Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Paket-upplevelsen
- Detta ämne har 5 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 10 månader sedan av Dancar.
-
FörfattareInlägg
-
13 februari, 2015 kl. 16:13 #102473eliascaDeltagare
Hej!
Hittade inget på forumet, men ni får gärna peka mig rätt om det diskuterats tidigare.
Är det någon här inne som storsatsat på att leverera en riktigt snygg och trevlig paket-upplevelse för kund, dvs. allt från emballage, skydd/fyllnad, give-aways och annat. Vad har ni för tankar, tips och erfarenheter?
13 februari, 2015 kl. 20:23 #177455FraktjaktDeltagareVi köpte in en del mönstrat emballage till vår fysiska butik och det var det som sålde bäst även om det var lite dyrare. Om man tänker sig att man ska hämta ut sitt paket hos ombudet och ett av paketen sticker ut lite extra på hyllan, då blir man förstås extra glad när paketet man själv har lagt märke till är till just mig, en positiv upplevelse redan vid första ögonkastet. Sedan gäller det förstås att inte vara sämre, utan ännu bättre när paketet väl öppnas.
Ett snyggt designat emballage tror är en liten framtidsmellodi, även om vi inte är där riktigt ännu.
15 februari, 2015 kl. 15:57 #177463wonderfoodDeltagareJag tror absolut att det är viktigt. Vi skickar ofta med något extra men har inget eget designat emballage än. Finns ju massor att göra här men sen är det en kostnadsfråga också.
Har själv varit med om att jag beställt fina saker som kommit i slitna, begagnade kartonger med tejprester, halvt bortrivna adressetiketter etc. Sånt känns ju inte alls kul även om det sen inte är något fel på varan inuti.15 februari, 2015 kl. 19:36 #177466EkraftDeltagareDet beror helt på vad det är man säljer. Är det prestigevaror som människor köper för att det är lite status så skall man naturligtvis se till att själva leveransen är en del av upplevelsen. Säljer man varor i lågprissegmentet så räcker helt och rent långt, de kunderna ser hellre ett lägre pris än en lyxig förpackning.
15 februari, 2015 kl. 19:44 #177468C.LarssonDeltagareHos oss så har vi förbockat en ruta i kassan där det står att vi skickar gärna i återvunnet material. men så är vi också inom den nischen
16 februari, 2015 kl. 08:03 #177473DancarDeltagareJag tror helt klart att snyggt emballage/förpackning är framtidens melodi. Att handla på nätet ska vara en bra shoppingupplevelse från besök på sidan tills dess att man packar upp sin vara. Precis som ovan nämnts så är det dock lite beroende på vad det är man säljer. För vår del så är det otänkbart att skicka de finare premiumprodukterna i en halvtaskig gammal kartong. Då vi jobbar med tobaksvaror så kan vi inte göra reklam på traditionellt vis så vi har lagt en stor del av marknadsföringsbudgeten på förpackningen istället, förhoppningen är att det skapar ett buzz bland våra kunder samt att en och annan tar ett kort på leveransen och lägger upp på sociala medier. Vi har dock en lång väg att gå innan vi känner oss nöjda men tycker ändå att vi har kommit en liten bit på vägen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.