Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Posten skickalätt och driftstörning

Visar 10 inlägg - 101 till 110 (av 119 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #138280
    Jimmy
    Deltagare

    @Tissy 36821 wrote:

    Enligt den info vi fick från vår postensäljare så står det att minimivikten är 150 gram på varubrev, men att det var ok om det vägde 20-30 gram mindre.
    Vi har vid flera tillfällen skickat 100 gram som varubrev och det har kommit fram.

    Vi skickar en del ordrar som får plats i vanliga kuvert, tex klistermärken.
    Varubrev har ju även en minimitjocklek på 15 mm. Vad har ni för erfarenheter att skicka vanliga kuvert som varubrev?

    #138284
    Parvelito
    Deltagare

    @Jimmy 36829 wrote:

    Vi skickar en del ordrar som får plats i vanliga kuvert, tex klistermärken.
    Varubrev har ju även en minimitjocklek på 15 mm. Vad har ni för erfarenheter att skicka vanliga kuvert som varubrev?

    Jag har fått sådana som varit betydligt tunnare än 15mm, så det fungerar säkert rent tekniskt. Däremot ser jag väl inte riktigt varför man vill skicka det så. Det är ungefär dubbla priset mot vanligt porto.

    #138292
    DavidWigg
    Deltagare

    @Jimmy 36829 wrote:

    Vi skickar en del ordrar som får plats i vanliga kuvert, tex klistermärken.
    Varubrev har ju även en minimitjocklek på 15 mm. Vad har ni för erfarenheter att skicka vanliga kuvert som varubrev?

    Vid min kontakt med Posten Meddelande så körde vi ett test med produkten som jag skulle skicka. De skulle se om paketet gick att köra i deras maskin som skannar dessa. Problemet med min produkt vara att de var lätta, under 100g men höll tjockleken.

    Man kan kontakta en säljare så kan de testköra paketen först.

    #138293
    stoorstalka
    Deltagare

    Hej

    Kommer fortfarande inte åt den frakthandling som jag skapade med Skicka Lätt i går lördag.

    När jag försöker gå in på den länk till frakthandlingen som genererades vid beställning får jag felmeddelandet:

    ”Frakt handligen har inte skapats ännu var god försök om en liten stund igen.”

    Det här har jag varit med om en gång förut. Då också under en helg. Då kom tjänsten igång natten mellan lördag och söndag och jag fick ett korrekt e-postmeddelande utskickat med en länk till frakthandlingen. Nu har det tagit längre tid än förra gången.

    Upplevde också problem med tjänsten i torsdags eller fredags. Då gick det inte att beställa Skicka Lätt för den klagade på postnumret även om det var korrekt.

    Det är tråkigt med problem som uppstår efter att man betalt för tjänsten.

    #138316
    lenp
    Deltagare

    En uppdatering från min sida – reggade (mot bättre vetande :) några Skicka Lätt söndags kväll. Betalning ok, men inget bekräftelsemail och förstås ingen fraktsedel…

    Men 02:50 trillade tydligen något i gång i Postens system, för då fick jag mailet och kunde mycket riktigt ladda ner fraktsedeln också.

    Snälla Posten – kan ni inte sätta upp en driftsstatussida så man lätt ser vad som funkar och inte, var finns förseningar, osv… Jag utgår från att ni har övervakning på alla era system och näst intill i realtid ser när något strular!?

    O gärna ett twitterkonto som man enkelt kan kommunicera med!

    Det heter Bra Kundservice – något vi ehandlare lever med dagligen!!!

    /L

    #138321
    Tian
    Deltagare

    Jag vill bara meddela min tacksamhet mot uppdateringena här!
    *Mössan i hand och en djup bock!

    Det är vad jag kallar fint samarbete oss ehandlare emellan!

    Vidare har lenp en poäng! Eller tio! ;o)

    #138326
    pietrostavros
    Deltagare

    @lenp 36865 wrote:

    En uppdatering från min sida – reggade (mot bättre vetande :) några Skicka Lätt söndags kväll. Betalning ok, men inget bekräftelsemail och förstås ingen fraktsedel…

    Men 02:50 trillade tydligen något i gång i Postens system, för då fick jag mailet och kunde mycket riktigt ladda ner fraktsedeln också.

    Snälla Posten – kan ni inte sätta upp en driftsstatussida så man lätt ser vad som funkar och inte, var finns förseningar, osv… Jag utgår från att ni har övervakning på alla era system och näst intill i realtid ser när något strular!?

    O gärna ett twitterkonto som man enkelt kan kommunicera med!

    Det heter Bra Kundservice – något vi ehandlare lever med dagligen!!!

    /L

    Mina fraktsedlar damp ner samma tid i natt så tydligen har Posten hittat ”tråden som var av”.

    Kan bara hålla med om att det skulle vara trevligt med lite driftstatusinformation från Postens sida.

    #138364
    Knivbutik.se
    Deltagare

    Nu tycks allt fungera som det ska, vi får väl se hur länge det varar denna gång…

    #138385
    Frida
    Deltagare

    Funkade fint för mig också. Så skönt att ha den tillbaka!

    #140826
    pietrostavros
    Deltagare

    Nä, nu verkar det strula med Skicka Lätt igen.

    Någon annan än mig som inte får det att fungera?

Visar 10 inlägg - 101 till 110 (av 119 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.