Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Påminna folk som inte gått igenom kassan?
- Detta ämne har 90 svar, 34 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 1 månad sedan av ducedo.
-
FörfattareInlägg
-
12 september, 2011 kl. 10:21 #126585Jimmy OstromDeltagare
Jag hade 7st ordrar som inte gick igenom i helgen och fick tillbaka en av dessa pga mailen, så det får man ju säga är okej för det är ju bara mail/lite text:)
@Joel 23836 wrote:
Helt korrekt! Nu ska vi bara hitta ett bra sätt att mäta hur många som faktiskt kommer till avslut efter mailet
12 september, 2011 kl. 10:44 #126588JoelDeltagareVi har börjat få en del mailsvar nu och även om inget har lett till ett köp (ännu) så är det ju inte helt dumt att få höra hur kunden upplever kassan och vad som kan gå fel på vägen till ett avslutat köp
12 september, 2011 kl. 10:50 #126589Mikkel79DeltagareEr ofte endel arbeid å analysere data…
Vi bruker Magento, og fant en extension som gjør akkurat det samme: Follow up email
Så skal absolutt få installert og testet den etterhvert.14 september, 2011 kl. 08:29 #126678Jimmy OstromDeltagareLiten uppdatering från min sida.
Vi har haft ca 4000 kronor i försäljning som kunderna (2st) inte fick genom sina beställningar.
Så jag är nöjd.
Sen är detta vanligt har jag lärt mig idag av en kund, när dom beställer från sin iPhone så uppfattar inte alla att det öppnas ett nytt fönster när dom ska pynta på faktura, kort eller annat.
Så där tappar man nog en del kunder tror jag imed att det inte sker ”på” hemsidan utan i ett nytt fönster.
14 september, 2011 kl. 08:50 #126681JoelDeltagareVi har haft blyga c:a 500 kr i försäljning från 2 st kunder via ”återköp” genererade från dessa mail, men då har vi ju som sagt inte haft funktionen aktiverad särskilt länge heller.
[IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=305&stc=1&d=1315990246[/IMG]
Jag har även lagt till så att vi kan se vilken order som kunden först misslyckades med (se bild ovan)
Jimmy: Ett tips till din kassa, låt kunden lägga till ett meddelande till sin beställning. Det är en funktion som är mycket uppskattad av våra kunder, t.ex ”Jag behöver denna order före helgen, annars måste ni kontakta mig” eller ”Om ni har fler än 2 av dessa i lager v.g lägg till 1 till isåfall” är vanligt förekommande meddelanden
14 september, 2011 kl. 09:43 #126683Jimmy OstromDeltagareVi har ”extra meddelande till butiken” högst upp under varorna dom lagt i korgen, kanske ska placera denna på ett bättre sätt?
@Joel 23947 wrote:
Jimmy: Ett tips till din kassa, låt kunden lägga till ett meddelande till sin beställning. Det är en funktion som är mycket uppskattad av våra kunder, t.ex ”Jag behöver denna order före helgen, annars måste ni kontakta mig” eller ”Om ni har fler än 2 av dessa i lager v.g lägg till 1 till isåfall” är vanligt förekommande meddelanden
14 september, 2011 kl. 09:50 #126684JoelDeltagare@Jimmy Öström 23949 wrote:
Vi har ”extra meddelande till butiken” högst upp under varorna dom lagt i korgen, kanske ska placera denna på ett bättre sätt?
Jaha, oj! Den hade jag missat helt och hållet. Jag tycker att en mer logisk placering är längst ner innan man klickar på ”lägg beställning”. Som kund har man då gått igenom hela beställningen, funderat ett par gånger och hinner man komma på något man vill meddela om så gör man ju det längst ner
Jag skulle tro att de flesta andra kör så också.
/Joel
14 september, 2011 kl. 09:53 #126686Jimmy OstromDeltagareNej, jag vill inte ha mer kontakt med våra kunder än vi behöver :eek::eek::eek:
Nej bara skojar såklart.
Jag håller med dig, den ska helt klart flyttas i version Punkt 3 😎
Jag tackar för tipset detta uppskattar vi MYCKET! Jag beställde toners idag från http://www.tonerlagret.se och jag mailade två tips till dom om deras kassa.
@Joel 23950 wrote:
Jaha, oj! Den hade jag missat helt och hållet. Jag tycker att en mer logisk placering är längst ner innan man klickar på ”lägg beställning”. Som kund har man då gått igenom hela beställningen, funderat ett par gånger och hinner man komma på något man vill meddela om så gör man ju det längst ner
/Joel
14 september, 2011 kl. 09:56 #126687JoelDeltagareDet är oerhört viktigt att få andras synvinklar och åsikter
Även om många e-handlare inte ens provhandlat hos sig själv, vilket kan vara en bra grej för att upptäcka små fel.
Ett annat tips till dig Jimmy (eller er tekniker) är att använda
Prova i vår kassa och jämför med din så förstår du kanske bättre vad jag menar.
14 september, 2011 kl. 10:04 #126688fotofyndetDeltagareJoel, lite OT men går under att tipsa varandra. Jag skulle skicka ett tips med e-post till en vän, men fick detta felmeddelande
Sidan eller produkten du letar efter kunde inte hittas.
Detta kan bero på:
•Produkten har bytt namn
•Sidan har flyttats
•NÃ¥gon har gett dig en felaktig länk
•Du gillar felmeddelanden
» Klicka här för att gå tillbaka till startsidan.Vänliga hälsningar,
Partykungen.se -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.