Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Payson Vs. Auriga
- Detta ämne har 86 svar, 40 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Fredrik_Norberg.
-
FörfattareInlägg
-
25 oktober, 2011 kl. 08:36 #129110jjessenDeltagare
@bloggus 26151 wrote:
Alla tar betalt för misslyckade ”transaktioner” eller ”authoriseringar”. Vissa bakar in det i avgiften och blir därmed så mycket dyrare …
Ikke helt korrekt. Netaxept (som nå også finnes på det svenske markedet) tar ikke betalt for dette, kun for ”dragna” transaksjoner. Vi har vår egen MPI og betaler derfor ingen transaksjonsavgift per autorisasjon til eksterne leverandører for 3DS
3 februari, 2012 kl. 00:39 #135583molkomDeltagare@Jimmy Öström 26148 wrote:
Jag har kvar Auriga fast nu genom Svea web pay.
Aldrig några problem längre då jag tar allt genom Svea + att deras gränssnitt gör att det är typ 1000 gånger enklare att utföra återköp osv än hos Aurigas piss gränssnitt.
Hur går detta till? Betalar du då både Svea och Auriga? Antar inte, men hur är det löst rent praktiskt (om du orkar förklara )?
Sedan är jag mycket intresserad av Nets axept advanced med 1:-/transaktion och inga ’dolda’ avgifter. Men, Nets och Auriga är ju nu ett och samma bolag om jag har förstått rätt, dock med två separata betallösningar?
Jag har fått ett riktigt bra pris av Auriga som slår Nets dock, men hur många misslyckade transaktioner kan man räkna med? 25% ser jag några i tråden närmat sig, men det brukar kanske inte vara högre i a f?
Viktigast för mig är ett API där jag kan ställa in att återbetalningar sker automatiskt om kunden klickar ”ångra köp” på sajten inom ångerperioden. Kommer ha högvis med transaktioner så kan inte sitta manuellt med dessa!
Sedan är jag orolig att någon nämnde att Auriga visar alla transaktioner, även misslyckade, som transaktioner. Jag måste ju kunna skilja på vilka som gått igenom och ej för att summera antalet sålda tjänster på riktigt… detta måste väl gå??
3 februari, 2012 kl. 07:02 #135587Jimmy OstromDeltagareJag kör ett kundnummer via Svea istället direkt via Auriga.
Men jag ska sluta med Auriga nu och göra Payson, spelar ingen roll om detta är dyrare om inte köpen funkar med Auriga. Hos oss ligger Auriga skiten nere ofta och det håller liksom inte i längden…..
@molkom 33834 wrote:
Hur går detta till? Betalar du då både Svea och Auriga? Antar inte, men hur är det löst rent praktiskt (om du orkar förklara )?
3 februari, 2012 kl. 08:14 #135593molkomDeltagareIntressant, betalar du något extra för att ’köra kundnummer via svea’? Jag skulle också kunna tänka mig annat gränssnitt men vill inte ligga på fler fasta månadskostnader. Du sa tidigare ’aldrig några problem längre’ men antar det inte gäller nu. Hmm, känns inte helt bra med feedback jag läst här om dem…
3 februari, 2012 kl. 15:18 #135621Jimmy OstromDeltagareNej inga pengar vad jag vet.
Det jag menade med ”aldrig några problem längre” var att Aurigas gränsnitt var totalt kasst, medans Sveas är GULD!
Men oavsett om du har Auroga via Auriga eller Svea så är det fortfarande PISS.
Det är som skit, oavsett hur man kryddor skit kommer det fortfarande smaka skit, tyvärr….
@molkom 33844 wrote:
Intressant, betalar du något extra för att ’köra kundnummer via svea’? Jag skulle också kunna tänka mig annat gränssnitt men vill inte ligga på fler fasta månadskostnader. Du sa tidigare ’aldrig några problem längre’ men antar det inte gäller nu. Hmm, känns inte helt bra med feedback jag läst här om dem…
7 februari, 2012 kl. 14:05 #135877molkomDeltagareDu säljer inte in Auriga jättehårt Du vet ingen som har erfarenhet av NetsAxept och vad folk tycker om dem?
(För mina belopp är Payson inget alternativ så just i denna tråd vinner Auriga per default Payson Vs. Auriga-matchen )
7 februari, 2012 kl. 14:47 #135882Fredrik_NorbergDeltagareVi fick helt avslag från Auriga/Nets på våra uteblivna intäkter på 45 000 kr som de orsakade genom sitt avbrott strax innan jul. De gör misstag på misstag men står inte för dem utan hänvisar till någon klausul som givetvis finns i avtalet.
Så nu blir det till att byta!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.