Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Payson Vs. Auriga
- Detta ämne har 86 svar, 40 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Fredrik_Norberg.
-
FörfattareInlägg
-
9 december, 2010 kl. 15:25 #117022ZablerDeltagare
3kr + 3% låter dyrt i mina öron, att jämföra med enbart 3kr per transaktion om man använder DIBS lite större konto, visserligen en månadsavgift på 599kr och 4999kr i start (har jag för mig).
Vilket innebär att om du omsätter mer än 20kkr i månaden mot kort, så blir det billigare med DIBS, ej inräknat startavgiften.
10 december, 2010 kl. 08:40 #117039BjornDeltagareAnvänder Auriga för kreditkort samt Payson för direktbankbetalningar. Förstår inte hur du lyckas få högre priser med Auriga vs Payson!? Är väldigt nöjd med Auriga och tycker priset är helt ok.
15 januari, 2011 kl. 11:28 #117939LennieDeltagare@PatrikS 13094 wrote:
Vi har haft payson sedan starten och det finns väl lite negativt med dom. Dels det tidigare talare nämner, återbetalning går inte att göra på ett seriöst sätt. Man kan skicka över pengar till en kunds e-postadress och sedan får denne ta ut det till ett konto.
En annan sak är att kunderna får mail från Payson någon/några gånger i månaden med nyhetsbrev. Många kanske inte bryr sig men tror säkert många inte gillar det heller.
Kortbetalningar har strulat något galet senaste tiden för vår del. Kunderna kommer till Payson och får skriva in alla uppgifter men sedan kommer kunden till en ”Det har uppståt ett fel”. Man kan tro det är folk som inte aktiverat 3dsecure osv. men kunder som handlat tidigare har haft problem.Det positiva med Payson är just att inkörs tröskeln är väldigt låg. Du kan komma igång på nästan nolltid.
Kom även på en annan negativsak. Det är att man inte kan lägga en betalning passiv, så att vi kan välja när pengarna ska dras från kunden. Om kunden t.ex. beställt något som släpps om några veckor så skulle man vilja debitera kunden när man skickat varan. Men dessa features är väl sådant man inte får i och med 0 kr /mån och 0 kr startavgift.
Tack! Det här avgjord för min del att jag INTE tänker anlita Payson som jag nyss övervägt att byta till. För det första måste man kunna göra återbetalningar på ett vettigt sätt. För det andra får det absolut inte komma massa felmeddelanden hos betalväxeln när kunden försöker betala med kort, det resulterar väldigt snabbt i att kunden blir skraj och drar. Sen är det absolut inte OK att Payson använder ens kundregister och skickar ut sina egna erbjudanden till anslutna butikers kunder.
17 januari, 2011 kl. 12:20 #117998PatrikSDeltagareJag ska tillägga att när vi fick som mest fel var när vi hade iFrame. Det var inga som helst problem när vi började med Payson men antagligen efter 3dsecure eller något så har det börjat strula. Nu kör vi betalningen i eget fönster och dem större felen har försvunnit.
Dock ser jag både återbetalningen och mailutskicken som ett problem fortfarande.
Men man betalar väl för det man får, som det alltid är.
22 februari, 2011 kl. 00:51 #119400JKVDeltagareAuriga är MYCKET dyrare än alla andra betalväxlar pga att Auriga även tar betalt för misslyckade transaktioner. Detta får till följd att du årligen betalar en procentuellt sett väldigt stor summa för transaktioner som misslyckas och som du inte fått in en endaste krona på. Exempelvis där kunden skriver in fel 3D-secure kod.
Bara att slå en pling till din kontaktperson på Auriga om du vill kolla detta.
Auriga tjänar miljontals kronor på dessa misslyckade transaktioner och Auriga är väldigt noga med att inte tala om detta när man tecknar avtalet med dem.22 februari, 2011 kl. 08:43 #119402pyhobbyDeltagareJag tackar ödmjukast för informationen.
Jag kan bekräfta att vi fått betala för ej genomförda betalningar. Vi hade ingen aning om detta tidigare, men har nu kollat upp detta, dock utan kontakt med Auriga så här långt.
Det känns sådär att kalla kostnaden för ”Transaktioner”
Då vinkar vi HEJDÅ till Auriga helt enkelt.
Är det någon som har något att invända mot Certitrade?
22 februari, 2011 kl. 08:50 #119403danielanderssonDeltagareFrån Auriga: ”Det varierar väldigt mycket hur olika betalväxlar definierar en transaktion och hur sedan dessa transaktioner prissätts.”
Undersökning pågår hur avtalet ser ut just nu..
22 februari, 2011 kl. 08:54 #119404JoelDeltagareGäller detta bara Auriga eller är det fler betalväxlar som tar betalt för icke slutförda transaktioner?
22 februari, 2011 kl. 09:02 #119406pyhobbyDeltagarePratade precis med Certitrade och dem visste inte någon annan betalningsleverantör som tog betalt för detta.
22 februari, 2011 kl. 09:11 #119407pyhobbyDeltagareHar Auriga på tråden nu,
”alla händelser som man kan se när man loggar in och kollar sina betalningar är var för sig en transaktion”Alltså betalar vi för nekade köp mm.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.