Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten skickalätt och driftstörning
- Detta ämne har 118 svar, 32 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Tian.
-
FörfattareInlägg
-
2 mars, 2012 kl. 15:14 #138155RockaliciousGäst
Funkar inte nu, har stått ”Frakt handligen har inte skapats ännu var god försök om en liten stund igen.” hela eftermiddagen men pengarna har dragits 😡
2 mars, 2012 kl. 15:19 #138158Julius GunnilstamDeltagarePosten säger att Skicka Lätt nu skall fungera igen. Vi fick precis detta meddelande:
Vi har under ungefär en veckas tid haft tekniska problem med våra webbtjänster Skicka Direkt och Reklamfixaren. Problemen har bland annat berott på en avgrävd kabel, krånglande servrar och uppdateringar av applikation och brandväggar.
Båda tjänsterna fungerar nu och vi säkerställer att de fel som uppstod inte ska kunna upprepas. Vi förstår att detta har orsakat en besvärlig situation för våra kunder och beklagar det.
Om du har några frågor kring tjänsterna är du välkommen att kontakta vår Kundtjänst på 0771-37 10 15 eller via e-post kundcenter @ posten.se
Med vänliga hälsningar
Anders Åsberg
Chef Marknad och Tjänsteutveckling
Posten Meddelande AB2 mars, 2012 kl. 16:29 #138164FridaDeltagareJag beställde för någon timme sen och det funkade bra!
3 mars, 2012 kl. 07:42 #138209NucoDeltagareSkiten funkar inte nu heller. Inga fraktlappar skapas (känt problem) och det går inte heller felanmäla för Posten kundtjänst har stängt på helgen. Kan dem inte göra rätt nån gång.
Tydligen inte.3 mars, 2012 kl. 18:48 #138218NucoDeltagareSkickad ett mail till kundcenter@posten.se och fick detta underbara svar:
—
No email template found for the selected EmailTemplateType
No email template found for the selected EmailTemplateType
—Inget verkar funka på Posten… tragiskt.
3 mars, 2012 kl. 21:02 #138223TianDeltagareJag blir mållös.
Tyvärr har jag en hel hög paket som skall portas. Jag skulle gjort det i fredags medan det funkade (?) alltså…
SKit.Hoppas de/posten jobbar med att lösa detta under helgen på liknande sätt som jag (vi?) gör för att ge våra kunder den service de förtjänar!…
4 mars, 2012 kl. 07:36 #138232FredrikGustDeltagare@Tian 36766 wrote:
Jag blir mållös.
Tyvärr har jag en hel hög paket som skall portas. Jag skulle gjort det i fredags medan det funkade (?) alltså…Vi löste problemet tillfälligt genom att bli fakturakund hos Posten Meddelande också så vi i Pacsoft online kunde lägga till alternativet att boka varubrev via tjänsten. Det gick väldigt fort att ordna och vi kunde skicka iväg de första breven redan samma eftermiddag.
4 mars, 2012 kl. 12:51 #138229TianDeltagareVad kostar det att skicka varubrev? (kuvert med maxvikt 90gram?)..
Kostar det nåt att bli fakturakund?4 mars, 2012 kl. 12:55 #138230TianDeltagareVarubrev måste ha minimivikt på 150gram. Då får vi skicka med många extra-broschyrer till varje kund…
Och sedan är det väl inte spårbart heller?…4 mars, 2012 kl. 13:04 #138252Per NilssonDeltagarePrecis som vi e-handlare ställer krav på våra leverantörer av allehanda tjänster så borde vi även ställa samma krav på oss själva.
Idag är det inte acceptabelt att en leverantörs system ligger nere, men det händer. Och istället för att oja sig och bekymra sig så föreslår jag att alla handlare skaffar sig egna redundanta lösningar.
Exempel:
Ligger DIBS nere så switchar jag snabbt över till PayPal och Payson.
Ligger en tjänst nere hos Posten så byter jag snabbt tjänst eller leverantör.
Man kan inte vara beredd på allt, men man kan vara förberedd för det värsta.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.