Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Posten & Postens ombud i ett nötskal

Visar 9 inlägg - 31 till 39 (av 39 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #143197
    GregerA
    Deltagare

    Väcker lite liv i den här tråden igen.

    Sedan ett par veckor har vi helt slutat att skicka skrymmande brev, pga allt för mycket strul med utebliven avisering. Nu går de som paket med DHL eller Schenker istället.

    Hur ser det ut för er andra. Har ni gjort några ändringar? Tycker ni att aviseringen blivit bättre?

    #143200
    Parvelito
    Deltagare

    Skrymmande brev är en mardröm, aviseringarna krånglar mycket ofta. Jag har inte mätt hur många frågor jag har från kunder som frågar om sina skyrmmande brev, men en rimlig uppskattning är att det handlar säkert om 20-25% som inte får sin avi. Om en kund med eftersändning får ett skrymmande brev är det så gott som 100% säkert att försändelsen aldrig når kunden.

    Jag har flyttat över en del på DHL och en del till Skicka Lätt där det i alla fall finns ett kollinummer att leta efter.

    #143202
    Jacob B
    Deltagare

    Vi skickar dagligen ett gäng skrymmande varubrev och det fungerar bra för oss. De flesta lämnar mobilnr och får därmed sms-avisering. Vi har i övrigt inte på evigheter haft någon kund som inte fått sin brevavisering. Om brevaviseringarna sedan kommer i tid betvivlar jag tyvärr starkt.

    #143203
    Joel
    Deltagare

    Min erfarenhet är att det fungerar mycket bättre för varubrev (som SMS-aviseras automatiskt vid ankomstregistrering på utlämningsstället, även om några utlämningsställen slarvar med ankomstregistreringen) än för vanliga brev med frimärken där brevbäraren behöver sköta aviseringen…

    #143204
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Jacob B 42164 wrote:

    Vi skickar dagligen ett gäng skrymmande varubrev och det fungerar bra för oss. De flesta lämnar mobilnr och får därmed sms-avisering. Vi har i övrigt inte på evigheter haft någon kund som inte fått sin brevavisering. Om brevaviseringarna sedan kommer i tid betvivlar jag tyvärr starkt.

    @Joel 42165 wrote:

    Min erfarenhet är att det fungerar mycket bättre för varubrev (som SMS-aviseras automatiskt vid ankomstregistrering på utlämningsstället, även om några utlämningsställen slarvar med ankomstregistreringen) än för vanliga brev med frimärken där brevbäraren behöver sköta aviseringen…

    Med SMS-avisering fungerar det fint. Man måste därför fylla i mobilnummer i vår kassa.

    #143206
    Kocken
    Deltagare

    Vi har haft en del strul med varubrev kring påsk, Posten verkade ha ”tappat” bort en av våra skrindor efter att den passerat Umeå. Men de kom fram till sist.
    Vad som fungerar dåligt är förarvisering med mejl genom Unifaun, väldigt hög procent av kunderna som aldrig får ett mejl tyvärr.

    #143208
    GregerA
    Deltagare

    Jo Varubrev borde ju fungera. Det vi skickar är vanliga brev – och de har ju inget kollinummer när de lämnar oss. Jag får väl ta en ny titt på varubrev såsmåningom.

    Har ett annat ärende där jag väntat drygt 2 mån på att Posten Meddelande skall återkomma … :rolleyes:

    #143210
    GregerA
    Deltagare

    @Kocken 42168 wrote:

    Vad som fungerar dåligt är förarvisering med mejl genom Unifaun, väldigt hög procent av kunderna som aldrig får ett mejl tyvärr.

    Det är förmodligen ett spam-filter som ställer till det. Ofta hittar kunden mailet i spam-mappen när man ber dem titta.

    #143211
    Per Nilsson
    Deltagare

    @GregerA 42172 wrote:

    Det är förmodligen ett spam-filter som ställer till det. Ofta hittar kunden mailet i spam-mappen när man ber dem titta.

    Jepp, därför är det mycket bättre med sms-avisering. Nästan alla har mobil i dag.

Visar 9 inlägg - 31 till 39 (av 39 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.