Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Porrhandlarens nya kläder
- Detta ämne har 45 svar, 20 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av Lastbryggan.
-
FörfattareInlägg
-
18 januari, 2012 kl. 18:23 #134500PrixDeltagare
@Lastbryggan 32625 wrote:
Vad menar du med ”mitten rubrikerna” och var tycker du jag skall stoppa in populära produkter?
Du kan absolut ha en poäng med ordvalet utförsäljning men samtidigt behöver inte produkterna under utförsäljning vara utgående, det kan lika gärna vara så att jag har ett tillfälligt överlager. Personligen tycker jag REA är ett ord för handel med kläder…
Personligen kör jag med kampanj men det skulle kanske inte passa här.. Pang pris? Nedsatta produkter? Prissänkta? … Eller kanske något med lämpat för just din sida, ”Porriga priser” eller något likande… Jag har fantasi som inte är så utanför boxen som många andra har men de finns kanske någon som har förmågan att hjälpa till med detta.
Skrev rubriker men mena kategorier, se bild nedan… Vad jag tänker här är att de finns dem som kanske har lite bråttom, ingen ska se vilken sida de surfar på, man har inte handlat leksaker innan och vill veta populära produkter/topplista över tiderna (inte bara vecka eller månad) för att snabbt kunna köpa något och sedan lämna. Man har ingen aning eller tid att leta igenom kategorierna… Om du förstår min tankegång?
18 januari, 2012 kl. 18:38 #134499LastbrygganDeltagare@Prix 32630 wrote:
Personligen kör jag med kampanj men det skulle kanske inte passa här.. Pang pris? Nedsatta produkter? Prissänkta? … Eller kanske något med lämpat för just din sida, ”Porriga priser” eller något likande… Jag har fantasi som inte är så utanför boxen som många andra har men de finns kanske någon som har förmågan att hjälpa till med detta.
Skrev rubriker men mena kategorier, se bild nedan… Vad jag tänker här är att de finns dem som kanske har lite bråttom, ingen ska se vilken sida de surfar på, man har inte handlat leksaker innan och vill veta populära produkter/topplista över tiderna (inte bara vecka eller månad) för att snabbt kunna köpa något och sedan lämna. Man har ingen aning eller tid att leta igenom kategorierna… Om du förstår min tankegång?
”Utförsäljning” har funkat bra hittills så vi kör nog vidare på det tills jag kommer det optimala ordet. (Men jag håller som sagt med om att utförsäljning inte är det perfekta ordet/benämningen)
Jag förstår ärligt talat inte vad vitsen med populära produkter i mitten när jag har topplistorna överst i respektive vänstermeny. Känns mer optimalt att fokusera på nyheter i mittenmenyerna.
18 januari, 2012 kl. 19:16 #134510MagnusDeltagareRiktigt snygg butik!
Håller med om att varukorgen är diskret när den är tom.
Finns det någon anledning att visa den då den är tom?
Den visar sig tydligt när man lägger varor i den.18 januari, 2012 kl. 21:32 #134522MickeDeltagareHej Mats, nedan finner du mina snabba reflektioner.
Flera av de absolut bästa exponeringsytorna utnyttjas kanske inte till fullo (tex på denna sidan där det istället består av en stor bild med en rubriktext i).
Menysystemet till vänster tycker jag är inte är tillräckligt intinutivt, varken på startsidan och på undersidan när man får upp ’+’ tecknet.
På produktvisningssida:
– Saknar en markering av vilken flik som är aktiv (testar jag att klicka på information och redan står där så händer ju inget), det är inte tydligt att det är flikar.
-Sitter jag på en lite mindre skärm eller helt enkelt har gjort fönstret lite mindre och klickar på ”Visa fler bilder” så 1) studsar sidan till toppen. 2) besökaren kommer inte se de nya bilderna om det ligger utanför fönstret eller upplösningen.
– ”Finns i lager” testa gärna med tex ”Finns i lager för omgående leverans” och se vad som konverterar bäst.
– Brödsmulorna leder till lite konstiga sidor beroende på vilken produkt man står på, tex denna sidan verkar jag inte kunna komma till genom den vanliga menyn
– Brukar dina kunder köpa flera av en produkt så kan det vara en idée att ha ett fält där kunden kan fylla i antal av varan (att klicka på plustecknet eller köpknappen flera gånger är alltid frustrerande). Stafflade priser kan vara ett knep här med för att få besökaren att köpa större kvantiteter.
– Dina varor verkar tillhöra varumärken, om dessa kända kan ett förslag vara att knyta ihop dessa så kunden kan se alla produkter från ett varumärke på en sida. Detta kan bli en stark sida i sökmotorernas ögon.
– Produktrecension, det verkar inte gå att välja hur många L jag ska lämna.
– Vid frågan som tillhör recensionen gör gärna så man kan klicka direkt på bilden (siffran) för att kunna markera radioknappen
– Sidans längd verkar alltid bero på högerkolumnen, det gör att under produktvisningen så blir det ett långt vit fält utan något i innan sidfoten kommer fram. Outnyttjad yta att exponera på!Reflekterar över att det inte är något fokus på att få besökarna att konvertera till nyhetsbrevsprenumeranter. Detta verkar ligga undangömt på en undersida som jag kommer åt genom toppmenyn.
Menyn som ligger i botten, något därifrån tror jag kan vara vettigt att få in i toppen med. Tex Om oss. Nyss nämnda sida har en högermeny som är väldigt svårt att få en översikt av.
I produktlistorna så kan det vara en idée att märka ut vissa varor som ni vet är storsäljare eller liknande för att sätta fokus på detta. Så ni styr kunderna mot de produkter ni alla helst vill sälja.
Något jag saknar är tydliga flöden. Detta är något som ofta görs genom att använda två färger som sticker ut, ett huvudflöde (köpknappar, till kassan etc) och en sekundär färg som har lite mindre fokus men är nr 2 som besökaren fäster blicken på. Tex har jag lagt något i varukorgen och klickat runt lite på sidan så skall det inte gå att missa ”Till kassan”.
När man lägger något i kassan som kräver batterier, så kan det för merförsäljningen och för att höja snittordern testa en funktion ”du missade väll inte batterierna nu?!” eller ”kanonerbjudandne på batteri till när du köper X” för att få kunden att känna att do mhar gjort en kanonaffär.
Ursäkta om det blev lite omstrukturerat svar, men det är elclassico (fotboll) på tv
18 januari, 2012 kl. 22:03 #134526LastbrygganDeltagare@Micke 32655 wrote:
Hej Mats, nedan finner du mina snabba reflektioner.
Flera av de absolut bästa exponeringsytorna utnyttjas kanske inte till fullo (tex på denna sidan där det istället består av en stor bild med en rubriktext i).
Menysystemet till vänster tycker jag är inte är tillräckligt intinutivt, varken på startsidan och på undersidan när man får upp ’+’ tecknet.
På produktvisningssida:
– Saknar en markering av vilken flik som är aktiv (testar jag att klicka på information och redan står där så händer ju inget), det är inte tydligt att det är flikar.
-Sitter jag på en lite mindre skärm eller helt enkelt har gjort fönstret lite mindre och klickar på ”Visa fler bilder” så 1) studsar sidan till toppen. 2) besökaren kommer inte se de nya bilderna om det ligger utanför fönstret eller upplösningen.
– ”Finns i lager” testa gärna med tex ”Finns i lager för omgående leverans” och se vad som konverterar bäst.
– Brödsmulorna leder till lite konstiga sidor beroende på vilken produkt man står på, tex denna sidan verkar jag inte kunna komma till genom den vanliga menyn
– Brukar dina kunder köpa flera av en produkt så kan det vara en idée att ha ett fält där kunden kan fylla i antal av varan (att klicka på plustecknet eller köpknappen flera gånger är alltid frustrerande). Stafflade priser kan vara ett knep här med för att få besökaren att köpa större kvantiteter.
– Dina varor verkar tillhöra varumärken, om dessa kända kan ett förslag vara att knyta ihop dessa så kunden kan se alla produkter från ett varumärke på en sida. Detta kan bli en stark sida i sökmotorernas ögon.
– Produktrecension, det verkar inte gå att välja hur många L jag ska lämna.
– Vid frågan som tillhör recensionen gör gärna så man kan klicka direkt på bilden (siffran) för att kunna markera radioknappen
– Sidans längd verkar alltid bero på högerkolumnen, det gör att under produktvisningen så blir det ett långt vit fält utan något i innan sidfoten kommer fram. Outnyttjad yta att exponera på!Reflekterar över att det inte är något fokus på att få besökarna att konvertera till nyhetsbrevsprenumeranter. Detta verkar ligga undangömt på en undersida som jag kommer åt genom toppmenyn.
Menyn som ligger i botten, något därifrån tror jag kan vara vettigt att få in i toppen med. Tex Om oss. Nyss nämnda sida har en högermeny som är väldigt svårt att få en översikt av.
I produktlistorna så kan det vara en idée att märka ut vissa varor som ni vet är storsäljare eller liknande för att sätta fokus på detta. Så ni styr kunderna mot de produkter ni alla helst vill sälja.
Något jag saknar är tydliga flöden. Detta är något som ofta görs genom att använda två färger som sticker ut, ett huvudflöde (köpknappar, till kassan etc) och en sekundär färg som har lite mindre fokus men är nr 2 som besökaren fäster blicken på. Tex har jag lagt något i varukorgen och klickat runt lite på sidan så skall det inte gå att missa ”Till kassan”.
När man lägger något i kassan som kräver batterier, så kan det för merförsäljningen och för att höja snittordern testa en funktion ”du missade väll inte batterierna nu?!” eller ”kanonerbjudandne på batteri till när du köper X” för att få kunden att känna att do mhar gjort en kanonaffär.
Ursäkta om det blev lite omstrukturerat svar, men det är elclassico (fotboll) på tv
Tack för ingående och bra synpunkter!
En hel del av dem är redan fixade lokalt och kommer att vara optimala när sidan lanseras.
Dom stora exponeringsytorna kommer att bli annorlunda och mer säljinriktade när vi kopplar om.Plustecknet kommer bli ett minustecken när en meny är öppen så att det blir logiskt att stänga den.
Att vissa produkter ligger på ”fel” ställen beror på att jag hade en egen kategori som heter -Nyheter i gamla shoppen och den kategorin kommer att släckas nu när nyhetskategorierna är automatiska.
Vi har pratat om att låta den högra synliga ”Till kassan-knappen” ha en annan färg när något ligger i korgen, merköpsprodukter tipsas man om i samband med produkten och har man missat det kommer man påminnas i kassan.
Sitter i soffan med lilla datorn nu och har säkert missat nåt, läser igenom dina förslag i morgon igen när jag sitter bättre till.
18 januari, 2012 kl. 22:05 #134527LastbrygganDeltagare@Magnus 32641 wrote:
Riktigt snygg butik!
Håller med om att varukorgen är diskret när den är tom.
Finns det någon anledning att visa den då den är tom?
Den visar sig tydligt när man lägger varor i den.Som jag har det nu så visas inte ens varukorgen innan man lägger nåt i den…
Tror att det kommer att bli bra som det ser ut i nya shoppen, kanske som jag skrev tidigare att ”till kassan-knappen” skall ändra färg permanent när något ligger i korgen.
19 januari, 2012 kl. 16:50 #134611LastbrygganDeltagareEn liten update för dagen;
Title och alt-taggar tillagda på alla produktbilder.
Descriptions och titlar tillagda på alla kategorier, även på produktnivå.Snabblänk med erbjudande tillagd i toppbaren.
Lysande och tydligare text i ”Till kassan-knappen” när något ligger i varukorgen.
Plusmarkeringen i vänstermenyn ändras till minus när en meny är öppen.
Storlek på text ”Sexleksaker och porrfilm på internet sedan 1994” under loggan ändrad.
Jag har börjat lägga in lite film på leksakerna, bl.a. på Sqweel som finns på en banner på första sidan.
En fundering angående filmerna.
Just nu ligger dom synliga direkt i produktvisningen, är det bättre om dom placeras i en flik bredvid bilderna?Synpunkter på dagens uppdateringar?
19 januari, 2012 kl. 16:54 #134613JoelDeltagare[IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=467&stc=1&d=1326992023[/IMG]
Borde inte den senaste recensionen sorteras överst?
19 januari, 2012 kl. 17:37 #134616LastbrygganDeltagare@Joel 32752 wrote:
[IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=467&stc=1&d=1326992023[/IMG]
Borde inte den senaste recensionen sorteras överst?
Helt klart, my misstake. Tack för att du uppmärksammade det. Fixas i morgondagens uppdatering.
(Har ett annat upplägg i gamla shoppen där de nyaste ligger längst ner och har helt enkelt missat att ändra på det.)
24 januari, 2012 kl. 20:28 #134962LastbrygganDeltagareNu börjar vi bli helt klara och skiftet till nya shoppen blir i morgon.
Nytt sedan senast är att vi har lagt till en ”logga in-knapp” i toppbaren för att komma åt sin orderhistorik och kunna ändra adressuppgifter. Se bifogade bilder hur det ser ut när man är inloggad. Notera också att texten under knappen ändras när man är inloggad. Detta gör att man har snabbtillgång till dessa uppgifter när man är inloggad.
Jag har lagt till en simpel textlänk i toppbaren där jag kan pusha för speciella erbjudanden.
Jag har flyttat ner filmen på de produkter där jag har filmklipp till under informationsblocket eftersom jag tyckte det störde vid köp av merköpsprodukter. Nu ligger filmklippen i botten av produktkortet, se länk.
Sorteringen av betygen kommer att uppdateras i morgon.
Önska mig lycka till inför skiftet i morgon och håll tummarna för att jag inte glömt nåt
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.