Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten "förbättrar" för oss
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av Henke.
-
FörfattareInlägg
-
13 februari, 2013 kl. 16:36 #99641HenkeDeltagare
Fick brev från Posten idag som gäller ”utveckling av deras tjänster för att på ännu bättre sätt möta dina logistikbehov”. Det de informerar om gäller att de bl.a halverar liggtiden på paket från 14 till 7 dagar. Är det någon här som önskat denna ”förbättring”? Övriga speditörer lär inte vara sena med att hänga efter.
13 februari, 2013 kl. 16:48 #159706BjornAnderssonDeltagareuhm är dom inte kloka?
Gäller det alla pakettjänster? och finns de någon information online på detta, kolla på postens hemsida men där står de bara att de är 14 dagar…
13 februari, 2013 kl. 16:51 #159707bizDeltagare@Henke 60533 wrote:
Fick brev från Posten idag som gäller ”utveckling av deras tjänster för att på ännu bättre sätt möta dina logistikbehov”. Det de informerar om gäller att de bl.a halverar liggtiden på paket från 14 till 7 dagar. Är det någon här som önskat denna ”förbättring”? Övriga speditörer lär inte vara sena med att hänga efter.
7 dagars liggtid istället för 14 är en tilläggs tjänst som du kan välja till om du önskar.
13 februari, 2013 kl. 16:51 #159708DanDeltagareNej, de har inte halverat liggetiden.
De har en ny tjänst som är förkortad liggetid som är valbar. Som är användbar för folk med lagerhållningsproblem eller mycket outlösta paket som inte vill ha sina produkter på ICA:s hyllor exvis.
13 februari, 2013 kl. 16:52 #159709NucoDeltagarePosten gör det igen. De lever verkligen upp till deras slogan som ”ehandlarens bästa vän”
Skickat via Tapatalk.
13 februari, 2013 kl. 18:37 #159715HenkeDeltagareDan har rätt. Mitt misstag, det är faktiskt en tilläggstjänst. Var tydligen trött när jag läste.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.