Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten Skicka Lätt
- Detta ämne har 437 svar, 96 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av timpelt.
-
FörfattareInlägg
-
11 september, 2012 kl. 15:28 #151876PrixDeltagare
Har posten inte råd med tekniker eller vad är det frågan om? De kan snacka om hur mycket ehandel som helst men ta mig f*n så är det deras egna sida som jag har sämst erfarenhet av gällande att saker ska flyta smidigt! Så trött på det!
11 september, 2012 kl. 15:53 #151877TianDeltagareNär Posten (hur det ser ut organisationsmässigt bryr jag mig egentligen inte om, Posten står för och ÄR Posten) inte levererar (denna tjänst/Skicka direkt) får vi små serviceminded ehandlare bita i ett mycket surt äpple och skicka med dyrare frakt istället. Från samma företag. (Om man inte har avtal med andra fraktföretag.)
För skulle vi behandla våra kunder nonchalant så skulle de definitivt gå någon annanstans där rutinerna/servicen fungerar.Frågan är hur länge Posten kommer att tjäna på att vi tvingas välja den dyrare frakten, eller om det blir så att det tillslut gör för ont i våra plånböcker och vi ser oss om efter andra – pålitligare leveransalternativ?…
Jag är mycket, mycket förvånad över hur otroligt dåligt det funkat hittills!..
Stannat hittills har jag gjort, för att det är ett otroligt svårslaget sätt – när det väl fungerar…11 september, 2012 kl. 16:30 #151879JohanRDeltagareOm dhl hade fler service points hade ju de vart ett givet val framför posten..
11 september, 2012 kl. 17:04 #151882PrixDeltagare@Tian: Mitt problem ligger i att DHL hämtar kl. 14 här. Annars hade jag kört med DHL – det är billigare att skicka. Dock som ovan säger finns inte lika många utlämningsställen plus att det kostar desto mer när ett paket kommer i retur om de inte hämtas ut.
Jag tycker det är totalt löjligt av Posten. När sådant händer så hinner jag inte boka om med dyrare alternativ. Skickar över infon till skicka lätt, skall jag istället in i pacsoft och reg. rek. så måste jag skriva in för varje kund vilket tiden inte finns till!!
11 september, 2012 kl. 18:28 #151892TianDeltagareJag förstår, Prix. Min ”grej” är att jag skickar så lätta saker, ”brevstorlek” fast tämligen dyra och bör gå spårbart/försäkrat..
12 september, 2012 kl. 03:50 #151906Flagstore.seDeltagareÄnnu en dag gryr utan att skicka direkt är i funktion. Postens representanter på forumet väljer att ej kommentera. Antagligen bättre för den interna karriären inom Posten att knipa igen i dylika ärenden. Detta när det uppenbarligen är så fruktansvärt amatörmässigt skött :confused:
Idag blir det till att skicka med REK om detta fortsätter 😡
12 september, 2012 kl. 04:38 #151907PrixDeltagareJag tror inte ens att de har haft någon som jobbat på det under natten och har dem haft det så är de skam att det inte är fixat.
När de väl fungerar blir de säkert rusning så hela sidan lägger av
12 september, 2012 kl. 07:47 #151914JokerDeltagareVerkar vara upp igen nu…
12 september, 2012 kl. 15:38 #151957Richie72DeltagareJag försöker registrera ett elektroniskt fakturaunderlag men det bara snurrar på deras hemsida, någon som vet hur man gör?
25 september, 2012 kl. 14:45 #152659Flagstore.seDeltagareVad jag än skriver i för mått nu så larmar det 😡
”Ett eller flera fel uppstod.
Vänligen korrigera ovan.
Typ av försändelse i kombination med angivna mått och vikt finns inte för den angivna destinationen.” -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.