Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Otrevlig kund som inte betalar
- Detta ämne har 18 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 4 månader sedan av connywesth.
-
FörfattareInlägg
-
18 juni, 2014 kl. 04:16 #175043C.LarssonDeltagare
Jag skulle defenetivt skicka spårbart andra gången. Har ni inget sånt avtal kan ni väl ta med paketet till ett ombud och be dem skicka spårbart denna gång så att du inte blir blåst igen. Då kan du ju bevisa det iallafall.
18 juni, 2014 kl. 04:57 #175044karfoDeltagareJag skulle också helt enkelt skicka om.
Som kund skulle jag bli förbannad om jag blir krävd på betalning för produkter jag inte fått då företaget medvetet valt att inte skicka spårbart.
Givetvis finns det alltid kunder som kan bråka och vissa gör det på olika sätt! Hade kunden pratat med er på ett vettigt sätt hade ni kanske försökt lösa det fortare men i detta fallet så är kunden otrevlig mot er och det är bara att bita i det sura äpplet och skicka nya varor spårbart.
Det går även att vända de argaste kunder om man sköter sina kort rätt och dessa kan även bli fantastiska förespråkare för erat företag.
Ni kommer aldrig få reda på om kunden är en bedragare eller inte utan man får helt enkelt utgå från att kunden inte är det.
Pallar ni inte detta något mer får ni
1. Sälja era fakturor genom en faktureringstjänst med kreditupplysning.
2. Börja skicka spårbart med leg. kontroll (detta kommer vara ett krav från eran leverantör av fakturatjänsten).Skickar man billiga, lätta produkter icke spårbart så måste man räkna med dessa smällar ibland. Är det 1 paket på 200 som försvinner kanske det är värt det då frakten är halva priset mot närmaste spårbara.
MVH Fredrik
18 juni, 2014 kl. 14:43 #175062blazernDeltagareVi brukar meddela våra kunder att om dom inte har fått sin försändelse att kontakta deras lokala postkontor. När dom säger att dom ska göra det vill vi veta namn och telefonnummer till den som dom har pratat med så vi kan ringa och kontrollera.
Alla på detta forumet vet att detta är lönlöst och att inte ett skit kommer att hända, men av någon konstig anledning blir några av dessa som inte ”fått sina varor” nervösa eller något och betalar för varor som inte har fått och inbetalningsuppgifterna har dom väl gissat då våra fakturor är med i paketen. 😆
18 juni, 2014 kl. 18:07 #175064PaolaDeltagareUsch vad jobbig situation, fasar själv för när det händer mig men är väl tyvärr något man måste räkna med när man riktar sig till konsumenter.
Som andra påpekat går det ju inte att veta om det är en bedragare eller en kund som känner sig bedragen och därför surnat till. Själv hade jag nog (på de aktuella sociala medierna) beklagat och meddelat att kunden blivit mejlad angående ärendet, och sen skickat varorna igen spårbart.
Lycka till!
MVH Paola
18 juni, 2014 kl. 19:42 #175065PlastskivorDeltagare@blazern 77813 wrote:
Vi brukar meddela våra kunder att om dom inte har fått sin försändelse att kontakta deras lokala postkontor.
Vad är ett ”postkontor” ?
18 juni, 2014 kl. 20:01 #175066nobynatorDeltagare@Plastskivor 77816 wrote:
Vad är ett ”postkontor” ?
Troligen ett såkallat postens utlämningsställe eller ett företagscenter, vad tror du om det? 😮
18 juni, 2014 kl. 20:24 #175067MagnusJohanssonDeltagareOm ni skickar mail från någonting@becharmed.se så bör ni sätta upp SPF (Sender Policy Framework ? Wikipedia) för den domänen. Det saknas idag och ökar risken att mail taggas som spam och inte blir lästa.
18 juni, 2014 kl. 22:15 #175069blazernDeltagare@Plastskivor 77816 wrote:
Vad är ett ”postkontor” ?
Omformulerar mig till postombud alternativt företagscenter.
23 juni, 2014 kl. 18:33 #175114connywesthDeltagare@Be Charmed 77790 wrote:
Ett större problem är dock att hon inte svarar på mail vi skickar till henne så hon verkar inte vilja komma överrens om en lösning. Hon har dessutom bytt adress och den nya adressen har vi inte tillgång till. Och hon är fortfarande folkbokförd på sin gamla adress.
Enda stället hon vill kommunicera igenom är via vår Instagram, och det känns inte som ett ställe att sköta ett ärende som detta på…Skicka nya produkter fast som rekommenderat. Sen vet du om hon tagit emot dem eller inte.
Det kan vara en ärlig kund som blivit förbannad, eller en kund som försöker en fuling. Testa kunden genom att skicka REK, sen vet du mer om kundens moral, och om du ska fortsätta affärsrelationen eller avbryta den.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.