Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › "Övriga kommentar" i kassan, nödvändigt eller överflödigt?
- Detta ämne har 28 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av
Anton A.
-
FörfattareInlägg
-
18 maj, 2012 kl. 08:45 #145751
MissRetro
DeltagareVi har ca 5% soim lämnar meddelande i kassan.
Huvudsaken av meddelandena är att dem behöver sina saker innnan helgen.
Men även en del komplimanger kommer igen.18 maj, 2012 kl. 09:01 #145752Joel
DeltagareUnderskattat av många skulle jag säga! 5-10% av våra kunder lämnar ett meddelande och det underlättar i 90% fall vår hantering av order.
Det är alltifrån ”skippa kvittot, det är en present” till ”Fanns bara 6 i lager men om ni kan få hem fler kontakta mig så köper jag dem!” eller ”Jag älskar Partykungen!!”.
18 maj, 2012 kl. 09:02 #145753Parvelito
DeltagareHåller med Joel! Framför allt sparar det en massa kundtjänstmail och telefonsamtal, och man kan få allt rätt från början.
18 maj, 2012 kl. 09:28 #145755banane
DeltagareTack för er input! Då är det inte något att tveka på utan jag lägger in det fältet
18 maj, 2012 kl. 10:38 #145758Plastskivor
DeltagarePå vilket sätt gör ”Jag älskar Partykungen!!” att er orderhantering underlättas?
18 maj, 2012 kl. 11:36 #145760Dan
DeltagareJag tycker fortfarande det är en kass idé. Det blir specialfall som vi inte kan tillmötesgå och önskemål av variantprodutker som inte finns i lager vilket gör att vi måste sköta alla ordrar med ”övriga kommentarer” i ett separat och slöare flöde vilket gör kunden kinkig.
Det får såklart vägas mot de fall där kunden känner att han blir glad för han kan skriva ett önskemål och bli glad, men 10 sådana väger typ inte upp en kund som inte får någon pryl och blir sur för den han ”BESTÄLLDE I ÖVRIGA KOMMENTARER” inte fanns.
Så i vårt fall slöar det upp kundtjänst, plock och pack med specialfall och önskemål som inte går att lösa.
BAM!
18 maj, 2012 kl. 11:45 #145762Joel
Deltagare@Plastskivor 44930 wrote:
På vilket sätt gör ”Jag älskar Partykungen!!” att er orderhantering underlättas?
Genom att vår personal förhoppningsvis blir lite glad av att se det och triggad att jobba ännu hårdare
18 maj, 2012 kl. 11:47 #145763Jimmy Ostrom
DeltagareJag håller med Dan, fast vi har det själva:o
Men jag anser att det slöar till flödet. Rätt eller fel, men det är min åsikt med!
@Dan 44933 wrote:
Jag tycker fortfarande det är en kass idé. Det blir specialfall som vi inte kan tillmötesgå och önskemål av variantprodutker som inte finns i lager vilket gör att vi måste sköta alla ordrar med ”övriga kommentarer” i ett separat och slöare flöde vilket gör kunden kinkig.
Det får såklart vägas mot de fall där kunden känner att han blir glad för han kan skriva ett önskemål och bli glad, men 10 sådana väger typ inte upp en kund som inte får någon pryl och blir sur för den han ”BESTÄLLDE I ÖVRIGA KOMMENTARER” inte fanns.
Så i vårt fall slöar det upp kundtjänst, plock och pack med specialfall och önskemål som inte går att lösa.
BAM!
18 maj, 2012 kl. 11:58 #145764banane
DeltagareTack för den åsikten också Dan, det gjorde ju inte valet lättare men ni har ju rätt nöjda kunder på prisjakt utan fältet så det verkar ju funka helt ok utan också
18 maj, 2012 kl. 12:26 #145768Joel
Deltagare@Dan 44933 wrote:
Jag tycker fortfarande det är en kass idé. Det blir specialfall som vi inte kan tillmötesgå och önskemål av variantprodutker som inte finns i lager vilket gör att vi måste sköta alla ordrar med ”övriga kommentarer” i ett separat och slöare flöde vilket gör kunden kinkig.
Det får såklart vägas mot de fall där kunden känner att han blir glad för han kan skriva ett önskemål och bli glad, men 10 sådana väger typ inte upp en kund som inte får någon pryl och blir sur för den han ”BESTÄLLDE I ÖVRIGA KOMMENTARER” inte fanns.
Så i vårt fall slöar det upp kundtjänst, plock och pack med specialfall och önskemål som inte går att lösa.
BAM!
Av 40000+ ordrar så har det hänt 2 ggr (vad jag vet) att en kund önskat en speciell variant (när vi sålt osorterat) och båda fallen har vi kunnat lösa det åt kunden, som blivit supernöjd. Förvisso säljer vi inte så mycket osorterade artiklar med färger etc men jag ser det som ett icke-problem.
Jag vet att vi är av olika åsikter här men jag är helt övertygad att vi ger en bättre köpupplevelse med kommentar än utan. Om du körde en kundundersökning och frågar 1000 random kunder vad dom skulle föredra så är jag också övertygad om att kassa med kommentarsfält vinner
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.