter oss, har synpunkter på vad vi borde göra och hur vi kan utveckla oss.
I Söndags prövade jag Postens egen ehandel för att beställa lite frimärken. Köpprocessen är det inget fel på, man hittar vad man skall köpa, och kassan är funktionell, det är enkelt att betala som man vill. 3240kr knappade jag iväg från företagets bankkonto för lite frimärken.
Orderbekräftelsemailet såg INTE alls bra ut. Det är yttepyttesmå bokstäver och rubriker har inte hamnat ovanför rätt kolumn eller ens på rätt rad ibland.
Så började jag vänta. Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag. Ingen försändelse, inte ens ett litet mail om att beställningen var skickad.
Ringde idag till kundtjänsten, en röststyrd historia som skall få det att låta stort, men så där himla många som pysslar med frimärksförsäljning kan jag inte tänka mig att Posten egentligen har. Nåväl, efter lite väntan fick jag prata med en tjej som berättade att de skickat iväg det i måndags, som ett vanligt brev utan spårning. Vi skickar REK om det är över 5000kr säger tjejen glatt.
Det måste också ha gått en vecka innan jag kan reklamera det som försvunnet, får jag veta.
3240kr… Posten, lite bättre än så här kan ni väl ordna ”den sista milen”?
25 maj, 2012 kl. 09:12 #146250DanDeltagareSe potentialen istället. Gratis frimärken 4ever!!!
Och kanske får posten själva integration med skicka lätt då så vi andra ehandlare också får det. Vi har ju också problem med brev som försvinner…
Disclaimer: stöld är fel och inget jag uppmuntrar.
25 maj, 2012 kl. 09:16 #146251fotofyndetDeltagareSka inte säga nåt mer om silverrelieftryck nu efter allt stryk jag fick sist, men du kan väl ta en bild och lägga ut och visa hur Posten själva föregår med gott exempel på försändelsens utseende och dess påverkan på köpupplevelsen?
25 maj, 2012 kl. 09:23 #146256ParvelitoDeltagareJag kanske rent av skall spela in en liten film när jag öppnar försändelsen, om den nu kommer…
Skömt åsido, jag tycker det som Arne gör är bra, men kan får nog köra med en hel del internutbildning. Postens faktiska kostnad för att skicka en försändelse rek kan inte vara så stor, de borde ha all anledning i världen att visa hur man ”ska” göra.
29 maj, 2012 kl. 09:03 #146483Richie72DeltagarePostens hemsida känns extremt förvirrande.
Jag har loggat in på posten.se. Då blev jag uppmanad att skapa ett konto, jag som trodde jag precis loggat in på mitt konto.
Nu har jag skapat ett konto, loggat in på det och jag förstår fortfarande inte om jag är inloggad eller inte.
Arne, du kanske skulle se över postens egen lösning, det här känns så förvirrande så jag som är hyfsat datavan undrar om någon blandat LSD i mitt morgonkaffe. Det är liksom en kontinuerlig rundgång. (Eller försöker ni driva trafik till era postkontor som ni försöker stänga så snabbt som möjligt?).
29 maj, 2012 kl. 09:28 #146481fotofyndetDeltagareBerra, har frimärkena dykt upp? Bilder tack!
29 maj, 2012 kl. 09:36 #146482ptz0nDeltagareHoppas de dyker upp. Och om de mot förmodan inte gör det, att Posten reder ut och levererar ordentligt med REK försändelse den här gången.
29 maj, 2012 kl. 09:40 #146479ParvelitoDeltagare@fotofyndet 45806 wrote:
Berra, har frimärkena dykt upp? Bilder tack!
Näe, inget har dykt upp. Skall ringa dem senare idag när jag packat klart.
30 maj, 2012 kl. 11:18 #146627ParvelitoDeltagareNu är det reklamerat, de skulle skicka ut en ny order.
31 maj, 2012 kl. 09:16 #146697Arne pa PostenDeltagareHej
Jag är ofta ute och pratar e-handel, tycker till om både det ena och det andra i hela e-handelsprocessen och ofta visar jag upp goda exempel som jag vet fungerar bra och som förhoppningsvis kan utveckla e-handeln. Det ligger i både vårt, e-handlarens och konsumenternas intresse. Även internt på Posten talar jag om det som inte fungerar, som har e-handelsbäring. Jag tar till mig synpunkter jag får under mina föreläsningar, när jag träffar e-handlare, från er här på forumet och vid enskilda kundmöten.
Jag kan då återföra konstruktiv kritik till dem som är ansvariga och på så vis få igång förändrings- och utvecklingsprocesser internt hos oss.
När det gäller själva frimärksshoppen så är vi väl medvetna om att den inte är optimal, därför håller vi på att jobba fram en ny webbutik för detta inklusive ny orderbekräftelse. Vi har självklart tagit till oss synpunkterna om till exempel Rek som vi tycker är ett mycket bra förslag.
Arne B Andersson
Posten Logistik AB
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.