Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Payson ska helt plötsligt bli "rumsrena". Dagens skämt eller?
- Detta ämne har 101 svar, 53 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 9 månader sedan av AugustEriksson.
-
FörfattareInlägg
-
28 juni, 2013 kl. 15:31 #165338PrixDeltagare
Något jag då tycker skulle vara intressant är hur Payson ser på att på Tradera cirkulerar både piratkopior och mängder med sexleksaker/hjälpmedel men som bekant har ju Tradera och Payson gått hand i hand när de promenerat i parken tidigare… Men där vågar de nog inte ställa några krav, som för övrigt skall vara åtgärdade inom några timmars tid.
28 juni, 2013 kl. 15:32 #165339Jim WestergrenDeltagareJa, man blir förbannad. Jag omsätter en större summa som går genom Payson varje månad för N.nu. Jag blir nu av med möjligheten att erbjuda kort genom payson.
Anledning?? Mitt bolag är utanför Sverige. Spelar visst ingen roll att man tidigare blivit lovad att det inte kommer vara några problem eller att jag ger 100% återbetalning till de som ångrar sig. Jag kan inte tänka mig att det skulle finnas några chargebacks.
Men den summan som jag skickar genom Payson varje månad hade jag förväntat mig ett samtal i god tid innan.
Som tur är har jag även en annan leverantör så att jag fortfarande kan erbjuda kortbetalning men deras avgifter är ca 3 gånger högre än de från Payson …
28 juni, 2013 kl. 15:48 #165340pyhobbyDeltagareKan meddela att vi nu inte längre erbjuder Payson i våra butiker.
28 juni, 2013 kl. 16:38 #165345Runns.seDeltagareÄsch, lägg ner payson helt. Vi har rensat i kassan.. borta är paypal, payson, bankgiro, postförskott, bitcoin och konverterar bättre nu än innan.
Kanske beror på KCO
28 juni, 2013 kl. 17:14 #165348Marks-Bleeds.seDeltagareÄven vi råkade ut för samma sak.
Enda anledningen, vi säljer sexleksaker…Att ge informationen mindre än en arbetsdag innan är också extremt oprofessionellt.
Även deras bemötande från kundtjänst i detta tycker jag har varit dåligt. Tyvärr får man inget tydligt svar på varför, eller vad man skall göra för att kunna återfå kortbetalning.
Enda svaret är ”vi gör en individuell bedömning av varje shop”. Vad som då gör att vi bedöms som fel vill dom inte svara på.28 juni, 2013 kl. 17:56 #165350CapintoDeltagareHar samma problem här också, säljer sexleksaker.
Pratade med Payson kundtjänst, de hänvisade till att Payson och deras samarbetspartners kommit överens om att spärra ”vuxenbutiker”. Jag frågade om det hade något med om att Visa eller MC varit på dom och ställt ultimatum eller om det har något med om att de nu tillhör Svea. Då fick jag svaret att policyn var uppdaterad och att jag kan läsa den på deras hemsida.
Däremot är det okej med försäljning genom Payson Faktura, Insatta Medel på Payson Konto samt Internet Banköverföring.
Men det riktigt roliga är att, kunden kan sätta in pengar på sitt Payson Konto med betal eller bankkort och sedan betala oss genom Payson Kontot. Snacka om dubbelmoral all högsta nivå. Så förändringen blir att kunden göra ett extra steg hos Payson innan de kan skicka betalningen.
Så på måndag sa killen till mig i kundtjänst att ”vuxenbutiker” endast har Insatta Medel och Internet Banköverföring som betalsätt om kunden väljer Payson som betalsätt.
/Patrick
28 juni, 2013 kl. 17:58 #165351lustfullDeltagareEftersom jag blev ”lite” förbannad,ifrågasatte jag det korta varslet samt att det inte fanns någon sida med deras s.k policy.
Har nu fått ett fint litet svar samt att helt plötsligt finns nu en policy sida:
Hej Susanne,Vi beklagar att vi inte kunnat lämna informationen tidigare och således ge er en längre tidsfrist. Anledningen till att ärendet behandlas skyndsamt är att Payson har stora samarbetspartners att förhålla sig till, och som följd av deras krav behövt skärpa bedömningen gentemot Paysons policy. Tyvärr måste även denna förändring vara implementerad den 1:a juli.
I och med detta utfördes en ny individuell granskning av er hemsida som då bedömdes inte uppfylla kraven. Vi förstår er frustration och tycker naturligtvis att det är tråkigt att vi inte längre kan erbjuda era kunder insättning med kort via Payson.
Om ni vill läsa mer om Paysons Policy så finner ni den här: https://www.payson.se/policy”
OK svaret finns ju kort och gott här varför inte nämna dessa vid deras rätta namn
Visa och Mastercard.
Det är väl bara att säga Tack och hej då Payson, för om 6 månader finns inte ni kvar på svenska marknaden.
Ni sköt er just i sank!
Susanne28 juni, 2013 kl. 18:04 #165352GregerADeltagareDet är ju numera Svea som äger Payson. Jag vet inte om det är de som ligger bakom det här, eller om det är inlösaren som Payson samarbetar med.
Men det är kanske så att Teaparty-rörelsen har lite för stort inflytande i de amerikanska kortbolagen. 😮
Jag är lite förvånad att bankbetalningar inte berörs. Vi har ju sett exempel på åtminstone en bank som inte tillåter dylika kunder.
Hursom tycker jag det är urdåligt att göra en sådan förändring med några dagars varsel. Man skulle mycket väl kunnat ge 3-6 månaders frist.
28 juni, 2013 kl. 18:17 #165355CapintoDeltagareTeaparty-rörelsen
Är det de som dricker sig anonymt fulla varje dag på whisky samt misshandlar sina fruar och agar sina barn? (ironi)
/Patrick
28 juni, 2013 kl. 18:30 #165356CapintoDeltagareMen nu blir det Paypal ett tag framöver, under tiden skall jag ordna så vi får ett inlösenavtal och PSP. Kanske kan få en bra deal om man kombinerar med kortbetalning i webbutik och vår fysiska butik via vårt kassasystem.
/Patrick
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.