Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Organic eller Adwords i Analytics?
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av fredriktrane.
-
FörfattareInlägg
-
2 september, 2012 kl. 18:36 #98723Oscar TroedsonDeltagare
Hej,
Går igenom våra olika traffikkällor för olika produkter i Analytics (vanliga produktresultatstabben). Det går, som bekant, att använda traffikkällor som sekundär variabel där för att se spåra en trafikkälla till en såld produkt. Däremot visas Google endast som ’Google’ och inte som cpc / organic som det gör på andra ställen i Analytics.
Någon som vet om det går att bena upp detta?
Tack!
3 september, 2012 kl. 13:48 #151358Christoffer TyreforsDeltagareJo, om du tar sekundär dimension: ”Källa/medium” istället för enbart ”Källa”
3 september, 2012 kl. 14:32 #151362LEDwebbDeltagareGår det på något sätt se vilka sökord de använt sig av och hur samt hur länge de rört sig på siten innan de väljer att slutföra ett köp?
4 september, 2012 kl. 09:32 #151413Oscar TroedsonDeltagareHaha, jag är kass! Tack
4 september, 2012 kl. 21:10 #151460fredriktraneDeltagareOm man är seriöst intresserad av analytics bör man kolla igenom Google Analytics
Finns en hel del nyttigt för nördar… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.