Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten skickalätt och driftstörning
- Detta ämne har 118 svar, 32 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Tian.
-
FörfattareInlägg
-
28 februari, 2012 kl. 14:58 #137744Per NilssonDeltagare
@fotofyndet 36226 wrote:
Jag vet inte om Posten-Arne är här inne och läser, men det känns som att Postens e-handelsansvarige har lite annat att jobba med än att ha åsikter om att vi ska ha emballage med silvertryck (NES 11) och hur kassan i e-butiken ser ut (Internetworld).
Stort plus ett på den.
28 februari, 2012 kl. 15:19 #137746TianDeltagareSå blev det för oss också, sist det inte funkade.
Allt funkade jättebra tills man skulle skriva ut fraktsedeln.Ringde och de skulle göra återföring till kontot.
Det kanske jag skulle kolla upp nu, förressten…28 februari, 2012 kl. 15:32 #137750PrixDeltagareHar hänt här med, men då är den enormt proffsiga och skickar tillbaka pengarna. Även om det tog 3 dagar för kundtjänst att svara på mejl
Tjänsten fungerade precis och jag jublade, men när jag hunnit fylla i alla uppgifter så la den av, hehe! Tur de bara rör sig om en försändelse som beställdes sent, resten fick DHL idag
28 februari, 2012 kl. 17:07 #137764FridaDeltagareFortfarande nere!? Herregud alltså. Riktigt tråkigt.
28 februari, 2012 kl. 22:25 #137785shavingroomDeltagareOch där gick den ner igen…..
29 februari, 2012 kl. 06:58 #137791FredrikGustDeltagareDå har vi gått och blivit kund hos Posten Meddelande och kan skicka varubrev som ett alternativ. Har nog aldrig gjort av med så många frimärken som de senaste dagarna.
Det känns lite otrevligt att skicka utan att man får kvitto på att mottagaren kvitterat ut, men eftersom väldigt många gör det bordet det fungera för oss också.
Börjar tappa tilltron till hur man hanterar prioritet-två-ärenden om prioritet-ettorna tar så här lång tid att åtgärda.
//Fredrik
29 februari, 2012 kl. 07:18 #137794Arne pa PostenDeltagareHej jodå jag läser och har kollegor som jobar med det tekniska för att tjänsten ska fungera. jag kommer att fortsätta prata förpackningar mm hur kassan ska se ut mm mm.
Med vänlig hälsning
Arne29 februari, 2012 kl. 07:27 #137796FridaDeltagare@FredrikGust 36286 wrote:
Börjar tappa tilltron till hur man hanterar prioritet-två-ärenden om prioritet-ettorna tar så här lång tid att åtgärda.
Känner samma sak. Skicka lätt måste ändå vara bättre för Posten än frimärkta brev, med SL får de ju veta exakt hur många försändelser som kommer och var de ska. Lättare att planera personal och flöde.
Så man tycker att det borde ligga i deras intresse att åtgärda.
29 februari, 2012 kl. 08:49 #137814fotofyndetDeltagare@Arne på Posten 36289 wrote:
Hej jodå jag läser och har kollegor som jobar med det tekniska för att tjänsten ska fungera. jag kommer att fortsätta prata förpackningar mm hur kassan ska se ut mm mm.
Med vänlig hälsning
ArneHej Arne
I min bild av dig som ehandelsansvarig för Posten så tycker jag (ta det för vad det är) att du borde inrikta dig mer på era produkter. Se till att det finns produkter som passar oss e-handlare, kanske kombinera (hemska tanke) produkter från Posten Meddelande och Posten Logistik i en slags ehandlarportfölj. Vi får en faktura från Posten E-handel AB som i sin tur betalar Meddelande, Logistik, P.EX, etc. Ett enat ansikte utåt mot oss handlare. Dessutom skulle ni då vara vår naturliga samtalspartner när det gäller tjänster som inte fungerar osv.
När du tar det i seriöst beaktande så ska jag fundera på att lyssna på dina råd om min kassa.
Mvh
Christer29 februari, 2012 kl. 12:45 #137852FridaDeltagareOBS! Använd inte Skicka lätt än. Den fungerar inte, fast den är i skarpt läge. Har pratat med kundtjänsten och de tycker inte man ska använda den innan man ringt och frågat dem om den funkar.
Så avvakta.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.