Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Outlöst paket – fakturera kund
- Detta ämne har 10 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av mephisto73.
-
FörfattareInlägg
-
7 februari, 2013 kl. 10:05 #159507mephisto73Deltagare
@Prix 60294 wrote:
… när jag först betalar 57,55 (Frakt till kund) + 57,55 (Frakt tillbaka till oss) + 150 (Straffavgift) + 57,55 (Frakt till kund) (allt + moms) och med hyffsat små marginaler är detta värdelöst. Den annars ganska höga avgiften 295 :- (inkl moms) för ej hämtad täcker ju knappast.
Vem skickar du med? Det låter som väldigt höga kostnader som ditt fraktbolag tar ut, jag tror t.ex. inte Posten tar något för t.ex. ej uthämtade varubrev?
Nu kanske du inte kan skicka med varubrev, men med de siffrorna förstår jag att det är ett problemområde för dig. Jag antar att detta gäller i första hand fakturakunder?
När det gäller förskottskunder är det ju ”bara” att betala tillbaka orderbeloppet minus dina omkostnader och låta kunden beställa igen om denne så önskar.
Men visst är det ett gissel med ej uthämtade paket.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.