Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten Skicka Lätt
- Detta ämne har 437 svar, 96 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av timpelt.
-
FörfattareInlägg
-
22 september, 2011 kl. 16:04 #127404PrixDeltagare
Hade det funnit en ”gilla” knapp på Gregers inlägg så hade jag tryckt på den
Sedan så har jag för mig att en lapp om att posten ska ha ett seminarium/eller liknande om e-handel, dök upp i brevlådan för några veckor sedan. Man kanske ska gå dit och ställa dem mot väggen?
22 september, 2011 kl. 16:07 #127405JoelDeltagare@Prix 24728 wrote:
Sedan så har jag för mig att en lapp om att posten ska ha ett seminarium/eller liknande om e-handel, dök upp i brevlådan för några veckor sedan. Man kanske ska gå dit och ställa dem mot väggen?
Det tråkiga med Posten är att även om du försöker att ställa någon till svars, får du oftast svaret att han eller hon bara jobbar som anställd på Posten och ”inte själva tar de stora besluten”.
Posten borde ordna fram en kundombudsman som kan berätta ”för de som bestämmer” vad vi som använder deras tjänster, saknar och/eller behöver.
Det känns ju som allt annat än att Posten lyssnar på sina kunder…
22 september, 2011 kl. 16:09 #127406GregerADeltagare@Kodmyran 24726 wrote:
oj, oj, oj ta det lugnt Greger, vi vill inte att du får hjärtinfarkt av ilska pga posten dumhet
Tack Kodmyran, jag skall genast skriva in dig i mitt testamente …
Det finns väl nån anledning till att jag aldrig försökte mig på en karriär inom UD … :rolleyes:
22 september, 2011 kl. 16:29 #127408ParvelitoDeltagareJag skall berätta en alldeles sann och pågående historia om Posten.
För några veckor sedan pratade jag med Företagscenter här i stan om Varubrev. Eftersom de inte får göra mer än att le och vara glada där när man kommer med sina försändelser så skickade han ett ”Affärstips” till postens huvudkontor. Efter ett par dagar ringde en mycket trevlig säljare upp mig, och vi kom fram till att jag behövde bara ansöka om användarnamn på Pacsoft så skulle jag höra av mig sedan, och han skulle addera Varubrev till min profil.
Då upptäckte jag att jag hade ingen aning om vilket kundnummer jag hade hos Posten Meddelande. Mailade dem och frågade. Efter några dagar (en lördag) kom ett svar att jag hade inget kundnummer, var vänlig och ansök om ett sådant.
Sagt och gjort, jag ansökte om ett kundnummer. Efter några timmar ringde någon från Posten, inte den första säljaren, till mig och ville prata Varubrev. Jag anade att det skulle bli väldigt komplicerat om jag involverade en säljare till, och förklarade att jag och den första säljaren håller på med detta. Efter några timmar ringde första säljaren och frågade vad som stod på, och jag förklarade hur gången varit.
Idag ringde han igen för att att meddela mig mitt kundnummer, så att jag kunde ansöka om login till Pacsoft, vilket nu är gjort.
I den bästa av världar hade personalen på FC kunnat lösa detta på en kvart, och jag hade hunnit skicka många varubrev vid det här laget. I den näst bästa av världar hade säljaren kunnat ordna detta med en gång, och jag hade varit igång nu. Men nu är det en ”Bresjnevistisk” värld som Posten lever i där så många som möjligt skall beredas sysselsättning, och då blir allt väldigt segt och trögt. Jag har fortfarande inget login till Pacsoft och kan fortfarande inte skicka varubrev. Dessutom har jag under tiden blivit mer sugen på Skicka Lätt.
22 september, 2011 kl. 19:51 #127424attitude.seDeltagareProvade ”skicka lätt” idag. Grymt smidigt och prisvärt för skrymmande brev! Många av mina ordrar är ”om den inte är framme i övermorgon är det inte aktuellt” och jag kan inte ta tillbaka ordrar då de är personliga.
Men som Anna skrev så skall dessa lämnas hos ombuden, vilket dom läste sig till på företagscenter. Jag sa att det gör jag inte (går 3km till en konsumkassa). Okej sa dom och tog emot dem. Gissar att detta kommer att upprepas några gånger innan dom slutar med att berätta detta. Berömde dem även för den utmärkta tjänsten, vilket kanske gjorde dem medgörliga.
Jag kommer att köra det här på en hel del brev.22 september, 2011 kl. 20:07 #127425JoelDeltagareNu fattas det bara att någon bygger ett script/moduler för diverse plattformar för att mata in alla uppgifter manuellt i Postens formulär, likt orderkopplingen för pacsoft.
Vem ställer upp?
22 september, 2011 kl. 20:11 #127427DanDeltagareHade inte kortbetalningen sabbat automatiseringen kunde ehandel.se finansierat det som en världsförbättrande åtgärd
22 september, 2011 kl. 20:31 #127431fotofyndetDeltagare@Joel 24749 wrote:
Nu fattas det bara att någon bygger ett script/moduler för diverse plattformar för att mata in alla uppgifter manuellt i Postens formulär, likt orderkopplingen för pacsoft.
Vem ställer upp?
Visst skulle det kanske gå, men Posten har ju lika förbaskat förstört hela grejen i och med att man inte kan få det med på följesedeln tillsammans med rek och pf.
Jag tycker vi bör ta det här en nivå högre, vem är ansvarig för Posten Meddelande?
22 september, 2011 kl. 20:52 #127432LastbrygganDeltagare@Parvelito 24706 wrote:
Och det faktum att en massa E-handlare slickade sig om munnen när de såg Skicka Lätt bekommer er inte?
Men du som samlar rabattmärken kan väl starta en tjänst som heter Slicka Lätt.:p
22 september, 2011 kl. 20:53 #127433ParvelitoDeltagare@Lastbryggan 24757 wrote:
Men du som samlar rabattmärken kan väl starta en tjänst som heter Slicka Lätt.:p
Ett gott skratt förlänger livet, och nu kommer jag minsann att bli lite äldre.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.