Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Pacsoft, Unifaun Online, fan och hans moster
- Detta ämne har 27 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 6 månader sedan av Dan.
-
FörfattareInlägg
-
14 juni, 2009 kl. 06:57 #106203NicklasDeltagare
När det gäller Schenker så ver jag att de måste ha informationen elektroniskt annars så får man böta 60kr per kolli tror jag att det var.
14 juni, 2009 kl. 10:20 #106206DanDeltagareRekommenderar ni att man köper en dedikerad etikettskrivare typ någon av de som Unifaun rekommenderar eller ska man köra på laserskrivaren? Nackdelen är ju att man måste printa 2 etiketter i taget med A4-etiketter vilket kan bli lite slöseri men kanske försumbart
14 juni, 2009 kl. 10:34 #106207NicklasDeltagareEn Zebra GK420D borde bli mer kostnadsefektivt om du ska köra ut transport etiketter,
går att köpa hyfat billigt de större modellerna blir dyrare..
ZEBRA GK420D DT 203DPI USB/SERIELLJag kommer inte ihåg vad man fick ge för själva ettiketterna men det är standard etiketter det handlar om så det kan inte vara allt för mycket. Det var några år sedan man satt och köpte in material till termotransfer skrivare sist.
14 juni, 2009 kl. 11:08 #106208Katrin LundgrenDeltagareJag kör med två vanliga lasrar, fungerar bra.
14 juni, 2009 kl. 11:34 #106209ParvelitoDeltagareTransportetiketter brukar kosta 30-40 öre stycket beroende på vad man kan använda. Termoskrivare drar ju ingen toner, så de är rätt så billiga i drift av den anledningen, och så är det färdiga etiketter med klister så man slipper tejp.
Det finns nackdelar. Man måste komma ihåg att köpa hem etiketter till den skrivaren, som står och kostar bundet kapital. Man får en ny maskin som står och drar ström, som tar plats, som kräver installation och som förr eller senare går sönder eller krånglar. Då har man ingen backup. En vanlig laserskrivare kan man ju få fram på en timme eller två, men en etikettskrivare tar längre tid.
Skriver man ut mer än 10-15 etiketter om dagen i snitt så är det nog en bra investering, och kör man bortåt 100 om dagen så att man kan tänkas ha användning för två är det klockrent för då får man redundans också.
14 juni, 2009 kl. 14:25 #106211RikardDeltagareJag tycker självklart att du ska köpa så många skrivare och så mycket toner som det bara går..
Men vi kör på laseretiketter i laserskrivaren. 3 st per A4 (DHL standard). Varje A4 kostar kanske 1 kr eller så. Fördelen är att du inte behöver investera pengar i en ny etikettskrivare men å andra sidan om din befintliga skrivare bara har ett pappersfacks så måste du ju byta papper i ett kör eller köpa en ny laserskrivare.
Tycker också att Parvelito har en vettig synpunkt kring om etikettskrivaren går sönder. Hur löser man det då i 2-3 dagar innan man får fram en ny?
14 juni, 2009 kl. 14:30 #106212NicklasDeltagareRikard;896 wrote:Tycker också att Parvelito har en vettig synpunkt kring om etikettskrivaren går sönder. Hur löser man det då i 2-3 dagar innan man får fram en ny?Som reserv har man a4-ark till sin laser, men om det är något som är driftsäkert så är det zebraskrivare. Vi byte ut ett antal nu som var över 20 år gamla för att det inte gick få tag i reservdelar.
14 juni, 2009 kl. 16:38 #106213DanDeltagareJag gillar inte att byta papper i min skrivare. Just nu har jag en med 2 pappersfack. Ett för brevetiketter och ett för kvitton, men att uppgradera till ett 3e för pacsoft-etiketter kostar 1500kr… då kan jag nästan köpa en till laserskrivare istället och ha backup
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.