Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Posten – Reklamfixaren
- Detta ämne har 9 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
5 november, 2011 kl. 12:34 #96768PrixDeltagare
Jag har varit inne på att testa Posten Reklamfixaren. Jag hade då tänkt välja ut x antal postnummer i flertal län och sedan utvärdera både tjänsten och var jag kan tänkas vara populärast.
När man fyller i uppgifterna på postens hemsida så räknar den ut antalet hushåll i angivet område och ger även ett pris/stycket. Det jag tänker på är hur det fungerar på alla hushåll som har ”ingen reklam tack” det är ju en hel del och om man betalar även för dessa lapparna? Eller hur fungerar det? Någon som testat tjänsten och vill utvärdera?
5 november, 2011 kl. 13:29 #129852Jimmy OstromDeltagareHär hittar du lite info: http://www.ehandel.se/forum/marknadsfoering/2110-utskick-prisvaert-tryck-och-prepress.html
5 november, 2011 kl. 16:37 #129859PrixDeltagareDär va den! Visste tråden fanns men kunde inte hitta den… Men svaret på det här med ”inte reklam tack” finns inte med där om man skickar till alla inom ett postnummer, så är det någon som vet?
5 november, 2011 kl. 16:53 #129862ParvelitoDeltagareDu betalar för det, det finns ingen statistik på hur många det är som inte vill ha reklam.
5 november, 2011 kl. 23:55 #129872PrixDeltagareKänns lite surt. Av egen erfarenhet så har jag själv delat ut till cirka 5 000 hushåll och grovt uppskattat så har det 40 % som inte ville ha reklam. Det skulle ju innebära att priset nästan blir dubbelt upp.
6 november, 2011 kl. 19:39 #129896Marks-Bleeds.seDeltagareTror alla utskick via reklamfixaren skickas adresserat till mottagaren. Och då det blir direktreklam (dvs med en adress och direkt riktat till en person) så kommer man runt ”ingen reklam tack”-problemet. Dvs reklamen delas ändå ut till dessa.
6 november, 2011 kl. 19:57 #129897ParvelitoDeltagareNej, skall man ha adresserade utskick blir det väsentligt dyrare.
8 november, 2011 kl. 16:59 #129964SolskenDeltagareTidigare har det varit så att alla brevbärare rapporterar in ett par gånger om året hur många som har skylt för ”ej reklam” och de räknas då bort i systemet som posten har för antal hushåll. Ifall detta stämmer fortfarande så betalar du inte för de med skylt uppe. Det kan ju vara viss differens eftersom det inte räknas allt för ofta. Men sen finns det en tjänst som posten har som används för samhällsinformation och liknande som når alla.
10 november, 2011 kl. 19:22 #130096Eva-LottaDeltagareHej
Jag arbetar på Posten som ansvarig för Reklamfixaren. När du köper oadresserad direktreklam så tar vi inte med de hushåll som tackar nej till reklam och du betalar självklart inte för dessa heller.
Vänliga hälsningar, Eva-Lotta Laurin
11 november, 2011 kl. 04:58 #130121Jimmy OstromDeltagareTack för informationen, nu vet vi läget.
@Eva-Lotta 27708 wrote:
Hej
Jag arbetar på Posten som ansvarig för Reklamfixaren. När du köper oadresserad direktreklam så tar vi inte med de hushåll som tackar nej till reklam och du betalar självklart inte för dessa heller.
Vänliga hälsningar, Eva-Lotta Laurin
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.