Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › PaysonCheckout 2.0 i Opencart dålig kombination?
- Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 4 månader sedan av Boppe.
-
FörfattareInlägg
-
13 juni, 2017 kl. 05:10 #104187BoppeDeltagare
Är PaysonCheckout 2.0 ett dåligt alternativ för Opencart?
Jag använder PaysonCheckout 2.0 i Opencart 2.3.0.2. Då ordern bekräftas ska kunden slussas vidare till en Paysonsida. Tyvärr fungerar det inte för alla kunder. En del får istället upp en blank sida istället för Paysonsidan.
En del kunder hör av sig om problemet och en del andra väljer istället att använda att handla på annat håll. Inte bra.
Jag har försökt få rätsida på problemet med hjälp av Paysons support. De verkar tyvärr inte ta problemet på allvar utan förklarar att problemet beror på att kunden använder en ”urgammal webbläsare”. Den förklaringen stämmer dock inte.
Eftersom Paysons support inte kan lösa problemet vill jag höra om det är någon i forumet som känner igen problemet och hur har ni i så fall löst problemet?
13 juni, 2017 kl. 07:05 #183781JohnLDeltagareHej,
Maila till integration@payson.se och ange ditt Agentid så kommer våra integrationstekniker hjälpa dig att felsöka detta.
13 juni, 2017 kl. 12:45 #183786BoppeDeltagare@JohnL 90072 wrote:
Hej,
Maila till integration@payson.se och ange ditt Agentid så kommer våra integrationstekniker hjälpa dig att felsöka detta.
Tack, jag har redan varit i kontakt med Payson integration ett flertal gånger.
Beskedet jag har fått från dem flera gånger är ”Vi undersöker detta. Vi återkommer till dig när vi är klara.”
Så har det låtit senaste månaden. Under tiden tappar jag kunder hela tiden.Därför var förhoppningen att någon på forumet kände igen problemet och kunde tipsa om en lösning.
13 juni, 2017 kl. 17:58 #183787FractronicsDeltagareMen är inte iden med Payson Checkout 2.0 att man inte slussas vidare till Payson?
Eller är det Paysons egen ”Tack för din beställning” sidan som man ska slussas till? Den går att stänga av under integrationsinställningarna hos Payson.15 juni, 2017 kl. 13:40 #183797BoppeDeltagarePayson support kom inte på någon lösning.
Jag lyckades komma fram till att Payson modulen inte fungerar för kunder som använder Internet Explorer 11. IE11 är inte en av de populärare webbläsarna men rimligtvis ska kassan fungera även för IE11.
Paysons förslag: Prova med en annan enstegsmodul i kassan (Ajax). Visst, jättetrevligt att spendera USD45 på en ny enstegsmodul bara för att Paysonsupporten inte kan lösa problem. Riktigt illa!
26 juni, 2017 kl. 11:09 #183823BoppeDeltagareProblemet löst. Efter samråd med Payson byter jag kassamodul från ”Quick Checkout – Best One Page Checkout Solution” till ”Ajax Quick Checkout”. Då kommer adressuppgift enbart anges på ett ställe, till Payson. Möjlighet kommer att finnas att ange annan leveransadress.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.