Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Placering av betalningsalternativ?
- Detta ämne har 14 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 11 månader sedan av dstrombe.
-
FörfattareInlägg
-
2 februari, 2010 kl. 20:56 #108464GregerADeltagare
Jag tycker det blev bättre i det sista alternativet. Om jag minns rätt så är blått en förtroendeingivande färg, men grått eller svart skrämmer nog knappast bort nån heller. Har du dessutom en mouse-over-funktion så är det ju hur tydligt som helst.
Sen är det nog väldigt olika i olika kundgrupper hur pass säkra de känner sig på nätbetalningar i allmänhet och kortbetalningar i synnerhet. Många känner ju en falsk trygghet i postförskott. Du kan ju lika gärna skicka ett par 29:- handskar från Jula som ett par 5000:- handskar … 😮
2 februari, 2010 kl. 22:18 #108466MacondaxDeltagare@GregerA 3504 wrote:
Jag tycker det blev bättre i det sista alternativet. Om jag minns rätt så är blått en förtroendeingivande färg, men grått eller svart skrämmer nog knappast bort nån heller. Har du dessutom en mouse-over-funktion så är det ju hur tydligt som helst.
Sen är det nog väldigt olika i olika kundgrupper hur pass säkra de känner sig på nätbetalningar i allmänhet och kortbetalningar i synnerhet. Många känner ju en falsk trygghet i postförskott. Du kan ju lika gärna skicka ett par 29:- handskar från Jula som ett par 5000:- handskar … 😮
Gällande postförskott: Visst är det som så, kunden vet ju inte ifall det är en uppsättning handskar (12 par), eller om det är ett par tegelstenar som ligger i lådan. Ändå så handlar en hel del på postförskott. (GregerA: Priset 5000:- är för 12 par ”Vindtät arbetshandske i flexibelt och slitstarkt nötnarvsskinn, för maximalt skydd av dina händer!”).
Här kommer en ”sista” bild över hur kassan utvecklats. Färgerna förändrades, lite korrigering av texter och placeringar, samt val och visning av MOMS i sammanfattningen av varukorgen.
3 februari, 2010 kl. 07:35 #108467DanDeltagareSer bra ut tycker jag. Ja postförskott är osäkert både för kund och säljare (folk löser inte ut dem och det kostar mkt mer).
3 februari, 2010 kl. 13:30 #108469GregerADeltagareStiligt!
OK, jag tyckte väl att det var väl dyrt för ett par handskar, men proffsgrejor brukar ju kosta … :rolleyes: … stoppklossen ligger mer inom min budget.
3 februari, 2010 kl. 13:34 #108470dstrombeDeltagareDet här med att ha förvalt det betalningsalternativet är en utmärkt idé som alla borde använda sig.
Det är något vi själva rekommenderar våra kunder att göra då det ger en högre konverteringsgrad även vid kort/bank betalning. T.ex. förvälja Visa och sen på nästa sida så behöver de endast komplementera med informationen som behövs.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.