Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Porrhandlarens nya kläder
- Detta ämne har 45 svar, 20 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av Lastbryggan.
-
FörfattareInlägg
-
17 januari, 2012 kl. 21:24 #134426Anton ADeltagare
Enorm förbättrning jämfört med förra sajten
17 januari, 2012 kl. 21:26 #134427CrillesDeltagareRiktigt snygg Mats, där har du gjort ett riktigt bra jobb.
17 januari, 2012 kl. 21:56 #134432GregerADeltagareJag instämmer i hyllningarna … ser riktigt bra ut.
17 januari, 2012 kl. 22:39 #134436nobynatorDeltagareRiktigt snyggt, den förra var lite för plottrig med all text du hade. Men en grej som möjligen bara jag som missade var faktiskt varukorgen. Jag var tvungen att ”köpa” en produkt för att se vart det uppdaterades och först efter några sekunder märkte jag. Lite tydligare varukorg vore inte dumt.
17 januari, 2012 kl. 22:54 #134439Vedhemma_seDeltagareHallå. Här kommer några saker. Vissa är lätta att lösa medan andra tar lite mer tid men som kommer att glädja besökarna.
– Du har bara alt-attribut på bilderna. Lägg dit title-attribut med så blir sökmotorerna nöjda och glada.
– Det hade varit trevligt med en ajaxsökning (ej ehandelsrelaterat exempel), men vi har det inte på vår webbplats heller så jag ska inte kräva för mycket av dig
– När man hovrar över varukorgen finns det +/–knappar. När man klickar på de laddas sidan om och hovereffekten försvinner. Dels hade det varit trevligt att slippa omladdningen, men det är ganska tidsödande att göra. Däremot är det nog inte så knivigt att fixa så att hovereffekten överlever sidladdningen för det tror jag många skulle uppskatta.
– Jag hade själv föredragit att ha större tumnaglar i listorna. Jag ser att du har tre olika listmodeller och jag avser ”Visa produkter lista”.
17 januari, 2012 kl. 23:38 #134442LastbrygganDeltagare@nobynator 32564 wrote:
Riktigt snyggt, den förra var lite för plottrig med all text du hade. Men en grej som möjligen bara jag som missade var faktiskt varukorgen. Jag var tvungen att ”köpa” en produkt för att se vart det uppdaterades och först efter några sekunder märkte jag. Lite tydligare varukorg vore inte dumt.
Hmmm, det som jag tycker är en självklarhet/jättetydligt. Intressant hur olika man upplever saker.
Är det fler som tycker att den är otydlig?– Du har bara alt-attribut på bilderna. Lägg dit title-attribut med så blir sökmotorerna nöjda och glada.
Det har vi nog bara missat, vet att vi pratat om det. Har noterat det så vi får kolla i morrn. Tack för påpekandet.
– Det hade varit trevligt med en ajaxsökning (ej ehandelsrelaterat exempel), men vi har det inte på vår webbplats heller så jag ska inte kräva för mycket av dig
Det är ett absolut önskemål hos mig också som diskuterats fram och tillbaka med programmeraren och förhoppningsvis kommer i nästa uppdatering.
– När man hovrar över varukorgen finns det +/–knappar. När man klickar på de laddas sidan om och hovereffekten försvinner. Dels hade det varit trevligt att slippa omladdningen, men det är ganska tidsödande att göra. Däremot är det nog inte så knivigt att fixa så att hovereffekten överlever sidladdningen för det tror jag många skulle uppskatta.
Vi pratade om att slippa omladdningen idag och jag valde att inte lägga timmar på det. Min programmerare pratade om att lägga korgen i nån iframe, upplever jag det ”för” störande kommer vi göra om det. Skall snacka med honom i morrn om att förlänga hovereffekten, tack för bra synpunkt.
– Jag hade själv föredragit att ha större tumnaglar i listorna. Jag ser att du har tre olika listmodeller och jag avser ”Visa produkter lista”.
Dom kommer att ”vridas” upp lite, (till 100px höga) som dom är nu så är dom nerskalade något. (originaltummen är 120px hög, samma bild som små-bildsläget)
18 januari, 2012 kl. 08:13 #134453JeffDeltagareSer riktigt fint ut. Har inte mycket alls att komma med.
1. Telefontider och telefonnummer känns som de flyter ihop.
Förmiddag 09-13: 0511-189 00
Eftermiddag 14-17: 0511-151 00
Lunchstängt 13.00 – 14.00Jag tror det skulle vara lättare att tyda om man bara lade in tabbar så att det blir raka linjer. Så det blir lättare att urskilja tider och nummer. Kanske något extra mellanrum. Gärna visa telefontiderna och lunchtiderna i samma format, antingen med eller utan minuter.
2.
När man klickar på ”Kundtjänst” och kommer till kontaktformulärs-sidan ser det lite konstigt ut att sidan blir så lång bara för att få plats med alla knappar längs högersidan (Leveransvillkor, Miljöguiden, Frågor&Svar)18 januari, 2012 kl. 08:36 #134458Jimmy OstromDeltagare100% bättre än din andra sida.
1. Jag har inga problem med att kundkorgen/kassan är uppe, den blinkar/blir ju gul så den syns tycker jag. Men du vet att det inte går att handla va?
2. Men kundtjänst skulle vara tydligare tycker jag, du har ju ”om oss” där och den innehåller ju HUR MYCKET BRA INFORMATION SOM HELST!!!!! Efter att läst några rader känns det direkt som en seriös sida som man skulle handlat på!
3. Sen skulle jag oxå kört på ”Känd från tv”, typ en stämpel eller något där uppe. Eller klicka här så kommer man ”till oss” sidan där man kan läsa om allt bra ni är/gör osv.
4. Jag är oxå för loggor osv upptill och inte nertill, men känner du att det inta funka så ser det bra ut som du har det tycker jag i den egna rutan nertill.
18 januari, 2012 kl. 09:15 #134459Richie72DeltagareJag tycker att utrymmet ner till vänster (se bifogad bild) kan utnyttjas till något. Ser lite tomt ut idag och kan antagligen användas för att öka försäljningen på något sätt.
Jag tycker absolut att du ska länka till till sidan om Fråga Olle. Okej, jag tjatar men det är helt fantastiskt att du varit med i ett seriöst program i TV. Efter det inslaget kan ingen tvivla på att ni är seriösa.
Allt ser riktigt bra ut. Grattis till ett bra designjobb, ska bli spännande att höra om konverteringen förändras.
18 januari, 2012 kl. 10:41 #134461dunkenDeltagareMycket snygg sida!
Bara o säkra upp så du inte får för mycket fel på sidan i starten och sen lyssna på vad kunderna säger. I så fall är det bara att lyfta upp saker så att dom blir tydligare efter hand.
Är alltid en mängd man tar för givet som folk letar efter (man blir ju lätt lite blind) så det enda tips jag kan ge är att lyssna på kunderna. Vad dom saknar, vad dom inte hittar och vad dom vill ha.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.