Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten skickalätt och driftstörning
- Detta ämne har 118 svar, 32 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Tian.
-
FörfattareInlägg
-
27 februari, 2012 kl. 18:21 #137661TianDeltagare
Det har varit nere sedan i fredags eftermiddag klockan 14.00. (Från & till?!) Idag klcokan 09.00 ringde vi och då visste inte personen att det varit nere längre än ”imorse”…
Bloggus; ”Håvar in på rek..”, precis så känner jag också… ;o)
Det här är fjärde gången (vi har använt det sedan oktober) som det tjorvar med Skicka Lätt…
27 februari, 2012 kl. 18:29 #137664Katrin LundgrenDeltagare27 februari, 2012 kl. 18:30 #137665GregerADeltagareLastbryggan myntade ju smeknamnet Slicka Lätt, men nu får man nog börja kalla tjänsten Hicka Lätt … :rolleyes:
Håller med om att det vore bra med ett uttalande från officiellt håll om det skett några föändringar i tjänsten, t.ex Pacsoft, faktura, mm.
27 februari, 2012 kl. 18:30 #137666Katrin LundgrenDeltagare@fotofyndet 36131 wrote:
Ja vad skulle vi göra om vi inte satt här och klöv hår?
Jag tycker att Posten ska räta ut frågetecknen som sagt. Om nu Posten marknadsför tjänsten mot företag så får man ju se till att göra den användbar på allvar också. I höstas fick vi motvilligt acceptera att den tjänst vi dregglade och gick i spinn över inte skulle komma de flesta av oss tillgodo, då den enligt Posten då var avsedd för privatpersoner och därför inte skulle komma in i Pacsoft och på faktura. Nu verkar man ha tänkt om och då får man göra det fullt ut.
Exakt det jag försökte säga men du sa det bättre
27 februari, 2012 kl. 18:33 #137667Jimmy OstromDeltagareHe he he he nu fick jag kramp i kinderna så mycket jag gråter av skratt:)
@GregerA 36148 wrote:
Lastbryggan myntade ju smeknamnet Slicka Lätt, men nu får man nog börja kalla tjänsten Hicka Lätt … :rolleyes:
28 februari, 2012 kl. 07:24 #137695FridaDeltagareKan inte fatta att tjänsten fortfarande är nere. Jag ringde dem för ganska precis ett dygn sen och det hette det att teknikerna hade det på högsta prio och att de hoppades kunna lösa det under dagen.
Ang. debatten ifall det är en företagstjänst eller privattjänst, så är den ju mycket riktigt båda delar. När man ska fylla i adress- och betalningsinfo kan man välja företag eller privatperson. Jag har också fått reklam hemskickat i egenskap av företagare.
Har precis börjat använda tjänsten. När jag blev uppringt om den i somras sa de att jag var tvungen att lämna in paketen hos företagscenter samt att det skulle vara dyrare än att använda frimärken. Antingen har de ändrat eller så sa han fel till mig (han var väldigt nervös och kunde knappt svara på några av mina frågor, det var tydligen hans första samtal på sin första dag).
28 februari, 2012 kl. 12:07 #137727FredrikGustDeltagareSidan fortfarande nere. Får nog åka förbi kontorsvaruhuset och hämta ut den bunt kartonger av mindre storlek som jag tur nog beställde och skicka med frimärken idag också…
//Fredrik
28 februari, 2012 kl. 13:19 #137735fotofyndetDeltagareJag vet inte om Posten-Arne är här inne och läser, men det känns som att Postens e-handelsansvarige har lite annat att jobba med än att ha åsikter om att vi ska ha emballage med silvertryck (NES 11) och hur kassan i e-butiken ser ut (Internetworld).
28 februari, 2012 kl. 14:10 #137738Knivbutik.seDeltagareNu fungerar det!
28 februari, 2012 kl. 14:28 #137740FarmorankaDeltagareFunkar och funkar, försökte nyligen och lyckas köpa men får ingen frakthandling.
Pengarna har dock dragits 😡Testade i morse också, fick ett annat fel då och pengarna drogs även där.
Under ”Ditt nästa steg”
ErrorFile Not Found.
Troubleshoot issues with Microsoft SharePoint Foundation.
Date and Time: 2/28/2012 3:25:46 PM[/CODE][CODE]Error
File Not Found.
Troubleshoot issues with Microsoft SharePoint Foundation.
Date and Time: 2/28/2012 3:25:46 PM[/CODE]
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.