Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Påminna folk som inte gått igenom kassan?
- Detta ämne har 90 svar, 34 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 1 månad sedan av ducedo.
-
FörfattareInlägg
-
26 maj, 2012 kl. 18:28 #146377tonysDeltagare
@PalMik 45584 wrote:
Kommer testa SaleCycle
Funktioner för bl.a fånga osålda varukorgrapporter samt ett Recover Cart Sales (återfå Varukorgförsäljning) verktyg har vi sedan länge.. Det ökar avslut för våra kunder med minst 30-40% har vi märkt.
Detta är ett självklart verktyg som bör ingå i ett e-handelssystem.27 maj, 2012 kl. 13:57 #146393RashidDeltagare@tonys 45604 wrote:
Funktioner för bl.a fånga osålda varukorgrapporter samt ett Recover Cart Sales (återfå Varukorgförsäljning) verktyg har vi sedan länge.. Det ökar avslut för våra kunder med minst 30-40% har vi märkt.
Detta är ett självklart verktyg som bör ingå i ett e-handelssystem.Jag önskar att Textalk kunde också säga samma sak. Vad gör vi som inte kan skriva egna skript som Joel och som sitter fast i hyrlösningar som inte har tid att utveckla sitt system. Surt.
27 maj, 2012 kl. 17:05 #146398shavingroomDeltagare@tonys 45604 wrote:
Funktioner för bl.a fånga osålda varukorgrapporter samt ett Recover Cart Sales (återfå Varukorgförsäljning) verktyg har vi sedan länge.. Det ökar avslut för våra kunder med minst 30-40% har vi märkt.
Detta är ett självklart verktyg som bör ingå i ett e-handelssystem.Kollade just och vi har konverterat 36% av dom vi mailat.
27 maj, 2012 kl. 17:45 #146401tonysDeltagare@shavingroom 45628 wrote:
Kollade just och vi har konverterat 36% av dom vi mailat.
Vad bra!
Har ni kommit på orsaken varför era kunder inte gjorde klart deras beställningar första gången?
(dvs något som kan förbättras?)Ni som känner er fast i en hyrlösning, bör kanske maila era leverantörer så att såna funktioner kommer med på deras ”att göra” lista asap.
Vi på Talex låser inte in kunderna iaf utan bidrar med full exportfil vid ev. exit.27 maj, 2012 kl. 19:36 #146405shavingroomDeltagare@tonys 45631 wrote:
Vad bra!
Har ni kommit på orsaken varför era kunder inte gjorde klart deras beställningar första gången?
(dvs något som kan förbättras?)Nä och vet inget smart sätt att göra det på heller. Har iofs alltid varit mycket folk som lämnat en varukorg, behöver nödvändningsvis inte vara i kassan heller.
En förbättring vore om påminnelsemailen gick ut automatiskt efter x timmar.
En annan om vi kunde modda brevet som går iväg mera. Antar att det går för en avgift men menar att modulen är rätt avskalad i grundutförande.
28 maj, 2012 kl. 15:29 #146474peterbDeltagare@shavingroom 45636 wrote:
Nä och vet inget smart sätt att göra det på heller. Har iofs alltid varit mycket folk som lämnat en varukorg, behöver nödvändningsvis inte vara i kassan heller.
En förbättring vore om påminnelsemailen gick ut automatiskt efter x timmar.
En annan om vi kunde modda brevet som går iväg mera. Antar att det går för en avgift men menar att modulen är rätt avskalad i grundutförande.
Det går att ställa in så att utskick görs automatiskt.
Kontakta kundsupport så hjälper vi till med det där.Skicka även gärna dina förslag och önskemål kring brevet som skickas ut så ska vi titta närmare på det.
29 maj, 2012 kl. 08:09 #146501kontorsmagasinetDeltagare@PalMik 45584 wrote:
Kommer testa SaleCycle – Specialising in abandoned cart recovery inom nån månad först i usa och sen i Tyskland. Jag oroar mig precis som några var inne på huruvida det öht är lagligt att skicka ut ett mail med personifierad information utan att kunden egentligen registrerat sig på siten i EU och specifika länder.
Samt hur kunderna reagerar såklart, är nog väldigt olika beroende på land som nämndes.
Det finns inget som är olagligt med att maila och fråga om de behöver hjälp, om man gör det 1 gång i samband med att de varit inne på sajten. Däremot får du naturligtvis inte plocka upp denna kunds epostadress och lägga in på ditt nyhetsbrev.
29 maj, 2012 kl. 18:00 #146557mobilizerDeltagareHejsan Allihopa,
Det är ju otroligt viktigt att veta vad kunderna vill köpa. Det är uppenbart.
Samma sak med varför de hoppar ut ur kundvagnen precis vid det tidspunktet när dem redan psykologiskt och mentalt förberett sig att 1. Lita på din ebutik 2. Ge dig pengar för dina produkter.
Att ta reda på Svaret -> Detta borde ju ligga högst upp på Priolistan – på det du borde checka nu med en gång! Förslaget är att ringa hela listan som du missat. En otroligt stor rikdom som väntar på dig!
2 november, 2017 kl. 21:10 #183971ducedoDeltagareBumpar en gammal tråd men är nyfiken på att höra hur ni gör idag. Såg att flera som kommenterat gått över till Klarna Checkout vilket jag misstänker låser möjligheterna något?
Är mest nyfiken på hur ni hittar felet och erbjuder alternativ betalningsmetod när kunden redan sett vilka alternativ som finns och kanske t.o.m. testat flera. Inbillar mig att det rent av skulle bli ännu sämre om vi tog kontakt och sedan inte kan erbjuda en konkret lösning.
Har t.ex. ett fall där personen fick igenom ordern först på åttonde försöket. Personen försökte med flera varianter av sin adress, mellannamn och stavfel innan företagsnamnet slutligen ströks och Klarna godkände beställningen.
3 november, 2017 kl. 08:52 #184278Katrin LundgrenDeltagareAtt det är KCO spelar ingen roll, vi har en modul för detta som funkar utmärkt med KCO,
Min erfarenhet är dock att det sällan är betalproblem som gör att de lämnar kassan. Oftast för vår del är det att vi inte skickar till de land de ville handla i. De enda som haft betalproblem i kassan har velat handla på kredit men inte varit kreditvärdiga och när man då erbjuder att de kan betala in til vårt konto så visar det sig att gör de i alla fall inte för pengar finns inte -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.