Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten brev ny avisering
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 2 månader sedan av Rikard.
-
FörfattareInlägg
-
6 oktober, 2009 kl. 12:14 #94088RikardDeltagare
Hade en fantastisk upplevelse idag när jag ringde Posten brev-kundtjänst om ett förlorat paket som var skickat som brev. Kundtjänst var ju förstås inte intresserad att göra en reklamation över telefon för det var ju ”mycket enklare att göra den på posten.se”
Hur som helst så kan Posten internt numera spåra vanliga brevförsändelser som har aviserats. istället för den fyrsiffriga kod som tidigare angavs på avierna finns nu ett kolli-nr där posten kan se vart brevet finns och om det har blivit uthämtat eller tillbakaskickat.
Detta var helt nytt för mig och idag var faktiskt första gången som Posten lyckades hitta ett försvunnet brev (egentligen två) så framgent kanske det är värt att reklamera försvunna försändelser trots allt.
Det enda detta betyder är egentligen att man kan se om en kund har hämtat ut brevet från postombudet men i förlängningen skulle det göra stor skillnad om jag som avsändare kunde få mer info på mina försändelser.
Ni har säkert redan koll på detta men det var nytt för mig och nytt på Posten sedan några veckor tillbaka.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.