Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Placering av betalningsalternativ?
- Detta ämne har 14 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 9 månader sedan av dstrombe.
-
FörfattareInlägg
-
2 februari, 2010 kl. 15:59 #94250MacondaxDeltagare2 februari, 2010 kl. 16:50 #108453DanDeltagare
Valet av betalsätt är helt klart beroende av ordningen. Först hade jag de i kostnadsordning och då valde alldeles för många förskottsbetalning (och sket i att betala).
Nu kör jag dem i den ordning jag _vill_ att de ska välja betalsätten. Samt att jag lagt på straffkostnader på betalsätt jag inte vill att de ska välja (29kr för förskottsbetalning hehe).
2 februari, 2010 kl. 17:40 #108454jpetterssonDeltagareDan
Varför vill du inte att kunderna skall välja förskottsbetalning? Den borde ju vara billigare med avseende på avgifter, jämfört med exemplevis kort och faktura. Är det för att det är snabbare/säkrare att få in pengarna med kort/faktura jämfört med förskottsbetalning?
MVH
jpettersson2 februari, 2010 kl. 17:55 #108455Katrin LundgrenDeltagareJag antar att det är av samma anledning som jag vill slippa det?
1) mer administration
2) måste hålla varor reserverade i onödan
3) många struntar i att betala2 februari, 2010 kl. 18:08 #108456DanDeltagareSom Kodmyran sa. Främst är det rötägg som väljer förskott. De som inte kan få bankkort eller kreditvärdighet för att betala mot faktura.
Administrationen är dock den samma för mig eftersom jag kör Klarnas tjänst för förskott (eller vad missar jag?).
Men ja, 30% eller mer betalar aldrig och då har jag låst varor till nån jävla dönick istället för att låta en seriös person handla mot ett annat betalsätt.
Sedan är det också ett slött sätt att betala. De kunder som väl väljer förskott och sedan betalar sin order mailar ofta samma dag ”nu har jag betalat kan ni skicka idag” när vi får rapport från Klarna upp till 3 dagar senare pga att bankerna är så förbaskat slöa. Trots att man skriver att de inte ska välja betalsättet om de har bråttom så fattar folk inte… och de blir sura och handlar inte igen.
Så nej förskottsbetalning är inget som kommer finnas om 5 år, precis som postförskott. Det är de mest idiotiska betalsätten på nätet både för kund och e-handlare. Sluta erbjuda dem idag och utbilda era kunder
2 februari, 2010 kl. 18:21 #108458MacondaxDeltagare2 februari, 2010 kl. 18:28 #108459ParvelitoDeltagareNyttig tråd det här, jag har alltid undrat varför så många väljer dyra Payson som betalsätt istället för billig kortbetalning, och nu vet jag… 😮
Allt som inte sker i realtid kommer vara ute, borta och passé väldigt snart, precis som Dan säger. Jag säljer rätt mycket via Tradera, och till och med där har jag lyckats få bortemot hälften att betala direkt när de gör köpet. Det är rätt skönt för arbetstakten att ha ordrarna utspridda över dagen att plocka och packa istället för allt på en gång när en stor tjock bankgirolista kommer.
Och så tror jag på det här med att man får en order, behandlar den, och sedan är det klart istället för att det skall ligga och vänta på nästa moment.
2 februari, 2010 kl. 18:31 #108461MickeDeltagareMacondax Rött känns som en farlig färg speciellt när det är betalning.
Var ska man klicka? På den röda texten eller finns det boxar på högersidan som vi inte ser ?
2 februari, 2010 kl. 18:31 #108462Katrin LundgrenDeltagare@Dan 3496 wrote:
Som Kodmyran sa. Främst är det rötägg som väljer förskott. De som inte kan få bankkort eller kreditvärdighet för att betala mot faktura.
Administrationen är dock den samma för mig eftersom jag kör Klarnas tjänst för förskott (eller vad missar jag?).
Men ja, 30% eller mer betalar aldrig och då har jag låst varor till nån jävla dönick istället för att låta en seriös person handla mot ett annat betalsätt.
Sedan är det också ett slött sätt att betala. De kunder som väl väljer förskott och sedan betalar sin order mailar ofta samma dag ”nu har jag betalat kan ni skicka idag” när vi får rapport från Klarna upp till 3 dagar senare pga att bankerna är så förbaskat slöa. Trots att man skriver att de inte ska välja betalsättet om de har bråttom så fattar folk inte… och de blir sura och handlar inte igen.
Så nej förskottsbetalning är inget som kommer finnas om 5 år, precis som postförskott. Det är de mest idiotiska betalsätten på nätet både för kund och e-handlare. Sluta erbjuda dem idag och utbilda era kunder
ja, med Klarnas tjänst är det samma administration, då är det främst reservationen av ordern som är problemet, och som du säger att det tar lite tid att få veta att det är betalt.
2 februari, 2010 kl. 18:41 #108463MacondaxDeltagare@Micke 3501 wrote:
Macondax Rött känns som en farlig färg speciellt när det är betalning.
Var ska man klicka? På den röda texten eller finns det boxar på högersidan som vi inte ser ?
Funderade också på ifall en mörkare grå är en bättre färg (för att då matcha den beskrivande texten, men ändå vara tydlig!). Rött kanske symboliserar att ”STOP, detta betalningsalternativ fungerar inte”.
Man klickar på boxen, som vid MouseOver ändrar bakgrundsfärg och får en grön ram.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.