Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten skickade retur, paket för långt
- Detta ämne har 20 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av J.L.
-
FörfattareInlägg
-
30 november, 2012 kl. 12:24 #99243J.LDeltagare
Nu sitter jag här med ilska och vill dela av mig av helvetet…
Har varit e-handlare sedan Januari i år och skickat dagligen paket med Posten, paket som har varit längre än 1,50.
I förrgår hämtade de 3 paket som var 1,55 långa ( posten max 1.50 ) och chauffören tog emot dom, men väl på terminalen skickades dom i retur. Ringde Posten och fick till svars att det är bara för att dom är för långa…
Fan så sne man blir, 5cm och det börjar dom grina över… Har skickat paket som har varit 1,65 och dom har tagit emot dom…. inga som helst problem.
Har någon varit med om något liknande hur löser man detta.. Kul att man har kunder som väntar på sina paket men fraktbolaget vägrar….
Trevlig helg på er!
30 november, 2012 kl. 12:54 #156473JimmysDeltagareJag kan förstå att det känns surt, men bättre du är nöjd över de gångerna de gör fel och du lyckats få iväg längre än maxmåttet, än förbannad över de gånger de gör rätt och nekar!
Har de en gräns på 1,50 så får du utgå från att gränsen är 1,50, oavsett hur mycket längre du lyckats skicka innan.30 november, 2012 kl. 13:09 #156477J.LDeltagare@Jimmys 56876 wrote:
Jag kan förstå att det känns surt, men bättre du är nöjd över de gångerna de gör fel och du lyckats få iväg längre än maxmåttet, än förbannad över de gånger de gör rätt och nekar!
Har de en gräns på 1,50 så får du utgå från att gränsen är 1,50, oavsett hur mycket längre du lyckats skicka innan.Hur löser man detta? Har någon varit med om samma problem, hur löstes det? Jag förmodar att det finns tusentals andra som fraktar produkter dagligen som är mycket längre än 1,50….
Talade med min säljare på Posten och hon skulle kolla hur det går att lösa och återkomma på Måndag… Känns riktigt surt när man inte vet om man kan leverera dessa paket till kund eller ej…
30 november, 2012 kl. 13:16 #156480Katrin LundgrenDeltagareman talar med posten och får ett tillägg i sitt avtal så hanterar de dem
30 november, 2012 kl. 13:24 #156481JimmysDeltagare@J.L 56880 wrote:
Hur löser man detta? Har någon varit med om samma problem, hur löstes det? Jag förmodar att det finns tusentals andra som fraktar produkter dagligen som är mycket längre än 1,50….
Talade med min säljare på Posten och hon skulle kolla hur det går att lösa och återkomma på Måndag… Känns riktigt surt när man inte vet om man kan leverera dessa paket till kund eller ej…
Vi har ju inte det problemet, men jag har för mig att det ska finnas en tråd där detta dryftades förut, med någon/några som hade samma problem med maxlängd.
Att frakta långa paket är ju inget problem i sig, problemet blir väl när man vill ha in det i ombudsnätet, för en rimlig peng. Jag tänka mig att tobakshandlaren i Årsta kan ha synpunkter på att ha ett 1,8 meters avgasrör liggandes på hyllan, som han tjänar mindre än en snusdosa på…30 november, 2012 kl. 14:08 #156485J.LDeltagare@Kodmyran 56883 wrote:
man talar med posten och får ett tillägg i sitt avtal så hanterar de dem
Är det så? Har varit som sagt i kontakt med säljaren idag och hon skulle återkomma imorgon, men hon var mycket förvirrad hur hon skulle göra även fast jag sa att jag har läst om att man kan få undantag som du säger, ett tillägg så att säga. Jag håller tummarna att vi får ett glatt besked på Måndag!
30 november, 2012 kl. 16:07 #156490bslaskDeltagareJag köpte en projektorduk här i veckan som var 3,2m lång, allt gick bra förutom att jag fick hämta ut den på närmsta företagscenter istället för ICA-ombudet, så Posten har garanterat någon tjänst/tillägg som löser detta. Sen kostar det nog en slant….
3 december, 2012 kl. 20:06 #156575NO LINGODeltagareHar du ett fraktavtal med Posten så ska det inte vara några problem att överskrida maxlängden, mer än att du får en j*a straffavgift på fakturan
4 december, 2012 kl. 10:23 #156597J.LDeltagareDå har jag varit i kontakt med säljaren och inga ändringar kunde göras.. Dom har tydligen blivit stränga med det f.r.o.m 1 November…. Dock går det att skicka längre paket men utan postförskott då hamnar dom på ett poståkeri men det går tyvärr inte skicka med postförskott… Dom rekommenderade hempaket som är så mkt dyrare… Jätte kul nu när man inte vet hur man skall skicka mer….
FAN så förbannad man är….
4 december, 2012 kl. 10:48 #156599bslaskDeltagareEtt förslag är ju att du tar kontakt med en annan e-handlare som du vet skickar långa paket och frågar hur dom löser problemet. (förslagsvis inom en annan bransch)
Har du tittat på DHL, Schenker och deras långgods tjänster?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.