Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Påminna folk som inte gått igenom kassan?
- Detta ämne har 90 svar, 34 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 1 månad sedan av ducedo.
-
FörfattareInlägg
-
14 september, 2011 kl. 10:30 #126689Jimmy OstromDeltagare
Mycket bra tips, inget jag alls tänkt på.
Kassa nr: 3 närmar sig
@Joel 23953 wrote:
Ett annat tips till dig Jimmy (eller er tekniker) är att använda
Prova i vår kassa och jämför med din så förstår du kanske bättre vad jag menar.
14 september, 2011 kl. 11:06 #126691JoelDeltagareTack Christer, jag fixar det!
20 september, 2011 kl. 20:47 #127189JoelDeltagareDet här kallar jag kundservice utan att behöva anstränga sig:
[IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=315&stc=1&d=1316551842[/IMG]
Vi har hitintills fått 6 st registerade ”återköp” tack vare våra automatiska påminnelse-mail
20 september, 2011 kl. 21:53 #127197WebWatchDeltagareLysande Joel!
Tommy
20 september, 2011 kl. 21:58 #127198GregerADeltagareJa, det ger säkert bra respons. Jag minns att jag för några år sedan mailade till kunder i samband med att det varit något strul med kortbetalning, och de flesta slutförde då sina köp.
Det skall definitivt upp på todolistan att implementera en sådan funktion i den nya shopen.
Tänk att en partykille är så smart …
22 september, 2011 kl. 15:32 #127400LastbrygganDeltagareDå var även jag igång, texten i mejlet är ärligt inspirerad av Joel som i sin tur fick den av Jimmy. Så det är väl Jimmy som jag är skyldig ett tack.
Vi gjorde som så att alla ordrar ”filtreras” och 4 timmar efter misslyckad order skickas ett mejl ut. Vi valde även att hämta in förnamnet till mejlet för att få det lite personligare. Vi har även lagt in ett tracker ID i länkarna i mejlet för att kunna mäta försäljning som kommer från dessa mejl.
Statistiknörd som jag är kommer vi att kolla nya ordrar mot både kund-ID i det aktuella misslyckade försöket men om denne kund beställer när han/hon kommit hem från jobbet i en ny session och inte valt att registrera sig kollar vi även e-postadressen. På så sätt kan vi fånga in en bra statistik på vad det kommer att ge.
22 september, 2011 kl. 15:39 #127403JoelDeltagareHärligt Mats!
Vi körde också med ”hej förnamn” i början, men problemet med detta är att väldigt ofta har kunden använt Klarnas ”Hämta adressuppgifter” och då ser det helt plötsligt väldigt opersonligt ut med ”Hej Rolf Joel Christoffer”…
En annan grej som jag kom och tänka på är att det kanske är extra känsligt för den typ av produkter du köper, men du lär väl märka om folk hör av sig och klagar Man kan ju tycka att folk borde ha koll på sina inkorgar och inte låta vem som helst kolla dem.
22 september, 2011 kl. 16:48 #127412LastbrygganDeltagareVi körde också med ”hej förnamn” i början, men problemet med detta är att väldigt ofta har kunden använt Klarnas ”Hämta adressuppgifter” och då ser det helt plötsligt väldigt opersonligt ut med ”Hej Rolf Joel Christoffer”…
Jag kör inte med ”hämta adress” eftersom jag tror att vissa kunder kan uppleva det läskigt att vi som säljer snusk ”har koll” på vad dom heter. Jag hämtar helt enkelt in namnet till mejlet från fältet ”förnamn” i kassan.
22 september, 2011 kl. 17:05 #127414Jimmy OstromDeltagareInga problem alls, vi får hoppas att det ger bra försäljning efter dessa mail för oss alla.
Jag har många ombeställningar så det känns gott måste jag säga.
@Lastbryggan 24724 wrote:
Då var även jag igång, texten i mejlet är ärligt inspirerad av Joel som i sin tur fick den av Jimmy. Så det är väl Jimmy som jag är skyldig ett tack.
22 september, 2011 kl. 17:05 #127415Jimmy OstromDeltagareRiktigt bra gjort tycker jag.
@Lastbryggan 24736 wrote:
Jag kör inte med ”hämta adress” eftersom jag tror att vissa kunder kan uppleva det läskigt att vi som säljer snusk ”har koll” på vad dom heter. Jag hämtar helt enkelt in namnet till mejlet från fältet ”förnamn” i kassan.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.