Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Payson ska helt plötsligt bli "rumsrena". Dagens skämt eller?
- Detta ämne har 101 svar, 53 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 8 månader sedan av AugustEriksson.
-
FörfattareInlägg
-
13 augusti, 2013 kl. 16:23 #166108JesusDeltagare
Vad finns det för andra tjänster som inte kräver inlösenavtal med banker
Som jag ser det i dagsläget kan man använda paypal för kortbetalningar och trustly för internetbank betalningar
Finns det något alternativ idag som har både kort och internetbank utan krav på inlösenavtal?
13 augusti, 2013 kl. 20:47 #166773NucoDeltagare@Jesus 67926 wrote:
Vad finns det för andra tjänster som inte kräver inlösenavtal med banker
Som jag ser det i dagsläget kan man använda paypal för kortbetalningar och trustly för internetbank betalningar
Finns det något alternativ idag som har både kort och internetbank utan krav på inlösenavtal?
Antar att du har missat denna guide: Jämför kortbetalning, betalväxlar, inlösenavtal och kreditkortsbetalning för e-handel
Längst upp ser du vilka företag som erbjuder kompletta lösningar.Tyvärr tar den inte upp faktura men det kanske kommer nångång i framtiden.
14 augusti, 2013 kl. 07:40 #166778JesusDeltagare@Nuco 67932 wrote:
Antar att du har missat denna guide: Jämför kortbetalning, betalväxlar, inlösenavtal och kreditkortsbetalning för e-handel
Längst upp ser du vilka företag som erbjuder kompletta lösningar.Tyvärr tar den inte upp faktura men det kanske kommer nångång i framtiden.
Ingen av dom erbjuder kort och internetbankbetalningar förutom payson som vi numera vet är ett skitbolag
15 augusti, 2013 kl. 06:28 #166798AbbesnabbDeltagareNerikes Allehanda:
15 augusti, 2013 kl. 10:11 #166810JesusDeltagareÄr det någon som använder Paymill och kan yttra sig om dom är bra, jag har Paypal idag men många kunder klarar inte av att fullfölja sin order och jag undrar om Paymill kan vara lättare för kunden.
Sen undrar jag om någon använder Trustly, gillar deras upplägg förutom att man har en fast månadskostnad för support på 79 Euro som känns lite absurd.
Ungefär som att Paypal och Payson skulle införa en supportkostnad varje månad, tror Trustly skjuter sig själva i foten med sådan idiotkostnader
19 augusti, 2013 kl. 11:11 #16693719 augusti, 2013 kl. 17:43 #166949JeffenDeltagareFick mail från Payson idag:
Hej!Payson arbetar kontinuerligt med att göra sina tjänster enklare och säkrare för er och för era kunder. För att kunna skapa en ännu bättre användarupplevelse behöver vi nu uppdatera villkoren för Paysons integrationstjänst. Vår ambition är att vi framöver ska kunna presentera några efterfrågade nyheter, vilket medför att villkoren är anpassade för att kunna möta vissa krav från våra samarbetspartners. Vi vill även uppmärksamma dig på att ändringen i villkoren inte medför någon förändring av avgifterna.
De nya villkoren träder i kraft den 2:a september 2013 och de uppdaterade villkoren återfinns här. (https://www.payson.se/content/tillaggsvillkor-till-paysons-anvandaravtal)
Förändringarna har skett i punkterna 1,3 & 5.
Om ni godkänner de ändrade villkoren så behöver ni inte göra något, utan kan fortsätta använda Paysons tjänster som tidigare. Om ni inte accepterar ändringarna, vänligen kontakta snarast vår kundtjänst härNuvarande villkor gäller tills de nya villkoren träder i kraft.
Vänliga hälsningar,
Payson
Det framgår inte vad det är de har ändrat. Längst ner står det ”Logga in för att se tidigare villkor.”, men jag kan då inte hitta några gamla avtal när jag loggat in.Kan det vara (bland annat) det här som kommit till kanske?
”Vidare äger Payson rätt att via e-mail till näringsidkaren säga upp detta tilläggsavtal till omedelbart upphörande om Payson bedömer att näringsidkaren agerar bedrägligt eller på annat sätt felaktigt.
Vid upphörande av tilläggsavtalet upphör samtidigt Paysons skyldighet att acceptera betalningar för näringsidkarens varor eller tjänster. Parterna ansvarar dock för transaktioner som genomförts enligt tilläggsavtalet före uppsägningen.”
Så som jag läser och förstår det så kan man bli av med betalmöjligheten när ”Payson anser att något är felaktigt”?
Då är det väl bara vänta 14 dagar och sen får man se om betalningarna slutar funka…
Synd att jag inte är riktigt redo att byta leverantör ännu, men snart så!
19 augusti, 2013 kl. 18:06 #166950Jimmy OstromDeltagareJa, hoppas det blir STRID! Hoppas idioterna fortsätter jävlas så dom får hela skiten i ansiktet!
Inte värda kräk i mina ögon, svin!
@skinza.se 68117 wrote:
29 augusti, 2013 kl. 10:39 #167222mephisto73DeltagareKan det vara här: https://www.payson.se/tidigare_anv%C3%A4ndarvillkor
Hur som helst så framstår tyvärr Payson som en alltmer omöjlig lösning för oss. Höga priser och godtyckligt agerande är inte en alltför tilltalande kombination.
Tillägg: jag kan rekommendera att ta kontakt med dem. Jag fick ett väldigt bra bemötande och intrycket av att de verkligen vill försöka hjälpa till att lösa ev. problem, samt att deras händer vart mer eller mindre bakbundna vad gäller de butiker som så olyckligt blev avstängda.
@Jeffen 68130 wrote:
Det framgår inte vad det är de har ändrat. Längst ner står det ”Logga in för att se tidigare villkor.”, men jag kan då inte hitta några gamla avtal när jag loggat in.
18 november, 2013 kl. 10:37 #170229bseDeltagareFick mail av en kund idag som upplyste mig om att Payson inte hanterar betalningar om e-butiken säljer kosttillkott och hälsoprodukter. Fler som drabbats av det?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.