Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › "Övriga kommentar" i kassan, nödvändigt eller överflödigt?
- Detta ämne har 28 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Anton A.
-
FörfattareInlägg
-
18 maj, 2012 kl. 14:03 #145787kontorsmagasinetDeltagare
Helt enig där Dan, ingen universiell regel. Om ni måste göra en enskild process för dessa ordrar då kan det ju vara så att det kostar mer än det smakar. Samtidigt tycker jag att det personliga elementet är väldigt viktigt när det gäller e-handel, det är det som gör att man kan skilja sig från sina konkurrenter. Sen är det klart att roligaprylar har rätt unika produkter och blir personliga på det sättet. Kanske ännu viktigare att försöka vara personlig när man säljer kopieringspapper…
18 maj, 2012 kl. 14:04 #145788DanDeltagareSåfort jag kan filtrera på ordrar med kommentarer i vår backend ska vi testa det och se vad vi får in för skoj saker i fältet
@kontorsmagasinet 44960 wrote:
Helt enig där Dan, ingen universiell regel. Om ni måste göra en enskild process för dessa ordrar då kan det ju vara så att det kostar mer än det smakar. Samtidigt tycker jag att det personliga elementet är väldigt viktigt när det gäller e-handel, det är det som gör att man kan skilja sig från sina konkurrenter. Sen är det klart att roligaprylar har rätt unika produkter och blir personliga på det sättet. Kanske ännu viktigare att försöka vara personlig när man säljer kopieringspapper…
18 maj, 2012 kl. 14:06 #145789JoelDeltagare@Dan 44948 wrote:
Eftersom jag är #1 på trustpilot i sverige och delad #2 på prisjakt i sverige så har jag per default rätt i alla kundtjänstfrågor och tråden kan därför avslutas här hehe Men skämt å sido beror det nog på vilka kunder och produkter man säljer och alla kommer här tycka att det man själv gör är bäst.
Tänk om du haft kommentarsfält i kassan Dan, då hade du legat 1:a på Prisjakt
Jag ska maila en lista med kommentarer vi fått så fort jag har några minuter över
18 maj, 2012 kl. 14:07 #145790DanDeltagareDoh tänk om det är så ;(
@Joel 44962 wrote:
Tänk om du haft kommentarsfält i kassan Dan, då hade du legat 1:a på Prisjakt
Jag ska maila en lista med kommentarer vi fått så fort jag har några minuter över
18 maj, 2012 kl. 14:11 #145791bananeDeltagareKul att ämnet intresserade fler än mig
Hade varit jätteintressant för er som har kommentatorsfält att se någon statistik i form av hur många kommentarer som kräver action, om action är genomförbar, enbart glada tillrop osv. *pekar på joel*18 maj, 2012 kl. 14:49 #145792Katrin LundgrenDeltagarevi har haft kommentarsfältet så länge jag kan minnas, och kanske högst 2% kräver ngn form av hantering, oftast är det sådant man kan genomföra utan större problem eller sådant man inte behöver göra ngt med
18 maj, 2012 kl. 16:13 #145794danielanderssonDeltagareAlla kommentarer på ordrar mailas till vår kundtjänst/support, som då hanterar dessa separat. Ska något göras med ordern, läggs en specialkommentar in så att dessa kan hanteras separat, annars hanteras de precis som vanligt.
Hos oss handlar det oftast om separat fakturaadress för företag
18 maj, 2012 kl. 16:14 #145795DanDeltagareLåter som en bra rutin lunarmys den kanske man ska sno
18 maj, 2012 kl. 16:42 #145797Anton ADeltagareJag tror inte att kunden störs utav rutan. Därför är det bra att ha en sådan ruta ifall kunden vill meddela något.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.