Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem "Övriga kommentar" i kassan, nödvändigt eller överflödigt?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 29 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98143
    banane
    Deltagare

    Sitter och designar min kassa och filar på vilka fält som man verkligen måste ha… Ni som varit igång ett tag, i hur stor utsträckning upplever ni att kunderna använder ”övriga kommentarer” vid ett köp?
    Dvs om dom har något speciellt dom vill påpeka i samband med sin order?
    Vill ju gärna ha så lite som möjligt som kan distrahera kunderna i kassan…

    #145751
    MissRetro
    Deltagare

    Vi har ca 5% soim lämnar meddelande i kassan.

    Huvudsaken av meddelandena är att dem behöver sina saker innnan helgen.
    Men även en del komplimanger kommer igen.

    #145752
    Joel
    Deltagare

    Underskattat av många skulle jag säga! 5-10% av våra kunder lämnar ett meddelande och det underlättar i 90% fall vår hantering av order.

    Det är alltifrån ”skippa kvittot, det är en present” till ”Fanns bara 6 i lager men om ni kan få hem fler kontakta mig så köper jag dem!” eller ”Jag älskar Partykungen!!”.

    :)

    #145753
    Parvelito
    Deltagare

    Håller med Joel! Framför allt sparar det en massa kundtjänstmail och telefonsamtal, och man kan få allt rätt från början.

    #145755
    banane
    Deltagare

    Tack för er input! Då är det inte något att tveka på utan jag lägger in det fältet :)

    #145758
    Plastskivor
    Deltagare

    På vilket sätt gör ”Jag älskar Partykungen!!” att er orderhantering underlättas?

    #145760
    Dan
    Deltagare

    Jag tycker fortfarande det är en kass idé. Det blir specialfall som vi inte kan tillmötesgå och önskemål av variantprodutker som inte finns i lager vilket gör att vi måste sköta alla ordrar med ”övriga kommentarer” i ett separat och slöare flöde vilket gör kunden kinkig.

    Det får såklart vägas mot de fall där kunden känner att han blir glad för han kan skriva ett önskemål och bli glad, men 10 sådana väger typ inte upp en kund som inte får någon pryl och blir sur för den han ”BESTÄLLDE I ÖVRIGA KOMMENTARER” inte fanns.

    Så i vårt fall slöar det upp kundtjänst, plock och pack med specialfall och önskemål som inte går att lösa.

    BAM! ;)

    #145762
    Joel
    Deltagare

    @Plastskivor 44930 wrote:

    På vilket sätt gör ”Jag älskar Partykungen!!” att er orderhantering underlättas?

    Genom att vår personal förhoppningsvis blir lite glad av att se det och triggad att jobba ännu hårdare :)

    #145763
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag håller med Dan, fast vi har det själva:o

    Men jag anser att det slöar till flödet. Rätt eller fel, men det är min åsikt med!

    @Dan 44933 wrote:

    Jag tycker fortfarande det är en kass idé. Det blir specialfall som vi inte kan tillmötesgå och önskemål av variantprodutker som inte finns i lager vilket gör att vi måste sköta alla ordrar med ”övriga kommentarer” i ett separat och slöare flöde vilket gör kunden kinkig.

    Det får såklart vägas mot de fall där kunden känner att han blir glad för han kan skriva ett önskemål och bli glad, men 10 sådana väger typ inte upp en kund som inte får någon pryl och blir sur för den han ”BESTÄLLDE I ÖVRIGA KOMMENTARER” inte fanns.

    Så i vårt fall slöar det upp kundtjänst, plock och pack med specialfall och önskemål som inte går att lösa.

    BAM! ;)

    #145764
    banane
    Deltagare

    Tack för den åsikten också Dan, det gjorde ju inte valet lättare men ni har ju rätt nöjda kunder på prisjakt utan fältet så det verkar ju funka helt ok utan också :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 29 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.