Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Payson Vs. Auriga
- Detta ämne har 86 svar, 40 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Fredrik_Norberg.
-
FörfattareInlägg
-
5 mars, 2011 kl. 20:51 #120010nobynatorDeltagare
@Gonte 16482 wrote:
Jag upptäckte en ny sak idag!
Inte hört ett knyst om saken, men iaf:
När jag öppnar sidan med info om en transaktion som skett senaste månaden, finns nu den magiska knappen ”Kreditera till kort/bank”.Det var fan på tiden
Hände för någon dag sedan, fick ett mail om det, riktig bra funktion.
10 mars, 2011 kl. 11:28 #120237janneDeltagareBumpar denna tråd.
Kör också Auriga och det kom som en chock att dom debiterar nekade köp. Mailade och ville ha en återkoppling om detta den 25e Februari men fick inget svar så jag ringde en vecka senare och dom lovade återkomma. Fortfarande inget svar.Nu till det mer allvarliga.. Inga direkbetalningar via bank har fungerat sedan den 21/22a Februari, klickar man på en bank i Auriga-fönstret så kommer en sida upp med texten ”Bad request”, felet ligger alltså hos Auriga.. Min undran är om fler haft samma problem? Upptäckte inte detta förrän idag när jag gör månadsrapport och går igenom kontona.
Sådär lagom nöjd med Auriga just nu…
10 mars, 2011 kl. 11:44 #120242TomasDeltagareKlicka inte för många gånger bara för ryktet gör gällande att anslutna butiker debiteras godtyckligt belopp för varje ”Bad request”
10 mars, 2011 kl. 11:54 #120244janneDeltagareJo, hade dessa ”Bad request” synts i transaktionsrapporten hade jag bara vart glad och kunnat felrapportera, men nu syns dom ingenstans..
10 mars, 2011 kl. 16:11 #120255GamsunDeltagareÄr det någon som fått respons från Auriga ang. ej genomförda betalningar?
Janne – Har du hört ngt från Auriga ang. bad request?
10 mars, 2011 kl. 16:23 #120256Jimmy OstromDeltagareUrdåligt, så kasst!
Jag har själv Auriga, men som det ser ut nu kommer jag byta när mitt kontrakt går ut.
Men jag har mina direktbetalningar via Payex och mer strul för att få igång detta kan man nog inte hitta.
Sniglar är snabbare.
Hur svårt ska det vara för ett företag att göra sitt JOBB? Eller föresten jag vet själv svaret :rolleyes:
Är ”ganska” trött på företag som inte fattar att det är VI som ger dom mat på bordet, det finns konkurenter som tur väl är som är hungriga……Bläääää är min respons :p
@janne 16734 wrote:
Kör också Auriga och det kom som en chock att dom debiterar nekade köp. Mailade och ville ha en återkoppling om detta den 25e Februari men fick inget svar så jag ringde en vecka senare och dom lovade återkomma. Fortfarande inget svar.
10 mars, 2011 kl. 17:24 #120257janneDeltagareInget svar än ang bad request.. Har någon annan samma problem?
När jag pratade med Auriga gällande debitering av nekade köp så försökte dom argumentera emot men jag bad dom återkomma med en vettig förklaring och inte dumförklara mig för att jag inte fattade upplägget. Herregud, ingen har förstått upplägget.
Dom må ha rätt i sak, men vad spelar det för roll om man har besvikna kunder, då får man nog tänka till lite extra för hur man ska bemöta missnöjet på ett skönt sätt.Det är så lätt att vända missnöjda kunder till nöjda, detta kan tom gynna Auriga med bra PR för hur snyggt dom hanterade missnöjet.
Kom igen Auriga, jag väntar fortfarande på svar!
10 mars, 2011 kl. 18:29 #120258GregerADeltagareJa, det vore intressant att höra deras förklaring. Jag läste avtalet och där var ju inte precis definierat vad som är en transaktion.
Au, riga får dom bli på nåt annat sätt :p
11 mars, 2011 kl. 08:41 #120273pyhobbyDeltagareVi har också blivit lovade återkoppling från Auriga.
Jag ville ha svar på frågan ”Vart i avtalet jag tecknat med er kan man läsa definitionen av en transaktion?”
Auriga skulle kontakta mig dagen efter, jag har fortfarande inte hört ett knyst.
Dem har alla mina kontaktuppgifter, men väljer att inte kontakta oss.
Jag tycker vi ska göra en gemensam stämning alá Amerikanskt vis, om vi börjar på 7,4 miljarder SEK så kanske vi når en vettig kompensation till sist:)
11 mars, 2011 kl. 09:33 #120274danielanderssonDeltagareSvar är tydligen på väg. Tipsade dem om att dom borde vara aktiva i tråden, fick svaret ”ehandel.se kommer att publicera en nyhet där de har intervjuat Anders Berggren, Produkt Chef Auriga ePayment.”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.