Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten Skicka Lätt
- Detta ämne har 437 svar, 96 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 1 månad sedan av timpelt.
-
FörfattareInlägg
-
8 april, 2014 kl. 18:04 #174054FredrikGustDeltagare
Det varierar nog från ort till ort. Hos oss hämtar de en gång per dag. Ibland två gånger beroende på vilken bil som kommer med leveranser.
Stopptid för att boka är 1200 men om det finns paket efter det innan de hämtar är det inget problem att få med dem heller.
9 april, 2014 kl. 11:09 #174085PiratessanDeltagareHär hämtar DHL också en gång per dag (Värnamo-terminalen)
Bokning av hämtning senast kl 13 har jag för mig, men de har hämtat hos oss samma dag när vi bokat senare på dagen också.9 april, 2014 kl. 12:42 #174086karfoDeltagareJag har Eskilstuna-terminalen, senaste verkar vara 13.30 för mig och de hämtar oftast 2 gånger per dag, enligt chauffören är de nästan alltid ikring Fagersta hela dagarna vilket gör det smidigt för både dem och mig
10 april, 2014 kl. 05:12 #174096nmnDeltagareBoka DHL?
Ring åkeriet och beställ en fast hämt-tid och berätta hur många pallar du brukar skicka varje dag så lägger de in dig på slingan.
Hos oss hämtar de mellan 14:30-15 varje dag, väldigt skönt att inte behöva komma ihåg att göra bokning i Unifaun innan en viss tid, var väldigt lätt att man glömde det. Bokade man för tidigt kom de redan till lunch och då var ju inte allt klart.Samma rutiner gäller för Posten.
10 april, 2014 kl. 07:11 #174097david71DeltagareJag bokar hämtning med Schenker på morgonen med det första paketet och anger då önskad tid. Sedan fylls pakethögen på under dagen fram tills de kommer på angiven tid (ungefär) och hämtar alltihopa. Funkar bra! Fler än 5 paket och hämtningen blir gratis.
Jag har turen att ha lokal på gångavstånd till Posten företagscenter så dit går jag i slutet av dagen med brevsäcken
15 april, 2014 kl. 11:38 #174169TianDeltagareObservera.
NYTT sätt Posten Skicka Lätt inte fungerar på:
För lång mailadress för mailavi!…Endast 30 tecken går idag att fylla i där mottagarens mailadress skall in.
(Givetvis fyller jag i min egen och själv skickar vidare avin till kund…)
24 juni, 2014 kl. 13:37 #175124evomediaDeltagareSen i torsdags så har det inte gått att använda tjänsten typ, den ligger nere rätt ofta och många gånger blir det fel vid betalning och man debiteras flera gånger för samma sändning (man får ju tillbaka pengar men det tar ju energi att hålla koll på…)
någon mer som har problem just nu?
hur svårt kan det vara att få till en fungerande tjänst???
la precis in 25 paket och på den sista uppstod tekniskt fel och tog bort allt så jag måste börja om….
24 juni, 2014 kl. 14:44 #175125shavingroomDeltagareVarför använder ni skicka lätt om ni har så pass många paket? Varubrev äger skicka lätt och är dessutom mycket billigare. Skicka lätt håller ju ändå inte juridiskt om det blir tvist.
24 juni, 2014 kl. 17:13 #175127TianDeltagareVarubrev kommer direkt i postlådan om de inte är tillräckligt stora.
Då tappar man ju spårbarheten, anser jag.Eller – så får man göra tvärtemot miljötänket – och packa i såpass stora förpackningar så att de ändå hamnar på postutlämningsstället och kunden ändå får hämta med sitt kollinummer. Men det känns ju jättedumt…
24 juni, 2014 kl. 18:35 #175128pyhobbyDeltagareEller så tänker man att man ger kunderna som får brevet direkt i lådan ännu bättre service.
Tror inte det finns någon större risk att använda varubrev.
Skicka lätt däremot innebär risker. Risk för tuppjuck, svordomar, TV-apparats-kastning mm:)Ni kan ju testa varubrev, skulle det bli problem kan nu ju alltid gå tillbaka till Skicka lätt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.