Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Posten ringer och ber om ursäkt för "Skicka Direkt" strul?!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97636
    Tian
    Deltagare

    Mottog nyss ett telefonsamtal från Posten ”Vladimir”, som ville be om ursäkt för strulet som varit med ”Skicka Lätt” under vecka 9.

    Han ringer från telefonnummer nollnitton-femfemfyra nollfyra femtvå.
    Han ringer vårt privata hemnummer, och ber att få tala med anställd.
    (?)

    Mig veterligen finns inte mitt hemnummer registrerat hos Posten.

    Vladimir frågar om våra pengar återbetals ( då det gick alldeles utmärkt att betala, men inte skriva ut fraktsedlarna ) och detta kan jag tyvärr inte svara på, då jag betalar med månadsfaktura / kort.

    När jag mottagit ( den anställde lämnar över luren till mig) ursäkten vill Vladimir ”passa på att fråga ett par frågor.)

    ”Ahaa, du passar på att göra en kundundersökning i samma kuvert som du ber om ursäkt för failerad leverans av beställd och betald vara?”

    -”Hehee, jooo..”

    Sedan vill Vladimir ha en mailadress dit han kan skicka en bekräftelse.

    Då blir jag skraj.
    Vad har jag NU godkänt och ”kommer få faktura på”?!!
    Någon annan som fått liknande samtal?!
    Har jag gått på någonting nu?

    #139154
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Tian 37782 wrote:

    Mottog nyss ett telefonsamtal från Posten ”Vladimir”, som ville be om ursäkt för strulet som varit med ”Skicka Lätt” under vecka 9.

    Han ringer från telefonnummer nollnitton-femfemfyra nollfyra femtvå.
    Han ringer vårt privata hemnummer, och ber att få tala med anställd.
    (?)

    Mig veterligen finns inte mitt hemnummer registrerat hos Posten.

    Vladimir frågar om våra pengar återbetals ( då det gick alldeles utmärkt att betala, men inte skriva ut fraktsedlarna ) och detta kan jag tyvärr inte svara på, då jag betalar med månadsfaktura / kort.

    När jag mottagit ( den anställde lämnar över luren till mig) ursäkten vill Vladimir ”passa på att fråga ett par frågor.)

    ”Ahaa, du passar på att göra en kundundersökning i samma kuvert som du ber om ursäkt för failerad leverans av beställd och betald vara?”

    -”Hehee, jooo..”

    Sedan vill Vladimir ha en mailadress dit han kan skicka en bekräftelse.

    Då blir jag skraj.
    Vad har jag NU godkänt och ”kommer få faktura på”?!!
    Någon annan som fått liknande samtal?!
    Har jag gått på någonting nu?

    Det är med största sannolikhet från det TM-företaget som Posten har anlitat.

    2012-02-24 10:26:53 0195540453 <--- Nästan samma till mig. Du kan vara lugn. Dock är det läbbigt när inte företagsnummer är reggade. //Per

    #139183
    Tian
    Deltagare

    Nu har jag fått ett mail också.
    Det var mycket riktigt ”riktiga” posten.

    Som i samma andetag som ”vi beklagar att Skicka direkt inte fungerat” passar på att göra reklam för ”riktiga” vykort-tjänsten.

    Ok.
    Då är jag lugnad.

    Blev mest rädd för att det var någon (Vi ringer/samarbetar med Google/Posten-telefonförsäljare) som ringde och gjorde en ”klipp-ihop-samtalet-och-tvinga-på-envara/tjänst” genom att sedan skicka en faktura och hota med inspelat samtal.

    #139185
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Tian 37816 wrote:

    Blev mest rädd för att det var någon (Vi ringer/samarbetar med Google/Posten-telefonförsäljare) som ringde och gjorde en ”klipp-ihop-samtalet-och-tvinga-på-envara/tjänst” genom att sedan skicka en faktura och hota med inspelat samtal.

    Förstår din oro. Jag är också livrädd för att bekräfta adress och e-postadress för uppringare.

    Dagens säljföretag borde lära sig bättre :)

    #139067
    Tian
    Deltagare

    Ja, jag sade det till Posten/Vladimir också.
    Så att Posten kan tänka sig för hur man formulerar sig om man behöver kontakta (potentiellt neurotiska?) Ehandlare.. ;o)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.