Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten skickalätt och driftstörning
- Detta ämne har 118 svar, 32 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av
Tian.
-
FörfattareInlägg
-
1 mars, 2012 kl. 09:05 #137957
Tian
DeltagarePosten verkar inte vara ett vidare värst bra ehandelsföretag…
”En ehandlares bästa vän” – det kallar jag att sticka ut hakan, och det blir lite pinsamt i detta fallet.När man dessutom inte har b-planer såsom att snabbt som attans erbjuda ”rek”varianten till rabatterat pris eftersom de inte får denna varianten att fungera.
Men – de är väl för stora och tuffa för att erbjuda oss små kämpar kompensation förstås.
Usch, jag tycker inte om att bli så här upprörd över företag jag vill samarbeta med…
1 mars, 2012 kl. 09:09 #137961shavingroom
Deltagare@Tian 36472 wrote:
Posten verkar inte vara ett vidare värst bra ehandelsföretag…
”En ehandlares bästa vän” – det kallar jag att sticka ut hakan, och det blir lite pinsamt i detta fallet.När man dessutom inte har b-planer såsom att snabbt som attans erbjuda ”rek”varianten till rabatterat pris eftersom de inte får denna varianten att fungera.
Men – de är väl för stora och tuffa för att erbjuda oss små kämpar kompensation förstås.
Usch, jag tycker inte om att bli så här upprörd över företag jag vill samarbeta med…
Kommer du åt att skicka REK manuellt från Postens sida eller kör du det via pacsoft?
1 mars, 2012 kl. 09:20 #137966fotofyndet
DeltagareNu ringde vår säljare från Posten Meddelande och frågade om vi hade några åsikter eller frågor om Posten…
1 mars, 2012 kl. 09:32 #137967Parvelito
DeltagareAha, det var därför det bildades ett lågtryck över Norrland när du tog in luft för att berätta om vad du tyckte…
1 mars, 2012 kl. 09:46 #137970fotofyndet
Deltagare@Parvelito 36483 wrote:
Aha, det var därför det bildades ett lågtryck över Norrland när du tog in luft för att berätta om vad du tyckte…
Nåt sånt. Den här säljaren visste inte att det var problem med Skicka lätt och sa flera gånger att det var en privattjänst.
1 mars, 2012 kl. 09:48 #137971Tian
DeltagareShavingroom, vi frankerar hemma och tar med till Postens företagscenter om vi tvingas skicka rek. Pacsoft har jag inte testat…
1 mars, 2012 kl. 14:59 #138014Rockalicious
GästFortfarande nere alltså 😮 Sanslöst, ingen som hört något nytt om när detta kan tänkas vara fixat?
1 mars, 2012 kl. 15:11 #138015Flagstore.se
DeltagareNäe och Posten-Arne här på forumet verkar huka sig tills det blåst över, annars borde han ha info att lämna innifrån företaget. Vad gör han annars här och pratar E-handel :rolleyes:
1 mars, 2012 kl. 17:30 #138019Parvelito
DeltagareFast det är väl inte riktigt Arnes jobb att vara presstalesman heller, och vare sig tjänsten som sådan eller IT-funktionerna ligger på hans bord. Däremot hade det ju varit intressant om produktchefen antingen själv eller via en presschef gjort ett uttalande om vad som hänt, be om ursäkt för att det hänt, berätta vad man tänker göra åt det, när det är klart och vad de som använder tjänsten skall använda under tiden. Det är krishantering 1.0 vid alla haverier som drabbar kund.
1 mars, 2012 kl. 18:07 #138022Jimmy Ostrom
DeltagareHåller med!
@Parvelito 36540 wrote:
Fast det är väl inte riktigt Arnes jobb att vara presstalesman heller, och vare sig tjänsten som sådan eller IT-funktionerna ligger på hans bord. Däremot hade det ju varit intressant om produktchefen antingen själv eller via en presschef gjort ett uttalande om vad som hänt, be om ursäkt för att det hänt, berätta vad man tänker göra åt det, när det är klart och vad de som använder tjänsten skall använda under tiden. Det är krishantering 1.0 vid alla haverier som drabbar kund.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.