Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Posten skickalätt och driftstörning

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 119 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #137744
    Per Nilsson
    Deltagare

    @fotofyndet 36226 wrote:

    Jag vet inte om Posten-Arne är här inne och läser, men det känns som att Postens e-handelsansvarige har lite annat att jobba med än att ha åsikter om att vi ska ha emballage med silvertryck (NES 11) och hur kassan i e-butiken ser ut (Internetworld).

    Stort plus ett på den.

    #137746
    Tian
    Deltagare

    Så blev det för oss också, sist det inte funkade.
    Allt funkade jättebra tills man skulle skriva ut fraktsedeln.

    Ringde och de skulle göra återföring till kontot.
    Det kanske jag skulle kolla upp nu, förressten…

    #137750
    Prix
    Deltagare

    Har hänt här med, men då är den enormt proffsiga och skickar tillbaka pengarna. Även om det tog 3 dagar för kundtjänst att svara på mejl :)

    Tjänsten fungerade precis och jag jublade, men när jag hunnit fylla i alla uppgifter så la den av, hehe! Tur de bara rör sig om en försändelse som beställdes sent, resten fick DHL idag :D

    #137764
    Frida
    Deltagare

    Fortfarande nere!? Herregud alltså. Riktigt tråkigt.

    #137785
    shavingroom
    Deltagare

    Och där gick den ner igen…..

    #137791
    FredrikGust
    Deltagare

    Då har vi gått och blivit kund hos Posten Meddelande och kan skicka varubrev som ett alternativ. Har nog aldrig gjort av med så många frimärken som de senaste dagarna. :-)

    Det känns lite otrevligt att skicka utan att man får kvitto på att mottagaren kvitterat ut, men eftersom väldigt många gör det bordet det fungera för oss också.

    Börjar tappa tilltron till hur man hanterar prioritet-två-ärenden om prioritet-ettorna tar så här lång tid att åtgärda.

    //Fredrik

    #137794
    Arne pa Posten
    Deltagare

    Hej jodå jag läser och har kollegor som jobar med det tekniska för att tjänsten ska fungera. jag kommer att fortsätta prata förpackningar mm hur kassan ska se ut mm mm.
    Med vänlig hälsning
    Arne

    #137796
    Frida
    Deltagare

    @FredrikGust 36286 wrote:

    Börjar tappa tilltron till hur man hanterar prioritet-två-ärenden om prioritet-ettorna tar så här lång tid att åtgärda.

    Känner samma sak. Skicka lätt måste ändå vara bättre för Posten än frimärkta brev, med SL får de ju veta exakt hur många försändelser som kommer och var de ska. Lättare att planera personal och flöde.

    Så man tycker att det borde ligga i deras intresse att åtgärda.

    #137814
    fotofyndet
    Deltagare

    @Arne på Posten 36289 wrote:

    Hej jodå jag läser och har kollegor som jobar med det tekniska för att tjänsten ska fungera. jag kommer att fortsätta prata förpackningar mm hur kassan ska se ut mm mm.
    Med vänlig hälsning
    Arne

    Hej Arne

    I min bild av dig som ehandelsansvarig för Posten så tycker jag (ta det för vad det är) att du borde inrikta dig mer på era produkter. Se till att det finns produkter som passar oss e-handlare, kanske kombinera (hemska tanke) produkter från Posten Meddelande och Posten Logistik i en slags ehandlarportfölj. Vi får en faktura från Posten E-handel AB som i sin tur betalar Meddelande, Logistik, P.EX, etc. Ett enat ansikte utåt mot oss handlare. Dessutom skulle ni då vara vår naturliga samtalspartner när det gäller tjänster som inte fungerar osv.

    När du tar det i seriöst beaktande så ska jag fundera på att lyssna på dina råd om min kassa.

    Mvh
    Christer

    #137852
    Frida
    Deltagare

    OBS! Använd inte Skicka lätt än. Den fungerar inte, fast den är i skarpt läge. Har pratat med kundtjänsten och de tycker inte man ska använda den innan man ringt och frågat dem om den funkar.

    Så avvakta.

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 119 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.