Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Paypal ris eller ros?
- Detta ämne har 11 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Majsan.
-
FörfattareInlägg
-
6 december, 2012 kl. 08:33 #99283MajsanDeltagare
Känner att jag måste få avreagera mig någonstans angående Paypal.
Under söndagen gjorde jag en order till min leverantör i utlandet som jag först under natten mot måndag fick reda på hur mycket jag skulle betala. På morgonen betalade jag glatt med Paypal som funkat jättesmidigt hittills.
Efter att jag gjort detta ser jag även att jag måste beställa ännu mer från min leverantör så jag lägger en ny order igen. Vid lunch får jag då reda på hur mycket jag skall betala. Eftersom jag inte är på kontoret så gör jag överföringen via Paypal från min mobil.
Leverantören meddelar mig bara en liten stund senare att första ordern skickats
För båda betalningarna har jag fått bekräftelse från Paypal att dom gått igenom.
Bara någon minut efter att jag betalat order nummer 2 ringer telefonen från ett utländskt nummer. Tyvärr jag kan inte svara så jag gör upptaget. Då kommer ett mail från Paypal att dom spärrat mitt konto och att jag behöver byta lösenord, säkerhetsfrågor etc.
Loggar in på mina sidor hos leverantören och inser att Paypal dragit tillbaka BÅDA betalningarna 😮 Hinner inte kontakta leverantören innan dom skickar ett mail om att Paypal dragit tillbaka pengarna.
Så jag loggar in på min mobil igen och gör precis så som Paypal bett mig om för att säkerställa att det verkligen är jag som gjort detta. Tror allt är frid och fröjd.
Efter ytterligare 2 timmar så har pengarna fortfarande inte kommit tillbaka till leverantören, inte heller är mitt Paypalkonto upplåst :confused: Blir både förbannad och less men förstår att detta är en säkerhetsåtgärd helt för min skull, men jag har ändå gjort vad dom bett mig om.
När ytterligare 1 timme gått härsknar jag till och ringer Paypal på Irland. Får tala med en kille som jag får uppge alla uppgifter till via telefon för att säkerställa att allt är rätt med betalningarna. Han lovar mig att låsa upp kontot och att pengarna omgående skall skickas tillbaka till min leverantör. Får även ett mail om att man låst upp kontot igen.
Nu på morgonen har fortfarande inte pengarna kommit tillbaka till leverantören, pengarna är låst på mitt konto (handlar om en hel del) och leverantören sitter med två paket som skall skickas och som jag verkligen behöver inför julhandeln.
Ringer därmed Paypal i Sverige nu när dom öppnade på morgonen och får höra att jo kontot är upplås men dom kan inte göra något utan det är deras interna säkerhetssystem som låst pengarna för det måste granskas. Ja menm säger jag – Jag har ju sagt både till dina kollegor på Irland och nu även här i Sverige att det är jag som gjort betalningarna. Se nu till att skicka dom.
Nä säger tjejen, det kan jag inte det är vårt interna säkerhetssystem som måste granska detta. Men herregud nu härsknar jag till. Någon måste väl för fasen kunna lösa upp det när jag säger att det är jag som gjort betalningarna. Nä får jag till svar än en gång. Det går inte utan pengarna är låst av systemet i minst 24 timmar :eek::mad:
Nu är jag riktigt förbannad, det måste väl för guds skull finnas en människa som kan lösa upp dom eller hur? Nä, det funkar inte så. Nähä sa jag sätt då för f*n tillbaka pengarna på mitt konto NU så gör jag en direktbetalning via banken till dom. Nä, det går inte. Systemet har låst dom du får vänta minst 24 timmar 😡
Paypal ris eller ros? För min del blev det faktiskt en hel risbuske nu. Så som det känns just nu så kommer jag inte använda dom längre. Förstår att man har säkerhetssystem för min skull MEN när jag säger att allt är OK, gjort allt för att dom skall veta att det är jag som gjort dessa överföringar – Ja då banne mig borde dom kunna fixa de.
6 december, 2012 kl. 08:47 #156731PrixDeltagareKändes som att tjejen du pratade med skrev ner vad du sa i något program och fick upp ”Svara detta: Nä det går inte för vårt….” Som att prata med en robot.
6 december, 2012 kl. 14:43 #156746Societic Hair SwedenDeltagareMan brukar slippa sådana här problem med ett verifierat företagskonto hos PP
6 december, 2012 kl. 15:30 #156747MajsanDeltagare@Societic Hair Sweden 57188 wrote:
Man brukar slippa sådana här problem med ett verifierat företagskonto hos PP
Kan hända att man brukar, men det är precis vad jag har
6 december, 2012 kl. 15:43 #156748JoelDeltagareThe computer says no! :rolleyes:
6 december, 2012 kl. 16:14 #156749Societic Hair SwedenDeltagare@Majsan 57190 wrote:
Kan hända att man brukar, men det är precis vad jag har
Då håller jag med om att det är risbuske….
6 december, 2012 kl. 16:15 #156752JohanKDeltagareVi hade liknande problem när vi betalade ifrån olika datorer att kontot spärrades..
Tror det va innan vi gjorde företagskonto.
tråkigt för dig.. lättast är väl att betala igen tills pengarna är upplåsta.
6 december, 2012 kl. 17:45 #156753MajsanDeltagareVet inte de ja JohanK då Paypal inte ens kan säga om pengarna kommer återsändas till leverantören eller mig.
6 december, 2012 kl. 21:34 #156770klusterDeltagareHade även jag problem med pp. Glömde lösenordet och det tog flera dagar att resetta.
7 december, 2012 kl. 05:59 #156780MajsanDeltagareInte blir de lättare av att jag igår talade med ytterligare en person på Paypal i Sverige. Hon påstod att allt var klart min leverantör behövde bara logga in på sitt Paypalkonto och begära att dom ville ha pengarna. Tyckte det lät lite konstigt och ifrågasatte men hon var så säker på sin sak.
Jo tjena, pyts. Tror nästan att dom får ta och se över vilka dom har anställd på det stället, för pengarna är fortfarande låst. Kan vara upp till 48 timmar eller mer har min leverantör fått reda på. Sån information som inte ens jag får av Paypal när jag talar med dom.
Får bli en annan typ av överföring till leverantören så får vi se när Paypal släpper MINA pengar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.