Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten skickalätt och driftstörning
- Detta ämne har 118 svar, 32 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Tian.
-
FörfattareInlägg
-
27 februari, 2012 kl. 16:46 #137629PrixDeltagare
Kan inte riktigt hålla med där. Har man en sådan position på marknaden så ska sådana här problem lösas betydligt snabbare än såhär. Jag har precis frankerat alla paketen och det innebär en kostnad för mig på 13 * 32 = 416 kr mer än vad jag räknat med. Inget jag går under med eller gör så att jag börjar visa röda siffror men fortfarande tråkigt. Skulle det fortsätta hela veckan så börjar det röra sig om tusenlappar (dock så åker alla paket imorgon med DHL direkt).
Jag har fletalet kunder som är ute i sista minuten för att köpa födelsedagspresenter osv. och är väldigt måna om snabb leverans vilket jag vill kunna ge, utan undantag.
Jag har dock alltid hyllat posten annars så jag är ingen posten-hatare utan tvärtom!
27 februari, 2012 kl. 16:49 #137630Jimmy OstromDeltagareJag kan inte annat än att hålla med! Spelar ingen roll vilket transportföretag det skulle vara, sådant här måste bara fixas snabbt!!!
@Prix 36110 wrote:
Har man en sådan position på marknaden så ska sådana här problem lösas betydligt snabbare än såhär.
27 februari, 2012 kl. 17:07 #137633Katrin LundgrenDeltagareNi glömmer att skicka lätt inte vänder sig till företag utan till privatpersoner, och de har knappast samma behov av snabbhet vid att fixa sådant som vi företagare har.
Jag säger inte att det är rätt att det är så, men jag tror det är anledningen. Att vi förlorar pengar på att det är nere, det beror ju på att vi valt att använda en tjänst som inte är avsedd för företag, och gör man det får man kanske räkna med sådana smällar ibland
27 februari, 2012 kl. 17:16 #137634Per NilssonDeltagare@Kodmyran 36114 wrote:
Ni glömmer att skicka lätt inte vänder sig till företag utan till privatpersoner, och de har knappast samma behov av snabbhet vid att fixa sådant som vi företagare har.
Jag säger inte att det är rätt att det är så, men jag tror det är anledningen. Att vi förlorar pengar på att det är nere, det beror ju på att vi valt att använda en tjänst som inte är avsedd för företag, och gör man det får man kanske räkna med sådana smällar ibland
Skicka lätt är en företagstjänst. Posten har ju nyligen haft en kampanj där de har kontaktat just företag angående denna tjänst.
27 februari, 2012 kl. 17:22 #137635fotofyndetDeltagare@Per Nilsson 36115 wrote:
Skicka lätt är en företagstjänst. Posten har ju nyligen haft en kampanj där de har kontaktat just företag angående denna tjänst.
Nja, där håller jag inte med dig. Isf har man gjort helt om sedan den lanserades, men då var det uttalat att den tjänsten riktade sig mot privatmarknaden.
http://www.ehandel.se/forum/logistik/2701-posten-skicka-laett-3.html#post24699
27 februari, 2012 kl. 17:25 #137636ParvelitoDeltagareSå sent som förra veckan ringde Posten och pratade om tjänsten med mig i egenskap av företagare.
Jag skulle för övrigt tro att vi företagare är bra mycket mer beskedliga och lätta att hantera jämfört med privatpersoner som sålt grejer på Tradera eller Blocket i helgen.
27 februari, 2012 kl. 17:26 #137637Per NilssonDeltagare@fotofyndet 36117 wrote:
Nja, där håller jag inte med dig. Isf har man gjort helt om sedan den lanserades, men då var det uttalat att den tjänsten riktade sig mot privatmarknaden.
http://www.ehandel.se/forum/logistik/2701-posten-skicka-laett-3.html#post24699
Posten har ju nyligen haft en kampanj till företagare angående Skicka Lätt. Vi hade ju en tråd om det nyss där vi pratade om detta. Många av oss har ju blivit både uppringda av Posten samt fått information i form av brev skickade till oss.
Låt oss enas om att det är en tjänst för både företag och privatpersoner.
Hur som haver, vill de att företagare ska använda tjänsten så måste den fungera klanderfritt.
27 februari, 2012 kl. 17:29 #137638fotofyndetDeltagareSå länge man inte kan köra den i Pacsoft och få den på faktura så är det ingen företagstjänst. Men det kanske är ändring på den fronten också?
27 februari, 2012 kl. 17:34 #137640Per NilssonDeltagare@fotofyndet 36120 wrote:
Så länge man inte kan köra den i Pacsoft och få den på faktura så är det ingen företagstjänst. Men det kanske är ändring på den fronten också?
Det är fortfarande en företagstjänst, oavsett du vill det eller inte. Faktum kvarstår och det är att Posten har kontaktat företag i egenskap av att de just är företag för att de vill att företag ska använda deras tjänst Skicka Lätt.
Jag hoppas verkligen att den integreras i Pacsoft, det skulle vara guld.
27 februari, 2012 kl. 17:37 #137641Katrin LundgrenDeltagare@fotofyndet 36117 wrote:
Nja, där håller jag inte med dig. Isf har man gjort helt om sedan den lanserades, men då var det uttalat att den tjänsten riktade sig mot privatmarknaden.
http://www.ehandel.se/forum/logistik/2701-posten-skicka-laett-3.html#post24699
+1 på den fotofyndet, enligt den info vi fick då vände den sig inte till företagare, och infon vi fått är att den inte ska in i pacsoft eller Unifaun och ej heller gå på faktura. Om de ändrat sig vore det väl jättebra, men då vill jag höra det från ansvarig på posten innan jag tror det oavsett vad säljarna gjort.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.