Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Payson Vs. Auriga
- Detta ämne har 86 svar, 40 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av Fredrik_Norberg.
-
FörfattareInlägg
-
23 februari, 2011 kl. 23:47 #119533BjornDeltagare
Riktiga fulmetoder. Känns ju inte som de direkt jobbar för att få så många köp som möjligt att gå igenom, tvärtom. Men till deras försvar så har de en stabil tjänst och bra support.
25 februari, 2011 kl. 14:14 #119603OscarDeltagareVi tyckte förra året att det var väldigt många utländska kort som användes i webshopen (då vi till 99% bara säljer i Sverige) med högre kostnader som resultat.
När vi kollade upp det och ringde några kunder så var det svenska kort dom hade i flera fall.
Vi krävde då att CertiTrade skulle kolla igenom alla våra genomförda kortköp.
CertiTrade kollade upp det från order 1 i vår webshop sen 2007 och meddelade att bara vårat konto var så och att ca 1600kr för mycket hade dragits.
Pengarna kom tillbaka så det var ok.Lite märkligt var att inte Starweb ville skicka ut ett meddelande till sina kunder som då kunde kolla att deras konto var korrekt.
Har fortfarande CertiTrade och är mycket nöjd för övrigt!
25 februari, 2011 kl. 14:58 #119605jenhulDeltagareJag blev tipsad om problemet när jag ringde runt till olika betalväxlar. En (de som har HK i Visby) tipsade mig när jag frågade varför jag skulle betala högre avgifter till dem. Auriga kändes inte vid problematiken när jag frågade dem.
Auriga går ut med lockpriser, sedan smygdebiterar de.
Jag ska starta med Payson och Paypal och manuella fakturor så länge jag har låga volymer.
25 februari, 2011 kl. 15:26 #119609martinkilandDeltagareGick precis i förra veckan igång med Auriga på mattwebbutiken, så jag hoppas verkligen inte detta stämmer som skrivs om Aauriga. Om det stämmer hoppas jag dom ändrar detta ögonaböj. Annars lär väl vi och många andra byta ganska snabbt.
Och visst måste detta vara ett kontraktsbrott om det stämmer?
25 februari, 2011 kl. 15:29 #119610danielanderssonDeltagare@martinkiland 16034 wrote:
Och visst måste detta vara ett kontraktsbrott om det stämmer?
Läste du igenom hela kontraktet?
25 februari, 2011 kl. 15:48 #119612EmilDeltagare@lunarmys 16035 wrote:
Läste du igenom hela kontraktet?
Kan vara svårt att upptäcka om dom inte har en förklaring till vad dom menar med ”transaktion”. Nu vill jag inte säga för mycket eftersom jag inte använder Auriga eller läst kontraktet.
25 februari, 2011 kl. 15:49 #119613bizznizDeltagareDet är bra att sådant kollas upp, det är ju en ren djungel att reda ut.
25 februari, 2011 kl. 15:53 #119614martinkilandDeltagare@lunarmys 16035 wrote:
Läste du igenom hela kontraktet?
Ja. Men kan inte säga att jag lusläste det. Man förväntar sig inte att en seriös aktör försöker blåsa en. Men uppsägningstiden är ju bara 3 mån, så det är ju inte så att vi sitter fast med dom.
25 februari, 2011 kl. 15:59 #119615DanDeltagareJag har nu pratat med Auriga om detta och fått en klarare bild av hur det fungerar. Vi kommer följa upp detta i nästa vecka när vi kollat upp det lite mer.
Dock skulle jag rekommendera att man inte gör något förhastat nu utan att man väntar tills vi rett ut begreppen gällande avgifter från olika PSP:s.
25 februari, 2011 kl. 16:25 #119618Attribute.seDeltagareAnvänder också Auriga och var i kontakt med dem för ca. en månad sedan efter vi fått en faktura på en massa oförklarliga transaktioner som inte ägt rum. Då svarade de precis som övriga här i forumet har erfarit, att de även tar betalt för misslyckade transaktioner.
/Robin
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.