Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten pålitlig partner?
- Detta ämne har 16 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 2 månader sedan av Jimmys.
-
FörfattareInlägg
-
9 september, 2013 kl. 20:34 #100592nmnDeltagare
Har skickat mitt första företagspaket express 09:00 någonsin och den upplevelsen gav inte precis mersmak.
Sålde en SSD till en kund som beövde den akut, kom överens om att skicka som 3kg företagspaket 09:00 till det facila priset av 582,50 ex. moms.
Kunden ringer ca 10 dagen efter, paketet har inte kommmit fram. På trackingen står det att de försökt leverera 8:36 men inte blivit insläppta, märkligt tycker kunden då han sitter i ett kontorshotell med central reception som alltid är bemannad. Klockan 11:07 levereras paketet på ordinarie runda. Jag får följande mail från kunden:
Min kund wrote:Paketet kom fram men först 11:45 …
När killen från Företagspaket (XX XX) kom berättade han att inte varit på vår adress 8:36 och inte heller lämnat något meddelande som det stod på Postens hemsida.
Anledning hans chef hade sagt att inte behövde köra ut innan 9:00 utan at han skulle ta det under dagen … bara du kan driva detta mot/med Posten i och med att du är beställare.
Rim och reson säger att de inte ska debitera Företagspaket 9:00 om de inte tänker leverera så, emotser kommentar.Skall man säga upp all bekantskap med detta skitföretag eller vad tycker ni?
Regeringen borde sälja möget medans de fortfarande kan få något betalt öht för det!
9 september, 2013 kl. 20:48 #167611mephisto73DeltagareDet där har hänt oss flera gånger, fast som mottagare. Postens åkare orkade inte ta sig till vår adress utan påstod helt sonika att han försökt, men inte kunnat leverera (detta gällde DPD). Vi synade dock bluffen och drev det vidare till områdesansvarige på posten som lovade att ta åkaren i öronen.
9 september, 2013 kl. 21:01 #167613nmnDeltagareLa precis in reklamationen på Postens hemsida, naturligtvis så funkade det inte att attacha en pdf med kundens mail. Gnällde på fel format, och naturligtvis så kan man inte svara på mailet man får som bekräftelse heller, hur korkade får man lov att vara? IT avdelningen på Posten borde skaffa ett datorkörkort!
10 september, 2013 kl. 07:54 #167624sanmicDeltagareLåter precis som ett standardförfarande när det gäller ärenden med Posten…
10 september, 2013 kl. 08:47 #167625KockenDeltagareEtt tips är att bombardera din kontaktperson på Posten istället för att försöka dig på kundtjänsten!
10 september, 2013 kl. 08:53 #167626Runns.seDeltagareHänder oss konstant… både till oss och paket som skickas.
10 september, 2013 kl. 09:02 #167627CroonaDeltagareKänns lite konstigt att tycka att Posten är ett skitföretag för att ett visst antal personer ”missköter” sin uppgift. Att paket försvinner eller inte körs ut som de ska är nog ett problem som förekommer hos alla transportbolag. Blir lätt så när man anlitar olika åkerier.
Ta upp detta med din kontaktperson på Posten och klaga?10 september, 2013 kl. 09:08 #167628JeffDeltagareLåter helt klart som något som ska tas upp med er säljare.
En annan sak att tänka på är att skickas paketet med en tjänst som har leveransgaranti (DPD, Expresspaket) så behöver ni ej betala för transporten om de inte levererats inom utsatt tid, fast det är en klen tröst om det leder till en tappat kund men ändå något som borde reklameras för att Posten ska få upp ögonen för vart rutinerna brister.
Vi är väldigt imponerade av Postens expresspaket, Senast för någon vecka sen skickade vi ett paket som hämtades upp hos oss klockan 16.00 och kördes ut till mottagarens dörr före klockan 08 dagen efter, I Visby på Gotland.
Jag tycker det är en helt överkomlig kostnad med 992:- för ett 25kilos paket med den servicen.
10 september, 2013 kl. 19:59 #167652blazernDeltagareSist vi beställde något mot företagspaket 16.00 så tog det 3 dagar och sen fick vi hämta paketet på postens utlämningsställe efter att ha fått en avi. Allt detta pga. att dom hade skrivit om paketet som ”mottagaren är en privatperson” på vägen…
10 september, 2013 kl. 20:15 #167653fotofyndetDeltagareDet där är en inte ovanlig händelse, oavsett vilken ”produkt” hos Posten man pratar om. Paket till privatperson som skickas med DHL i första ledet och som genom postsamarbetet ska gå med Posten sista biten ut till kundens dörr, lämnas regelmässigt hos ombud istället. Ibland står det ”Sökt avis” men eftersom vi har firma hemma och får paket minst en gång om dagen så har vi rutiner för att inte missa paket. Och om vi nu skulle missa, så är det ju konstigt att det alltid händer just de här paketen som ofta är stora och tunga.
Nej, Posten har sannerligen kvalitetsbrister i sina led.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.