Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › PayPal kontogränser
Etiketter: kontogräns, paypal
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 3 månader sedan av wtorsler.
-
FörfattareInlägg
-
23 september, 2013 kl. 23:15 #100618alexwonderDeltagare
Hej,
Jag ber om ursäkt om frågan varit uppe tidigare. Har sökt utan att hitta något.Hur gör jag för att ta bort kontogränserna? Jag har följt alla instruktioner och har status ”verifierad”. Jag har laddat upp foto på id-kort samt addressbevis.
Ändå står det sedan en vecka tillbaka att PayPal behöver mer information från mig. Detta utan att uppge vilken information som avses. Det står också att PP ”kontaktar dig om vi behöver mer information”. Men det har ingen gjort.
Visserligen står det ”under behandling” som status men i hjälpsidorna står det att verifieringen skall ta 2-3 dagar.
Jag har mailat supporten men ej fått svar.
Behöver kunna ta emot en betalning som spräcker nuvarande kontogräns så jag undrar om någon kan hjälp mig med hur jag på ett snabbt sätt kan passera detta sista steg och få bort kontobegränsningen.
Stort tack på förhand.
24 september, 2013 kl. 04:37 #168207FredrikGustDeltagareHar du testat att kontakta den svenska kundtjänsten? För oss tror jag det tog 2 arbetsdagar tills allt var klart.
24 september, 2013 kl. 06:19 #168208alexwonderDeltagareJa, inget svar från dem dock..
24 september, 2013 kl. 07:25 #168210JohanKDeltagareFörsök att ringa, de var mycket hjälpsamma.
24 september, 2013 kl. 22:44 #168243alexwonderDeltagareJag ringde och fick mer eller mindre ett ett goddag yxskaft till svar.
Inget ont om personen i fråga, men kunnig var denne inte.
”Eeh, jag ska kolla med en kollega.. eeh”
Jag blev i stort sett tvungen att felsöka själv med kundtjänsten på tråden.
Inte särskilt förtroendeingivande.
Har de ingen inskolning av sin personal?
24 september, 2013 kl. 22:48 #168244alexwonderDeltagareFår hoppas att de häver kontogränserna inom kort.
Tydligen visade det sig, efter en hel del ”eeh, jag ska kolla.. eeh” osv i oändlighet, att det bankutdrag jag fotat av inte visade hela pappret.
Så kan vara bra att fota av hela räkningen från kant till kant som addressbevis.
Tack för era svar dock.
Till deras fördel kan sägas att det gick fort att komma fram på telefon i alla fall.
26 september, 2013 kl. 09:03 #168313wtorslerDeltagareTjena,
Verifieringenstiden innan risk teamet gått igenom dina dokument kan ta olika lång tid beroende på hur mycket de har att göra just då.
Vi lanserade vår lokala kundtjänst hösten 2012 och som alla vet är e-handel mycket komplex och så även PayPal. Du kanske bara hade otur och fick en som hade sitt första samtal från dig
Om du skickar ett mail till wtorsler@paypal.com så kan vi säkert lösa limiteringen under dagen.
Med vänliga hälsningar,
William -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.