Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten pålitlig partner?
- Detta ämne har 16 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 2 månader sedan av Jimmys.
-
FörfattareInlägg
-
10 september, 2013 kl. 20:49 #167658sanmicDeltagare
@Jeff 68901 wrote:
Vi är väldigt imponerade av Postens expresspaket, Senast för någon vecka sen skickade vi ett paket som hämtades upp hos oss klockan 16.00 och kördes ut till mottagarens dörr före klockan 08 dagen efter, I Visby på Gotland.
Jag tycker det är en helt överkomlig kostnad med 992:- för ett 25kilos paket med den servicen.
Helt off topic, men vill bara flika in med att för ganska precis samma kostnad skickar vi 25kg Expresspaket med UPS till New York med garanterad leverans före kl 12 dagen efter.
Vi har fast upphämtning kl 16.00 varje vardag.
Det som ändå är lite trist är att kunderna oftast ändå förväntar sig mkt lägre fraktpriser11 september, 2013 kl. 05:57 #167664EkraftDeltagare@sanmic 68938 wrote:
Helt off topic, men vill bara flika in med att för ganska precis samma kostnad skickar vi 25kg Expresspaket med UPS till New York med garanterad leverans före kl 12 dagen efter.
Vi har fast upphämtning kl 16.00 varje vardag.
Det som ändå är lite trist är att kunderna oftast ändå förväntar sig mkt lägre fraktpriserFast, vad kostar det med UPS att få ett paket till Gotland före 09:00 nästa morgon, eller för den delen Sollefteå, Aneby eller Malung?
Och om destinationen i USA inte är New York utan Rapid City i South Dakota, vad är det för tidsgaranti då?
Det jag försöker få fram är att Posten åtar sig att skicka runt paket från en massa stora och små städer i Sverige, till andra stora och små städer i Sverige på 15-18 timmar. Antalet kombinationer är mycket stort, och vissa av dessa logistikkedjor är ganska sköra. En bil som under natten blivit ståendes en timme i kön vid en trafikolycka, eller som fått en punktering eller kanske en sorteringsmaskin som krånglat på en terminal räcker för att man inte skall kunna få fram det i tid.
Det man skulle önska av Posten är väl att de har en felkod ”Leveranskrav kan ej klaras” också krediteras man som kund automatiskt. Då skulle man slippa dessa blodstörtningar när de kodar in ”Leveransförsök, ingen på plats” trots att man inte gjort annat än att spana efter postbilen som har det där viktiga paketet.
11 september, 2013 kl. 07:25 #167670sanmicDeltagare@Ekraft 68946 wrote:
Fast, vad kostar det med UPS att få ett paket till Gotland före 09:00 nästa morgon, eller för den delen Sollefteå, Aneby eller Malung?
Och om destinationen i USA inte är New York utan Rapid City i South Dakota, vad är det för tidsgaranti då?
Priser ser ut att vara ungefär samma som till USA för våran del, men då har vi inget avtal med UPS-paket inom Sverige.
Tidsgaranti på resten av USA + Kanada är 2 arbetsdagar.
Men som sagt, mitt inlägg var väldigt off topic och ska inte sabba tråden.
19 september, 2013 kl. 10:47 #167870nmnDeltagareSådär nu fick jag svar på reklamationen:
Den utredning som gjorts med anledning av er reklamation är nu klar.
Frakten återbetalas ej då Postens registreringar visar att vi har
uppfyllt gällande leveransvillkor. Försändelsen är utlämnad och
kvitterad.Ärendet avslutas.
Med vänlig hälsning
Johnny LieblPosten Kundservice
Är någon förvånad? De verkar ju sätta det här i system, återstår väl polisanmälan för bedrägeri.
Ni som snackar om att man skall ta upp det med sin säljare, vilken värld lever ni i? Vår säljare var här två ggr stal ungefär en timme av mitt liv och hörde aldrig av sig igen. Gick inte att få tag på när vi flyttat och skulle flytta hämtningen till nya adressen, chaufförerna fick själva fixa det. Postens kundtjänst kunde bara bistå med namnet och nummret till säljaren.
Som grädde på moset kom idag ett brev med nya höjda priser som gäller fån 1/11, känns som det kvittar…
Och det som känns allra djävligast är att man som skattebetalare är ägare till ett så missskött företag.
19 september, 2013 kl. 11:12 #168070KockenDeltagare@nmn 69375 wrote:
Ni som snackar om att man skall ta upp det med sin säljare, vilken värld lever ni i?
Byt säljare, ring upp kundtjänsten och be att få prata med en ansvarig. Posten bytte ut vår lokala kontaktperson till en som satt centralt för att de skulle bli bättre. De blev det inte, de hela slutade med att vi var på väg att byta till DHL. Då fick vi tillbaka vår lokala säljare.
Vet fler här på forumet som råkat ut för ”den” säljaren och har samma hemska upplevelse som vi.19 september, 2013 kl. 11:31 #168073Jimmy OstromDeltagareJag håller med dig till 110%! Byt säljare, ha ha FUCK THAT!!!
@nmn 69375 wrote:
Sådär nu fick jag svar på reklamationen:
Är någon förvånad? De verkar ju sätta det här i system, återstår väl polisanmälan för bedrägeri.
Ni som snackar om att man skall ta upp det med sin säljare, vilken värld lever ni i? Vår säljare var här två ggr stal ungefär en timme av mitt liv och hörde aldrig av sig igen. Gick inte att få tag på när vi flyttat och skulle flytta hämtningen till nya adressen, chaufförerna fick själva fixa det. Postens kundtjänst kunde bara bistå med namnet och nummret till säljaren.
Som grädde på moset kom idag ett brev med nya höjda priser som gäller fån 1/11, känns som det kvittar…
Och det som känns allra djävligast är att man som skattebetalare är ägare till ett så missskött företag.
19 september, 2013 kl. 12:41 #168080 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.