Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Pallar fast på Arlanda (FedEx får inte tummen ur)
- Detta ämne har 59 svar, 22 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 9 månader sedan av Dan.
-
FörfattareInlägg
-
9 november, 2011 kl. 22:37 #130027LastbrygganDeltagare
OT.
Får en ny sändning skickad från USA i morgon och då jag vägrade låta dem skicka med FedEx så lade jag till 200 dollar och bad dem skicka med DHL stället, blir kul att se hur det hanteras med dem. Blir det mer frekvent framöver så har jag ett eget avtal med P.EX. och då vet jag att det funkar.Sändningen med DHL skickades från USA (västkusten) i torsdags förra veckan, jag hade den utkörd på mitt lager i måndags, snyggt jobbat DHL.
9 november, 2011 kl. 23:05 #130029LastbrygganDeltagareDet var kul att verngren var inne och tittade till tråden för en halvtimme sen i alla fall.
Finns det liv finns det hopp.9 november, 2011 kl. 23:20 #130030JohanKDeltagare@Lastbryggan 27628 wrote:
Det var kul att verngren var inne och tittade till tråden för en halvtimme sen i alla fall.
Finns det liv finns det hopp.He he.
Det kan ju varit en slump med fedex, men att det inte ska kunna gå att få fram underlaget till betalningen är ju dåligt som attans.
Dhl tycker jag alltid sköter sig bra dock!
10 november, 2011 kl. 05:46 #130031fotofyndetDeltagareDet är väl Fedex som har ”Fakturan skall betalas omgående” som betalningvillkor också? DHL och UPS har iofs bara 10 dagar nto, men det är ju klart bättre än ”omgående”. Vet ni NÅGON annan som skickar ut fakturor med det betalningsvillkoret?
Skönt att se att DHL håller bra även från USA.
10 november, 2011 kl. 07:09 #130033verngrenDeltagareHej Mats och andra.
Jag har fått sändningsnumret, det stämmer. Jag fick det på Lördagen och kunde inte göra mycket med det då. Kollade upp det på Måndagen och bad våran import avdelning att skicka ut underlag med en gång. Mitt misstag är att jag inte följde upp med Mats efteråt. Har kollat i våra system, och det finns ingen faktura uppladdad ännu, det finns bara beräkningen där (ED).
Fotofyndet: Det stämmer att vi har betalningskravet omgående, det är kanske inte det bästa uttryckt, däremot har vi de generösaste betalningsfrister på marknaden. Vi tar inte någon påminnelseavgift alls, och om ärendet går till Inkasso och ni betalar mer eller mindre med en gång till oss drar vi tillbaka det från Intrum utan extra kostnad (Inkassoavgifter). Det betyder generellt betalningsvillkor på 80 dagar innan det går till Intrum utan påminnelsekostnad.
10 november, 2011 kl. 09:07 #130037SandblomDeltagare@verngren 27632 wrote:
Hej Mats och andra.
Jag har fått sändningsnumret, det stämmer. Jag fick det på Lördagen och kunde inte göra mycket med det då. Kollade upp det på Måndagen och bad våran import avdelning att skicka ut underlag med en gång. Mitt misstag är att jag inte följde upp med Mats efteråt. Har kollat i våra system, och det finns ingen faktura uppladdad ännu, det finns bara beräkningen där (ED).
Fotofyndet: Det stämmer att vi har betalningskravet omgående, det är kanske inte det bästa uttryckt, däremot har vi de generösaste betalningsfrister på marknaden. Vi tar inte någon påminnelseavgift alls, och om ärendet går till Inkasso och ni betalar mer eller mindre med en gång till oss drar vi tillbaka det från Intrum utan extra kostnad (Inkassoavgifter). Det betyder generellt betalningsvillkor på 80 dagar innan det går till Intrum utan påminnelsekostnad.
Vill inte låta dryg men ta nu och fixxa fram ett betalningsunderlag till porrhandlaren istället för att sitta här och svamla om inkassoavgifter och annat som jag har svårt att tro att många här inne är så intresserade av.
10 november, 2011 kl. 09:25 #130038verngrenDeltagareFör att undvika missförstånd, vill jag klargöra att detta skriver jag inte som representant för FedEx.
Men du låter dryg, och jag förtydligar endast våra villkor efter ett uttalande från fotofyndet.. Jag tror fler är intresserade av det än att veta om Lastbryggan fick sitt underlag eller inte.
10 november, 2011 kl. 11:00 #130051fotofyndetDeltagareJag ska inte svamla sönder Mats tråd, så vi kan diskutera vidare i en annan. Mitt förra inlägg var bara ett ytterligare exempel på vad jag anser vara bristande service.
10 november, 2011 kl. 11:29 #130055MajsanDeltagare@verngren 27638 wrote:
För att undvika missförstånd, vill jag klargöra att detta skriver jag inte som representant för FedEx.
Men du låter dryg, och jag förtydligar endast våra villkor efter ett uttalande från fotofyndet.. Jag tror fler är intresserade av det än att veta om Lastbryggan fick sitt underlag eller inte.
Ursäkta men enligt mig är det absolut intressanta i detta ämne OM Mats får sin pall eller ej, och i så fall när. Vilka betalningsfrister man har tycker jag inte har så stor betydelse utan man vill ju ha sina grejor så snart som möjligt.
Detta tycker jag viktigt då vi e-handlare funderar på om det går att anlita er tjänst eller inte. Vi E-handlare gör ju alltid jämförelser.
Vi använder idag DHL för vår import och det fungerar helt oslagbart. Ett stort plus till DHL för leverans och service samt betalningsfrister på kostnaderna för importen
10 november, 2011 kl. 11:41 #130058verngrenDeltagareMats fick sin pall inom specificerad tid.
Avsändaren hade skickat som Economy Freight, vilket från USA gav honom ett commitment datum den 21 Oktober innan klockan 18.0021 Oktober klockan 11.30 var detta gods levererat.
Problemet var klareringen, och efterföljande fakturaunderlag till detta.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.