Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten lämnar ut paket utan att kund betalar
- Detta ämne har 17 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av J.L.
-
FörfattareInlägg
-
8 december, 2012 kl. 10:01 #156847nobynatorDeltagare
Hände flera ggr när jag körde postförskott för några år sedan, posten sade att såfort paketet är utlämnat så gör de en utbetalning, så det är butiken som lämnar ut som får ta smällen. Så man kan vara lugn!
9 december, 2012 kl. 13:24 #156870connywesthDeltagare@Sandblom 57294 wrote:
Ja posten har blivit ett riktigt pajjasföretag.
Paket som inte aviseras (ett fall med sms-avisering där föraviseringen skickades ut och gick fram men den riktiga aviseringen skickades aldrig ens ut från posten..), paket som skickas fel och pf som kund har betalt för när de hämtat ut men som inte posten har fört vidare till mig.I det sista fallet så krävdes det en reklamation, 2 telefonsamtal, 20 dagar och ett lite drygt mail där jag frågade om jag skulle få inlåningsränta innan jag fick pengarna.
Det är väl bara att skicka kronkalle på Posten, de får ju inte lämna ut post-Förskott utan att ta betalt och förmedla pengarna vidare till den som betalt för tjänsten.
14 december, 2012 kl. 23:32 #157175J.LDeltagareUtredning pågår hos dem fortfarande, men inga pengar har dykt upp på vårt bankgiro så jag förmodar att kunderna har allesammans fått sina varor gratis:) Tummen upp Posten!!
15 december, 2012 kl. 19:47 #157197Runns.seDeltagare@nobynator 57301 wrote:
Hände flera ggr när jag körde postförskott för några år sedan, posten sade att såfort paketet är utlämnat så gör de en utbetalning, så det är butiken som lämnar ut som får ta smällen. Så man kan vara lugn!
Jaså, när det händer nu (någon gång per månad) så säger postens kundtjänst bara att ”det är sånt som händer och jag enbart kan få tillbaka kostnader för frakten.”
15 december, 2012 kl. 20:26 #157199AlldoGäst@Runns.se 57694 wrote:
Jaså, när det händer nu (någon gång per månad) så säger postens kundtjänst bara att ”det är sånt som händer och jag enbart kan få tillbaka kostnader för frakten.”
Har väl aldrig hört något så j-a dumt! Det låter ju helt ofattbart? Du köper ju en tjänst som inte uppfylls alltså!
Med andra ord vet Posten om dessa brister – och det är förmodligen reglerat i avtalet mellan er så de kan gå fria när deras ombud lämnar ut, utan att ta betalt. Om nu ovanstående stämmer, vilket man verkligen inte får hoppas.
Vad är det för fel på saker och ting? Kryper snart på väggarna av all korkad idioti som finns!
15 december, 2012 kl. 21:32 #157200Jimmy OstromDeltagareJag kan inte annat än att hålla med dig till 110%!
@Alldo 57696 wrote:
Vad är det för fel på saker och ting? Kryper snart på väggarna av all korkad idioti som finns!
15 december, 2012 kl. 22:34 #157201TianDeltagareMin undran är- görs det regelrätta reklamationer då något går fel med Posten?
eller ”knyter man näven i fickan” och låter det fortgå?Om inget når Postens ledning, så tror de väl att allt är frid och fröjd. Jag tror inte postpersonalen vågar föra vidare våra telefonklagomål / utskällningar / suckar och stön i postluckor, eller personal på ”postutlämningsställen…
Eller så är det därför de stängs företagscentren – för att slippa oss under större delen av dagen.
Om de lägger ner Skicka direkt under ett par/ väl valda dagar under åren, så tvingas vi ju att skicka REK istället, och det tjänar de ju in massor av pengar på – som ju kan täcka upp ”hålen”.
Nu är jag – smått ironisk, men att jag ändå kom att tänka tanken kanske var en liten vink i alla fall.
17 december, 2012 kl. 14:32 #157282J.LDeltagareEtt utav mina ärenden är klara och Posten betalar ut postförskottsbeloppet till oss nu. Jag är dock själv väldigt besviken över att inte få någon som helst ersättning för problematiken dom orsakade för oss. Sådant här skall inte få hända!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.