Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten skickalätt och driftstörning
- Detta ämne har 118 svar, 32 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av Tian.
-
FörfattareInlägg
-
27 februari, 2012 kl. 17:38 #137642Katrin LundgrenDeltagare
@Parvelito 36118 wrote:
Så sent som förra veckan ringde Posten och pratade om tjänsten med mig i egenskap av företagare.
Jag skulle för övrigt tro att vi företagare är bra mycket mer beskedliga och lätta att hantera jämfört med privatpersoner som sålt grejer på Tradera eller Blocket i helgen.
Nämnde de något om att den skulle in i pacsoft då, och fakturabetalning? Inte förrän dess tycker jag att det blir en riktigt intressant tjänst
27 februari, 2012 kl. 17:39 #137643fotofyndetDeltagareNågon som har mailadressen till Anna Jansson kanske kan maila henne och be om uträtning av ett antal frågetecken?
27 februari, 2012 kl. 17:44 #137644Per NilssonDeltagare@Kodmyran 36123 wrote:
+1 på den fotofyndet, enligt den info vi fick då vände den sig inte till företagare, och infon vi fått är att den inte ska in i pacsoft eller Unifaun och ej heller gå på faktura. Om de ändrat sig vore det väl jättebra, men då vill jag höra det från ansvarig på posten innan jag tror det oavsett vad säljarna gjort.
Nej du har nog helt rätt.
Postens säljare, som för övrigt är outsourcade hos ett TM-företag, har nog bara hittat på det här och gjort en kampanj bara föra att de inte hade något annat att göra. Det låter ju väldigt logiskt. :rolleyes:
Skicka Lätt är en tjänst som både företag och privatpersoner kan använda. Är det något konstigt med det?
Det viktiga är inte vad ni väljer att kalla det för, det viktiga är att tjänsten ska fungera. Och eftersom Posten själva har lanserat den i år som en företagstjänst så ska den ha lika stor prioritet som alla andra företagstjänster.
Men om ni vill så kan vi ju fortsätta med hårklyverier om vad Skicka Lätt är och inte är, det är ju väääääääldigt konstruktivt.
Fakta:
Posten har kontaktat företag för att presentera sin tjänst Skicka Lätt. Skicka Lätt kan således räknas som en företagstjänst.
Och INNAN ni hittar på något mer att skriva så kan ni fråga er själva varför det står så här i pdf:en om Skicka Lätt
Kundtjänst
Posten Meddelande AB
Kundtjänst Företag
200 05 Malmö
020-23 22 20
kundtjanst.meddelande@posten.se
Startsida – Posten.se27 februari, 2012 kl. 17:45 #137645PrixDeltagare@Parvelito 36118 wrote:
Så sent som förra veckan ringde Posten och pratade om tjänsten med mig i egenskap av företagare.
Jag skulle för övrigt tro att vi företagare är bra mycket mer beskedliga och lätta att hantera jämfört med privatpersoner som sålt grejer på Tradera eller Blocket i helgen.
Tror helt klart att du har rätt där, privatpersoner har nog ringt ner posten idag medan vi som företagare har accepterat att de inte fungerar och att de inte hjälper på något vis att ringa och bara gapa. Även om vi som företagare kan ha lite sura miner och tycka det är dåligt/tråkigt att de inte fungerar.
27 februari, 2012 kl. 17:52 #137647PrixDeltagareSkickat ett mejl till Anna på Posten nu
27 februari, 2012 kl. 17:55 #137648fotofyndetDeltagareJa vad skulle vi göra om vi inte satt här och klöv hår?
Jag tycker att Posten ska räta ut frågetecknen som sagt. Om nu Posten marknadsför tjänsten mot företag så får man ju se till att göra den användbar på allvar också. I höstas fick vi motvilligt acceptera att den tjänst vi dregglade och gick i spinn över inte skulle komma de flesta av oss tillgodo, då den enligt Posten då var avsedd för privatpersoner och därför inte skulle komma in i Pacsoft och på faktura. Nu verkar man ha tänkt om och då får man göra det fullt ut.
@Per Nilsson 36126 wrote:
Nej du har nog helt rätt.
Postens säljare, som för övrigt är outsourcade hos ett TM-företag, har nog bara hittat på det här och gjort en kampanj bara föra att de inte hade något annat att göra. Det låter ju väldigt logiskt. :rolleyes:
Skicka Lätt är en tjänst som både företag och privatpersoner kan använda. Är det något konstigt med det?
Det viktiga är inte vad ni väljer att kalla det för, det viktiga är att tjänsten ska fungera. Och eftersom Posten själva har lanserat den i år som en företagstjänst så ska den ha lika stor prioritet som alla andra företagstjänster.
Men om ni vill så kan vi ju fortsätta med hårklyverier om vad Skicka Lätt är och inte är, det är ju väääääääldigt konstruktivt.
Fakta:
Posten har kontaktat företag för att presentera sin tjänst Skicka Lätt. Skicka Lätt kan således räknas som en företagstjänst.
27 februari, 2012 kl. 17:56 #137649fotofyndetDeltagare27 februari, 2012 kl. 17:57 #137650Per NilssonDeltagare@fotofyndet 36131 wrote:
Ja vad skulle vi göra om vi inte satt här och klöv hår?
Jag tycker att Posten ska räta ut frågetecknen som sagt. Om nu Posten marknadsför tjänsten mot företag så får man ju se till att göra den användbar på allvar också. I höstas fick vi motvilligt acceptera att den tjänst vi dregglade och gick i spinn över inte skulle komma de flesta av oss tillgodo, då den enligt Posten då var avsedd för privatpersoner och därför inte skulle komma in i Pacsoft och på faktura. Nu verkar man ha tänkt om och då får man göra det fullt ut.
Precis! Håller med till fullo. Att den inte är integrerad i Pacsoft är ju under all kritik. Jag använder inte tjänsten själv av just den anledningen.
Konsensus ftw
27 februari, 2012 kl. 18:06 #137651PrixDeltagareKanske helt enkelt är som så att alla har lite rätt. Det är en ”företagstjänst” som är dåligt utvecklad så företagare har svårt att tro på det. Det innebär ju i sådana fall något som posten bör ta till sig.
Vi får höra vad posten själv säger
(jag hade aldrig vågat klyva hår med en knivbutik, men antar jag är lite mesig på det sättet )
27 februari, 2012 kl. 18:07 #137653Jimmy OstromDeltagareHe he he
@Prix 36134 wrote:
(jag hade aldrig vågat klyva hår med en knivbutik, men antar jag är lite mesig på det sättet )
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.