Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Payson Vs. Auriga
- Detta ämne har 86 svar, 40 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Fredrik_Norberg.
-
FörfattareInlägg
-
12 mars, 2011 kl. 19:48 #120320bizznizDeltagare
Tyst som i graven, dom kanske känner sig påkommna med figrarna i syltburken
13 mars, 2011 kl. 18:19 #120362Jimmy OstromDeltagareJag tycker det säger ganska mycket om ett företag som väljer att prata med ett ”forum” än sina kunder direkt via ett litet massmail eller på annat sätt…..
Men det är tur att det finns trevligare saker i livet än att fundera på Auriga och deras tokdåliga service
@lunarmys 16772 wrote:
Svar är tydligen på väg. Tipsade dem om att dom borde vara aktiva i tråden, fick svaret ”ehandel.se kommer att publicera en nyhet där de har intervjuat Anders Berggren, Produkt Chef Auriga ePayment.”
17 mars, 2011 kl. 15:06 #12056024 mars, 2011 kl. 11:40 #120906R4KDeltagare@Henrik_G 13052 wrote:
Stora nackdelen med Payson är att det inte går att göra återbetalningar på ett vettigt sätt.
Har just kollat med dem och de har infört detta! På kunders begäran antar jag
28 mars, 2011 kl. 19:50 #121048bslaskDeltagareKan efter en månad med Payson betalkort konstatera att det fungerar riktigt bra!
Dock har jag haft problem med att få deras fakturamodul att fungera i Prestashop?
Tydligen ett känt problem, men Payson verkar inte ha så bråttom att åtgärda det, någon annan med liknande erfarenhet?28 mars, 2011 kl. 20:30 #121052AbbesnabbDeltagareJag avvaktar med fakturamodulen tills jag hör att den funkar. Däremot tycker jag att kortbetalningarna fungerar klockrent.
15 oktober, 2011 kl. 08:57 #128647pyhobbyDeltagareNu tycker jag det är dags att damma av den här tråden.
För en tid sedan gick vi över till Certitrade från Auriga. Det är ingenting vi ångrar. Vi har sänkt våra kostnader för kortköp och gör en besparing på 6-8000kr per år.
Vi hade tidigare ett ganska risigt inlösenavtal (2.2kr + 2,25%). Med Certitrade fick vi automatiskt ta del av ett mycket mer förmånligt inlösenavtal. Det är alltså inte bara Aurigas hittepåkostnader som ligger bakom besparingarna. Men det känns otroligt skönt att inte längre supporta Auriga.
Har man en nystartad butik eller låga volymer och inte själv kan få till ett bra inlösenavtal med en bank, då finns det faktiskt all anledning att kika på Certitrade eller liknande tjänster där man får ta del av mer fördelaktiga inlösenavtal direkt.
P.s. Jag har fortfarande inte fått någon förklaring från Auriga vart jag kan hitta deras definition av en ”transaktion”
16 oktober, 2011 kl. 23:23 #128689janneDeltagareMin säljkontakt på Auriga lovade att återkomma med ett svar, i Mars! Har alla mail kvar.. Tror ni dom har hört av sig? Icke. Ska byta leverantör när jag har tid, Auriga är ett stort skämt!
17 oktober, 2011 kl. 04:54 #128690Jimmy OstromDeltagareJag har kvar Auriga fast nu genom Svea web pay.
Aldrig några problem längre då jag tar allt genom Svea + att deras gränssnitt gör att det är typ 1000 gånger enklare att utföra återköp osv än hos Aurigas piss gränssnitt.
17 oktober, 2011 kl. 07:54 #128693bloggusDeltagareAlla tar betalt för misslyckade ”transaktioner” eller ”authoriseringar”. Vissa bakar in det i avgiften och blir därmed så mycket dyrare …
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.