Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Polisanmälan från kunde om denne inte får pengar tillbaka innan retur
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 7 månader sedan av Plastskivor.
-
FörfattareInlägg
-
4 april, 2014 kl. 15:18 #101618Magnus448Deltagare
Tja!
Sålde ett artikel till en kund för ett par veckor sedan, några dagar senare fick jag ett mejl om att den hade gått sönder och jag sa då att det kan returneras.
Nu vill han ha pengarna+returfrakten (ca 1500 kronor) först, och därefter skicka varan, annars går han till polisen i början på nästa vecka.
Vad händer? Vad är rätt / fel?
Har personligen aldrig varit med om att pengarna för varan och returen kommer till mig som kund först, och sade även detta, men har litar inte längre på mig eftersom varan inte höll.
Varan såldes inte med garanti eller liknande, men var helt ny. Helt galet detta..
7 april, 2014 kl. 06:32 #174027PlastskivorDeltagareDetta är ju i så fall ett tvistemål och inte ett brottsmål så snuten skulle jag inte oroa mig för..
7 april, 2014 kl. 09:46 #174031prylsjukDeltagareUrsäkta, men *suck* på kunden. Vad står i villkoren? Och jag har inte heller varit med om att man ska behöva betala tillbaka innan returen mottagits. Lätt som en plätt! Kunden skickar tillbaka varan och du står för returen. Skicka en fraktetikett som kunden bara slänger på paketet, så slipper man gnäll på returfrakten. När du fått tillbaka produkten så får du granska den och gå efter det.
För mig känns det som ett uppenbart försökt till bedrägeri. Eller är det bara jag som känner så?
7 april, 2014 kl. 14:03 #174033PlastskivorDeltagareKnappast någon systematisk bedragare. Antag att en butik av 20 går på det. Då har du fått en vara fritt men du har behövt betala 19. Dålig payoff..
Mer troligt att det rör sig om en rättshaverist.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.