Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Outlöst paket?
- Detta ämne har 13 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av Lilla Ivy.
-
FörfattareInlägg
-
23 juli, 2013 kl. 09:56 #166097BorjeDeltagare
@biz 66893 wrote:
Ps om du levererar till en annan adress än den som Klarna har godkänt så tar du själv hela kreditrisken, kan vara värt att dubbel kolla om det nu var flera dyra varor som hade beställts…
Så som jag har förstått det så tar Klarna fortfarande kreditrisken men inte bedrägeririsken om du skickar till annan adress. Alltså så länge det inte är bedrägeri och rätt person får paketet så ska det vara ok.
23 juli, 2013 kl. 10:01 #166098BorjeDeltagare@bslask 66889 wrote:
Om kunden har godkänt ordern där leveransadressen tydligt framgick så bör du kunna ta ut en ”outlöst paket” avgift, förutsatt att du har skrivit om denna avgift i dina villkor.
Vet inte om det är Nordisk Ehandels integration av Klarna eller om det är så överallt men jag har haft några kunder som skrivit in en annan adress än folkbokföringsadressen och valt Klarna faktura. Då har adressen ändrats utan något meddelande förutom att det står i orderbekräftelsemailet. Iofs står det i Klarnas villkor att paketen skickas till folkbokföringsadressen men det kan vara lite otydligt för de som inte läser köpvillkoren.
23 juli, 2013 kl. 10:47 #166099flennstromDeltagare1. Det stämmer att vi tar kreditrisken men inte bedrägeririsken om man skickar till en annan adress.
2. Det är inte vi på Klarna som bestämmer vilken adress varorna skickas till. Det beslutet är alltid butikens, men butiken får göra en avvägning med hänsyn till svar nr 1 ovan. Att adressen ändras beror på hur integrationen är gjord.26 juli, 2013 kl. 17:27 #166181Lilla IvyDeltagareVåra paket klara nog många leveranser men det finns ju tyvärr ingen kontroll på HUR varorna har gått sönder…
Innehållet i flera outlösta paket som vi sänt igen mot våra faktiska fraktkostnader har blivit krossade utan yttre synlig påverkan. Då får vi återbetala alla kostnader till kunden eftersom de får obrukbara varor…Det går naturligtvis inte att reklamera hos dhl – det är svårt nog med synlig påverkan.
Men nu har vi löst problemet genom att inte omskicka outlösta varor.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.