Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Paypal reklamationshantering
- Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 8 månader sedan av ake125.
-
FörfattareInlägg
-
25 januari, 2014 kl. 18:04 #101302ake125Deltagare
Vi använder Paypal för enstaka transaktioner för kunder utanför Sverige. Så jag har bara ett fåtal per månad.
Men jag undrar om någon har liknande erfarenhet eller andra problem med Paypal som jag haft med denna transaktion.
Sommaren 2013 gjorde en kund från Tyskland ett köp på 380 Eur.
Efter några dagar reklamerade han köpet hos Paypal för att han ej mottagit paketet.
Vi hade skickat paketet med DHL men den hade ej kommit fram ännu.
Jag fyllde i DHL sändningsnumret hos Paypal och trodde saken var utredd eftersom kunden mottog och signerade paketet ett par dagar senare.Efter drygt en månad får jag email från Paypal där de nu utrett reklamation och beslutat att ge kunden rätt. Men jag kunde överklaga beslutet vilket jag omedelbart gjorde.
Jag skickade in utskriften från DHL m.m.Inget händer.
Nu börjar jag kontakta Paypal via telefon och de lovar åtgärda.
Inget händer.
Sista samtalet via telefon tog 30 minuter vi redde till slut ut att kunden visst fått paketet till rätt adress (Även om de först trodde det var fel eftersom kunden nu bytt adress). Och att de helt enkelt gjort fel (de har så många ärenden var ursäkten).
Men eftersom det gått så lång tid kunde de nu inte ta pengarna från kunden. De hade skickat ett mail och bett kunden betala igen. Men kunden hade inte svarat. En chef skulle så klart ringa upp mig för att fortsätta utredningen.Inget ringer förstås.
Jag har även kontaktat dem ett par gånger via hemsidan, fått automatsvar att de mottagit meddelandet och att de ska återkomma inom 24 timmar.
Ingen har någonsin återkommit varken via email eller telefon.
Är det någon annan som haft liknande problem med deras ”reklamationshantering” som jag annars kan tycka är ett bra initiativ om de bara hade fungerat korrekt.
Visst kan det bli fel ibland men är man i Paypals storlek och har avgifter på flera procent så känns det som man kan sköta sina misstag snyggare och helt enkelt ta på sig kostnaden.
28 januari, 2014 kl. 08:36 #172400Runns.seDeltagareDåligt av paypal…
28 januari, 2014 kl. 09:46 #172403BordelloDeltagareKunden var väl inte heller någon större stjärna, beställer man från utlandet ska man väl vara beredd att vänta mer än några dagar, sedan kan man ju börja med att ta kontakt med butiken istället för att genast gå till paypal med saken.
28 januari, 2014 kl. 09:50 #172404Runns.seDeltagareNej, jag ser det som ett bedrägeriförsök av kunden därför tyckte jag att paypal var lite för snabba i sin bedömning. De kunde ju kontaktat butiken innan de återbetalade pengarna.
@Bordello 74537 wrote:
Kunden var väl inte heller någon större stjärna, beställer man från utlandet ska man väl vara beredd att vänta mer än några dagar, sedan kan man ju börja med att ta kontakt med butiken istället för att genast gå till paypal med saken.
28 januari, 2014 kl. 12:45 #172406bslaskDeltagareOm PayPal erkänt att de gjort fel (som jag tolkar din beskrivning av den kontakt du haft med dom) så borde väl det vara PayPal som ersätter dig, och deras problem att sen få pengarna av din kund??? Vad är annars hela iden med PayPals säkra betalningar?
12 februari, 2014 kl. 15:33 #172799wtorslerDeltagareHej,
Det låter som du har en del otur i detta fall, nu är det såklart svårt för mig att säga eller se vad som har hänt och varför utan att ha tittat på ditt konto.
Skicka gärna ett mail till mig på wtorsler@paypal.com så kan jag titta vidare på detta!
Mvh,
William14 februari, 2014 kl. 21:09 #172842ake125DeltagareFrågan var gällde mer att väcka frågan om det var andra som hamnat i samma problem.
För den ganska höga % avgift man betalar hade jag förväntat mig att Paypal just tog hand om dessa problem på ett bättre sätt.
Men det verkar inte vara så många andra som har liknande problem så vi hoppas detta var ett engångsproblem.
3 april, 2014 kl. 18:55 #173957ake125DeltagareJag hade förhoppningen att William på Paypal skulle bringa klarhet i detta enligt ovan.
Men efter två mail där han faktiskt svarade på det andra och undrade vilken tråd frågan gällde så har jag nu 1,5 månad senare fortfarande inte fått något svar.
Varken från William eller någon annan på Paypal. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.