Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten Skicka Lätt
- Detta ämne har 437 svar, 96 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 1 månad sedan av timpelt.
-
FörfattareInlägg
-
13 december, 2012 kl. 12:49 #157096Runns.seDeltagare
@Tian 57580 wrote:
Gaaaahhh!
Det var uppe nyss, och det gick himla bra att fylla i en %¤&@£$56£@ massa adresser.
Sen när man har tre återstår rasar sajten och ””Systemunderhåll jaddajaddajadda” kommer upp.Då skrattar man INTE!
Visst blir man trött, han precis få ut 80 skicka lätt innan systemet la av… antar att resten får vänta till imon. Lär väl inte komma igång på ett tag
13 december, 2012 kl. 12:55 #157097TianDeltagareAhaa, du tar ur ”eftersom”?… Jag skriver in vartenda ett innan jag betalar & drar ut listorna.
Kanske man skulle få börja med då, att dela upp – ifall systemet failerar ännu en gång…pågångpågångpågång…Någon som skickar reklamationer/mail till kundombudsmannen@posten.se när det inte funkar? Jag har precis börjat en sammanställning av alla gånger (vi märkt att!) det inte funkar.
Vet någon om det bara är Skicka Direkt som inte funkar, eller om det är hela ”Pacsoft”systemet som lagt av?
Man blir ju sugen på att byta fraktbolag…
13 december, 2012 kl. 13:22 #157099gavrikDeltagareSidan fungerade kl3 på natten, hoppades att allt skulle funka idag, men… c’est la vie.
Vill passa på och ställa 2 korta frågor
*Brukar ni kontakta era kunder ang. förseningar (1-3 dagar)?
*Jag kommer att ha 2 veckors semester mellan v51,52,1 och kan endast skicka iväg beställningar den 27 dec, samt efter den 2 jan. Vad tror ni jag bör skriva i butiken för att inte förlora kunder? Bör man göra en kampanj (10% rabatt under v51,52)? Tacksam för svar.13 december, 2012 kl. 13:45 #157100TianDeltagare(Kanske bättre – garvik – att skapa ny tråd i ämnet? För att lättare få relevanta svar.)
Har man ordinarie leveranstid ex ”Inom två veckor” och om det skulle bli försenat av en eller annan anledning skulle jag ABSOLUT kontakta / förvarna kunden om det!
Som tur är i detta Posten-fall har jag leveranstid inom en till två veckor, varvid ingen kund ännu väntat mer än max en vecka. Två veckor satta som säkerhet.
Svar på din fråga nr2; Sätt en lite längre leveranstid under perioden.
13 december, 2012 kl. 13:52 #157101gavrikDeltagare@Tian 57586 wrote:
(Kanske bättre – garvik – att skapa ny tråd i ämnet? För att lättare få relevanta svar.)
Har man ordinarie leveranstid ex ”Inom två veckor” och om det skulle bli försenat av en eller annan anledning skulle jag ABSOLUT kontakta / förvarna kunden om det!
Som tur är i detta Posten-fall har jag leveranstid inom en till två veckor, varvid ingen kund ännu väntat mer än max en vecka. Två veckor satta som säkerhet.
Svar på din fråga nr2; Sätt en lite längre leveranstid under perioden.
Tack så mycket!
13 december, 2012 kl. 17:51 #157119Flagstore.seDeltagareBlev till att skicka med REK idag via Pacsoft = 2 dagars försäljning/skickande med sviktande lönsamhet 😡
13 december, 2012 kl. 19:46 #157122@ndersDeltagarehmm, funkar fortfarande inte.. har is i magen tills imorgon
14 december, 2012 kl. 23:33 #157176Joakim AgrenDeltagareKanske är paranoid men kan det inte vara så att Posten satt det i system att stänga ner tjänsten med jämna mellanrum så att företagare inte skall kunna lita på tjänsten?
Det är väl inte tänkt att företagare skall använda den igen. Posten vill nog att företagare bara använder Pacsoft och de tjänster som finns där.
15 december, 2012 kl. 09:36 #157183TianDeltagareMen, funkar Pacsoft då – och Skicka Direkt ligger nere?…
16 december, 2012 kl. 06:40 #157204FredrikGustDeltagarePacsoft verkar fungera då skicka direkt är nere. Posten kommer ändra i tjänsten Skicka Lätt efter nyår som jag förstod på min säljare, så jag tror att det kan vara en ide att utvärdera varubrevv för dem som ännu inte testat nu när avgift för skrymmande tas bort vid årsskiftet.
Att använda hämtning är inte så dyrt egentligen jämfört med att pricka in öppettider hos företagscenter, ligger på ca 60 kr per dag men något dyrare nästa år.
Här är Posten rätt flexibla med att kunna hämta från låst skåp för oss som är hobbyhandlare. Enda nackdelen är att tiden för hämtning är mitt på dagen och inte på eftermiddagen. Har tidigare hunnit packa några order efter jobbet innan stopptid för skicka lätt som nu går först dagen efter.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.